سرویس: اجتماعی
کد خبر: 90445
|
12:10 - 1400/02/19
نسخه چاپی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل:

اجرای ۳۸ عنوان برنامه به مناسبت هفته هلال احمر در استان/ ۱۴ خانه هلال در استان اردبیل افتتاح می شود

اجرای ۳۸ عنوان برنامه به مناسبت هفته هلال احمر در استان/ ۱۴ خانه هلال در استان اردبیل افتتاح می شود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از افتتاح 14 خانه هلال در استان خبرداد و گفت: زیربنای تشکیل و راه‌اندازی صلیب سرخ و هلال احمر کمک به هم‌نوع است.

به گزارش سبلان ما ،عزت‌الله ضربی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت های  هلال احمر استان پرداخت و گفت:  هلال احمر هرچه دارد از مردم دارد و نهادی برخواسته از دل مردم است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در آستانه ۱۰۰ سالگی فعالیت خود قرار دارد، گفت: زیربنای تشکیل و راه‌اندازی صلیب سرخ و هلال احمر کمک به هم‌نوع و در راستای رعایت حقوق بشر است که در حوادث و شرایط سختی قرار می‌گیرند اما روزهای عادی نیز افراد از سایر خدمات درمانی، داروخانه‌ای و توانبخشی یا پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای با کمک داوطلبان برخوردار می‌شوند.

ضربی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل سال گذشته  در بحث کرونا به عنوان یکی از فعالان در قالب طرح‌هایی مانند عامران سلامت، تب سنجی و ناظران سلامت کنار دانشگاه علوم پزشکی و سپاه بود و نسبت به تجهیز نقاهتگاه‌ها و کمک به بیماران نیازمند، تهیه و توزیع ۶ هزار بسته کمک معیشتی، ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ کالای بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی کننده اقدام کرد.

وی افزود  سال گذشته بانک امانت تجهیزات پزشکی در نقاط مختلف استان اردبیل راه‌اندازی شد تا اقلامی مانند کپسول‌های اکسیژن، تخت و سایر تجهیزات مورد نیاز به صورت امانی در اختیار بیماران نیازمند قرار بگیرد که در مجموع یک‌هزار و ۴۴۴ نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به برنامه های هفته هلال احمر اشاره کرد و گفت: در این هفته ۳۸ برنامه برای هفته هلال احمر در نظر گرفته شده که شامل غبارروبی گلزار و دیدار با خانواده معظم شهدا، نشست صمیمی با مجمع جوانان، رونمایی از بیمارستان صحرایی، توزیع بسته‌های کمک معیشتی، رونمایی سامانه صوتی معاونت امداد و نجات، نمایشگاه عکس یک سال با کرونا یک قرن با مردم، راه‌اندازی کاروان سلامت و درمان اضطراری در نقاط محروم، طرح حمایت ماندگار و اهدای خون، فراخوان جذب داوطلب و افتتاح ۱۴ خانه هلال است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد