سرویس: سیاسی
کد خبر: 91015
|
11:01 - 1400/04/02
نسخه چاپی

یادداشت:

کابینه مقتدر با وزرای منطقی نیاز جامعه امروز

کابینه مقتدر با وزرای منطقی نیاز جامعه امروز
کارشناس مسائل سیاسی پارس آباد به کابینه دولت پیش رو اشاره کرد و نوشت: مردم با پایان انتخابات،منتظر یک کابینه مقتدر برای حل مشکلات و دغدغه های خود هستند.

به گزارش سبلان ما ، آرمان سعیدی فعال سیاسی پارس آباد مغان در یادداشت خود به کابینه دولت آینده اشاره کرد و نوشت: با پایان انتخابات، مردم منتظر یک کابینه مقتدر برای حل مشکلات و دغدغه هایی خود هستند.

یکی از وزارت خانه های که مهم و حساس در این برهه زمان ، وزارت خارجه است، در انتخابات پیش رو شاهد کارشکنی های کشورهایی که دم از آزادی بیان و حقوق بشر می زنند در عدم همکاری بر روند رای گیری بودیم که اتباع ایرانی با مشکلات فراوان در انتخابات شرکت می کردند،د یقینا دیپلماسی مقتدرانه و قاطع خواهد توانست قدرت منطقه ای و فرا منطقه ای جمهوری اسلامی ایران را بیشتر نمایان کند.

ما در دولت فعلی، شاهد اختلافات وزرا با مجلس بودیم که بعضا  با عدم حضور وزرا در مجلس برای ارائه توضیحات در مورد مشکلات مواجه می شدیم و این موضوع افکار عمومی مردم را نسبت به دولت و مجلس خراب می کرد یقینا تعامل قوای مجریه و مقننه می تواند در برابر تحریم ها و حل مشکلات داخلی راهگشا باشد.

دولت جدید باید شاخصه هایی را برای وزرای خود در نظر بگیرد که در وهله اول اختلاف مابین دو قوه ایجاد نشود تا در روند مواجه با مشکلات همدیگر را مقصر ندانند.

احزاب سیاسی با ارائه راهکارها و انتقال تجربیات خود به دولت جدید می توانند اقتدار سیاسی در داخل و خارج را رقم بزنند، بنابراین بکارگیری وزرایی به دور از هر نوع نگرش سیاسی و اجتماعی می تواند گره گشا شود.

نوع منش و برخورد وزراء در جامعه و مردم و مواجه با مشکلات و حل انان با به عرصه اوردن همه توان و تفکرات که می تواند کشور را از جنبه اجتماعی و اقتصادی و سیاسی قوی کند.

دولت آینده در حوزه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می تواند با بکارگیری همه نخبگان اقتصادی، جامعه شناسی و سیاسی کشور در همه حوزه ها پیشرفت کند به همین منظور  نیازمند تشکیل کارگروه های ویژه ای دارد تا بتواند بر مشکلات فائق اید.

 هر وزارت خانه با ایجاد کارگروها می تواند راهکارهای عملیاتی در مواجه با مشکلات بدون توجه به فشارها و موانع خارجی پیش روی خود داشته باشد تا با کمک آنها مشکلات را از پیش روی خود بردارد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد