سرویس: اقتصادی
کد خبر: 90746
|
09:34 - 1400/03/13
نسخه چاپی

استانداری اردبیل:

اجرای بزرگترین واحد تولید پنل های خورشیدی در اردبیل/سالانه ۵۰۰ مگاوات پنل در استان تولید می شود

اجرای بزرگترین واحد تولید پنل های خورشیدی در اردبیل/سالانه ۵۰۰ مگاوات پنل در استان تولید می شود
با حضور استاندار اردبیل و جمعی از مدیران استانی و ملی ، عملیات اجرایی بزرگترین واحد تولید پنل های خورشیدی در استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش سبلان ما ، اکبر بهنام جو صبح امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین واحد تولید پنل های خورشیدی در استان اردبیل، اظهار داشت: پیگیری و اجرای این واحد از دو سال پیش آغاز شده بود که با ورود سرمایه گذار و اخذ مجوزهای قانونی عملیات اجرایی آن در استان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه با احداث کارخانه تولید پنل خورشیدی سالانه ۵۰۰ مگاوات پنل خورشیدی در استان تولید می شود، افزود: این میزان تولید پنل خورشیدی در سطح کشور بی نظیر است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در این مقطع زمانی که تولید انرژی برای کشور مهم است، این واحد تولید پنل خورشیدی در ورود استان به استفاده از انرژی های پاک موثر خواهد بود، گفت: در حال حاضر تولید برق از پنل های خورشیدی در استان دو و نیم مگاوات است.

بهنام جو با بیان اینکه هزار میلیارد تومان برای اجرای این واحد سرمایه گذاری شده و تا قبل از پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید، ابراز داشت:  خط تولید این مجموعه در گمرک است که بعد از اجرای کارهای ساختمانی در سالجاری نصب شده و تولید تا قبل از پایان سال آغاز می شود.

سرمایه گذار طرح تولید پنل خورشیدی نیز در این آیین گفت: مجتمع تولیدی پنل های خورشیدی و تجهیزات نیروگاهی برای اولین بار در شمالغرب کشور در استان اردبیل ایجاد می شود.

سیری با بیان اینکه عملیات اجرایی این واحد با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون یورو (معادل هزار میلیارد تومان) و ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برق آغاز می شود، افزود: این واحد در کمتر از یکسال به بهره برداری می رسد و برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی می کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کل تولیدات پنل خورشیدی در سطح کشور ۵۰۰ مگاوات بوده و این واحد با تولید ۵۰۰ مگاوات در سال ، محصولات تولیدی خود را به کشورهای روسیه و ترکیه صادر می کند.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد