سرویس: سیاسی
کد خبر: 91185
|
11:31 - 1400/04/16
نسخه چاپی

یادداشت؛

تلاش آمریکا برای بازگشت به صحنه بین الملل با سناریوی برجام

تلاش آمریکا برای بازگشت به صحنه بین الملل با سناریوی برجام
یک کارشناس مسائل سیاسی به تلاش های آمریکا برای بازگشت به صحنه بین المللی پرداخت و نوشت: آمریکا در تلاش است تا با سناریوی برجام دوباره به صحنه های بین المللی برگردد.

به گزارش سبلان ما ، آرمان سعیدی کارشناس سیاسی پارس آباد در یادداشت خود به تلاش های آمریکا برای بازگشت به صحنه بین المللی پرداخت و نوشت: آمریکا در تلاش است تا با سناریوی برجام دوباره به صحنه های بین المللی برگردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از خروج سه ایرانی از لیست تحریم های وزارت خزانه داری امریکا خبر داده است و از سویی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل اذعان کرده است برای رویارویی با ایران اماده هستند و اجازه نخواهند داد ایران فعالیت های هسته ای خو را جلو ببرد،

امریکا در حال حاضر با سناریو های که پیش رو دارد بدنبال بازگشت به صحنه بین الملل و جلب توجه شرکای اروپایی خود همچون المان و فرانسه است تا در دوره ریاست جمهوری ترامپ که روابطشان تیره شده بود، به روال سابق بگردد.

 کاخ سفید یقینا بدنبال تصمیم قاطع برای بازگشت به برجام نخواهد بود و  بایدن علی رغم ترامپ که تا پایان دوره ریاست جمهوری خود بدنبال تحریم های بیشتر علیه ایران بود، سیاست ترامپ را محتاطانه اجرا خواهد کرد تا بتواند عرصه بین الملل را از دست ندهد چراکه ایالات متحده امریکا برای بازسازی ضعف های سیاسی خود به متحدان اروپایی خود نیاز دارد تا از مشکلات اقتصادی که در داخل گریبان گیر شده است، بیرون رود.

از سوی دیگر وزیر جنگ اسرائیل اذعان کرده که برای رویایی با ایران اماده است و جلوی فعالیت های هسته ای را خواهند گرفت.

 این اظهارات پیام به گروه های مقاومت است که رژیم صهیونیستی از آمادگی برخودار است تا بتواند از  اقدامات گروه های مقاومت علیه اسرائیل جلوگیری کند.

اسرائیل با نگرانی از اقدامات گروه های مقاومت که علیه نظامیان امریکا در منطقه در حال انجام است بدنبال مصون ماندن خود در برابر اقدامات گروه های مقاومت است و از سویی استراتژی جدیدی را برای اقدامات علیه غزه پیگیری می کند.

 اسرائیل با سناریوی ترور بدنبال بازگشت به جایگاه خود در خاورمیانه است، به همین دلیل برای حفظ کشورهای که به عادی سازی روابط با اسرائیل پرداخته اند دست به چنین اقداماتی خواهد زد تا بتواند از فشارها و اعتراضات داخلی خود بیرون بیاید و جایگاه سیاسی خود رو در منطقه خاورمیانه از دست ندهد.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد