سرویس: اجتماعی
کد خبر: 91476
|
20:09 - 1400/05/07
نسخه چاپی

یک کارشناس مذهبی؛

حل مشکلات کشور، در گرو تبعیت مسئولان از ولایت فقیه است/ حاج قاسم سلیمانی، نمونه و الگوی واقعی ولایت پذیری در جامعه است

حل مشکلات کشور، در گرو تبعیت مسئولان از ولایت فقیه است/ حاج قاسم سلیمانی، نمونه و الگوی واقعی ولایت پذیری در جامعه است
یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه حل مشکلات کشور، در گرو تبعیت مسئولان از ولایت فقیه است، گفت: نجات انسانها از هلاکت و تکامل انسانیت تنها در سایه تبعیت از امام معصوم و در غیاب آنها، ولایت فقیه محقق می شود.

حجت الاسلام بهنام علی پور کارشناس مذهبی  اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، به تبیین اهمیت ولایت پذیری در جوامع اسلامی پرداخت و گفت: انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان امام و پیشوای مسلمانان در روز غدیر خم خود گویای اهمیت امام و ولایت در جوامع است.

وی با بیان اینکه جامعه بدون امام و رهبر به هلاکت و گمراهی خواهد افتاد، گفت: نجات انسانها از هلاکت و تکامل انسانیت تنها در سایه وجود امام معصوم و در غیاب آنها، ولایت فقیه محقق می شود.

معاون  فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود  به تبیین اهمیت ولایت پذیری و اطاعت از ولی فقیه در جامعه پرداخت و گفت: در بررسی اسناد تاریخی و زندگی نامه حضرت فاطمه زهرا(س) به حقایقی برخوریم، از جمله اینکه ایشان عالمه‌ای است بی نظیر که با همه علمی که دارد مقابل امیرالمؤمنین‌(ع) به عنوان امام، تابع محض است و نمی‌گوید، من دختر پیامبر(ص) هستم. این یعنی ولایت پذیری، چیزی جز اطاعت محض نیست؛ چنان که در صلوات شعبانیه می‌خوانیم: آن‌ها که به شما ملحق شدند به سعادت راه یابند.

وی با بیان اینکه نباید از ولایت و اهل بیت‌(ع) نه جلو بزنیم نه عقب بمانیم، گفت: هر کسی در طول تاریخ بشریت این مسیر را ادامه داده موفق بوده و هر جا کوچک‌ترین لغزشی بوده سقوط کرده است، چنان که جوامع شیعی از آل بویه تا امروز تا لحظه‌ای که بر اصول تشیع پیش رفته‌اند، یعنی زندگی علوی و شیعی داشته‌اند، هیچ سقوط و ناهنجاری در جامعه به وجود نیامده، اما زمانی که از این مسیر جلو زده یا عقب مانده‌اند، دچار سقوط شده‌اند. 

این کارشناس مذهبی به نقشه شوم دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: مجموعه خداستیزان و دین ستیزان به دنبال این هستند که به پیکره امامت و ولایت ضربه بزنند تا بتوانند جوامع اسلامی را تحت کنترل خود نگه دارند.

وی به وصایای شهدای گرانقدر اسلام در خصوص ولایت پذیری اشاره کرد و گفت: شهدای انقلاب و شهید سلیمانی، ولایت فقیه را اصل و اساس جامعه می دانستند و اگر مسئولان و مدیران جامعه ما نیز به این دیدگاه برسند تمام مشکلات کشور اعم از مشکلات اقتصادی نیز قابل حل خواهد بود.

حجت الاسلام علی پور گفت: در اکثر وصیت نامه های شهدا بعد از واژه‌های کربلا، اباعبدالله و امام حسین(ع) پر تکرارترین کلمه، واژه ولایت فقیه است که این موضوع اهمیت و جایگاه والای ولایت فقیه در منظر شهدا را نشان می دهد.

وی با بیان انکه حمایت از ولایت فقیه موجب کاسته شدن محبوبیت نزد برخی افراد نادان می‌شودگفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه و الگوی مدافعان حریم ولایت است چراکه وی در دفاع و حمایت از ولایت فقیه سنگ تمام گذاشت و جان خود را نیز در این راه با افتخار تقدیم کرد و نه تنها در ایران بلکه کل جهان جاودانه شد.

این کارشناس مذهبی در پایان سخنان خود از مسئولان و مدیران کشور خواست: مانند شهدا به ویژه سرباز ولایت شهید سلیمانی بیانات رهبر انقلاب اسلامی را باور داشته و جامه عمل بپوشانند و پشت سر ایشان حرکت کنند چراکه با عمل به رهنمودهای معظم له مشکلاتی که امروز با آن دست و پنجه نرم می کنیم به راحتی قابل حل خواهد بود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد