کد خبر: 90438
|
12:22 - 1400/02/18
نسخه چاپی

استاندار اردبیل :

منطقه آزاد مهمترین مزیت برای توسعه اردبیل است

منطقه آزاد مهمترین  مزیت برای توسعه اردبیل است
استاندار اردبیل گفت: وجود ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان، معادن ،ارتباط با روسیه و قفقاز و مزیت های طبیعی از جمله ظرفیت های استان برای توجیه تصویب منطقه آزاد در استان است.

به گزارش سبلان ما ،اکبر بهنام جو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر دکتر روحانی رییس جمهور محترم در سال ۹۲ به استان، یکی از درخواست های مردم از ایشان بحث منطقه آزاد  بود که مورد موافقت قرار گرفت و دستور پیگیری آن صادر شد.

وی افزود:  استان اردبیل توجیه اقتصادی لازم برای ایجاد این منطقه با ۳۸۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، تولید  پنج میلیون تن محصولات کشاورزی، نیروی انسانی متعهد و  معتقد را دارد.

 استاندار اردبیل گفت: وجود ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان، معادن ،ارتباط با روسیه و قفقاز و مزیت های طبیعی از جمله ظرفیت های استان برای توجیه  تصویب منطقه آزاد در استان است.

وی تصریح کرد:  پس از آماده شدن توجیه اقتصادی آن و تصویب در دولت، لایحه ای از سوی دولت  به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شد تا مصوب شود از سال ۹۶ به بعد هم پیگیری نمایندگان و بنده با همراهی آنان انجام و نهایتا در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسید.

بهنام جو گفت: در ابتدا ۲۰۹ هزار هکتار از  اراضی استان از شمال تا جنوب  برای منطقه ازاد شدن انتخاب شده بود. این مساحت بعد به ۴۱ هزار هکتار  و سپس به 10 هزار هکتار رسید . 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد