سرویس: سیاسی
کد خبر: 91577
|
16:32 - 1400/05/15
نسخه چاپی

در خطبه های نماز جمعه استان اردبیل مطرح شد؛

مذاکرات بدون اخذ تضمین معتبر باد هواست/ خبرنگاران،متولیان تامین هوای تنفسی جامعه هستند

مذاکرات بدون اخذ تضمین معتبر باد هواست/ خبرنگاران،متولیان تامین هوای تنفسی جامعه هستند
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به تجربه مذاکرات دولت روحانی اشاره کرد و گفت:این تجربه هزینه سنگینی بر ملت ایران تحمیل کرد و نشان داد که بدون اخذ تضمین معتبر که امکان رجوع به محاکم بین‌المللی را فراهم کند، تمام مذاکرات و تمام امضاها باد هواست.

به گزارش سبلان ما ، ائمه جمعه شهرستان های استان های اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اشاره کرده و اعلام داشتند: تجربه مذاکرات دولت روحانی ، هزینه سنگینی بر ملت ایران تحمیل کرد و نشان داد که بدون اخذ تضمین معتبر مذاکرات باد هوا است.

امام جمعه اردبیل: مذاکرات بدون اخذ تضمین معتبر باد هواست/لزوم تامین معیشت عزتمندانه بازنشستگان

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل به آغاز به کار دولت جدید اشاره کرد و گفت: در آستانه آغاز به کار دولت جدید ایران، دولت‌های شرور دنیا توطئه‌ای درست کردند تا در اول کار دولت جدید فکر بلندپروازی و استقلال را از آن بگیرند.

وی افزود: در این سناریو، خودشان یک کشتی انگلیسی را در خلیج‌فارس مورد حمله قرار دادند و دو نفر از سرنشینان آن کشته شد؛ این جنایت قطعاً کار خود آنهاست.

امام جمعه اردبیل گفت: حالا چند روزی است آنها به‌طور مدام علیه ایران رجز می‌خوانند تا با یک حرکت ایذایی، این دولت را مشغول و از برنامه‌های خوبی که تدارک دیده، منصرف نمایند.

آیت الله عاملی تصریح کرد: استکبار از چند جهت به‌شدت زخمی است؛ اول؛ از اینکه در انتخابات نتوانستند آشوب درست کنند و انتخابات به‌خوبی برگزار شد، دوم؛ اینکه از تحریم به هدف مطلوب خود نرسیدند و سوم؛ در وین نتوانستند ایران را مجبور به پذیرش برجام بدون تضمین بکنند.

وی  افزود: آنها در وین می‌گویند بخشی از تحریم‌ها را برمی‌داریم و در مقابل آن ایران باید تمام سانتریفیوژها را امحاء کند اما تعهد عدم نقض نمی‌دهیم. کدام انسان عاقل خانه‌ای را می‌خرد که فروشنده در هر لحظه اختیار فسخ داشته باشد؟!

امام جمعه اردبیل ادامه داد: وزیر خارجه انگلیس دیروز با یادآوری موضوع کشتی، ایران را تهدید کرد که اگر ایران به تعهدات برجامی خود عمل نکند، کذا و کذا می‌شود؛ از عجائب روزگار این است که اروپا حتی به یک تعهد خود در برجام عمل نمی‌کند اما به‌طور مدام به ایران دستور می‌دهد که به تعهد خود عمل کن و به برجام برگرد.

آیت الله عاملی ادامه داد: این توطئه جدید آنها ارزیابی دولت ایران و منقاد ساختن آن و باج‌گیری رسمی است و دولت جدید ایران در برابر این توطئه جدید فقط یک راه دارد و آن اینکه گربه را دم حجله بکشد تا حساب دست آنها بیاید.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود گفت: در خصوص مذاکرات وین از دولت محترم می‌خواهیم ذره‌ای از اخذ تضمین کوتاه نیاید، دولت آقای روحانی در مذاکرات اخیر وین تا آخر روی تضمین ایستاد، چون بزرگ‌ترین اشتباهشان در برجام عدم اخذ تضمین بود و از این‌رو ترامپ به‌راحتی و بدون هزینه از برجام خارج شد.

وی ادامه داد: این تجربه که هزینه سنگینی بر ملت ایران تحمیل کرد نشان می‌دهد که بدون اخذ تضمین معتبر که امکان رجوع به محاکم بین‌المللی را فراهم کند، تمام مذاکرات و تمام امضاها باد هواست؛ ولو امضای کِری باشد!

امام‌جمعه اردبیل گفت: در استان ما و بلکه در کشور باید یک فرهنگ فاخری صورت بگیرد مبنی بر اینکه اگر مسؤولی مدتی برای این ملت و این کشور کار کرد در آخر کار او را باید با احترام بدرقه کرد.

وی افزود: متأسفانه گاهی دیده می‌شود که با پایان یافتن مسؤولیت مدیر یک اداره، به دنبال او حرف‌های بسیار نامناسب گفته می‌شود و این در شأن فرهنگ ما، تاریخ ما و اعتقادات دینی ما نیست.

آیت الله عاملی  به سالروز تأسیس صندوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در سالروز تأسیس صندوق بازنشستگان از دولت محترم می‌خواهیم از هرگونه تطاول و دستبرد به اموال این صندوق‌ها که زندگی بخش شریف و عظیمی از ملت ما و فرزندانشان به آن وابسته است، به جدّ اجتناب کنند و در تأمین یک معیشت عزتمندانه برای این عزیزان که بهترین مقطع زندگی خود را وقف اقتدار کشور کرده‌اند، تلاش مضاعف کنند.

 

امام جمعه شهرستان نیر: امر به معروف، نماد حیثیت اجتماعی مسلمانان است/خبرنگاران،متولیان تامین هوای تنفسی جامعه هستند

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه اهل تقوا با هوای نفس مبارزه می کنند، به ندای امام حسین(ع) در واقعه عاشورا  مبنی بر (هل من ناصر ینصرنی) اشاره کرد و گفت: مردم، مسئولان، و نخبگان جامعه بدانند که امام حسین (ع) برای اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با خودپرستی قیام کرد.

وی با بیان اینکه ما باید به مردم درس عشق بدهیم گفت: عشق به اهل بیت(ع)، عشق به مردم،عشق به خدمتگذاری، عشق مبارزه با منافع شخصی، مردم داری و مبارزه با فساد است.

حجت الاسلام نعمتی از عقلانیت و عدالت به عنوان محور قیام کربلا نام برد و با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر همزمان با ورود به ماه محرم آغاز می شود چراکه فلسفه قیام امام حسین(ع) بر پایه امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نماد حیثیت اجتماعی مسلمانان است و راهکار تخلق به اخلاق اسلامی محسوب می شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در این شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، در واقع شعبه ای از جهاد فی سبیل الله است.

وی به الگوی اجرای امر به معروف اشاره کرد و گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) بهترین الگوی اجرای امر به معروف و نهی از منکر  برای جوانان و  رسانه ها است.

حجت الاسلام نعمتی از مداحان و مبلغان خواست به جای پرداختن به حواشی  و حرف های احساسی در مجالس عزاداری، از اهداف غایی قیام امام حسین(ع)  برای مردم بگویند.

وی به توطئه  های دشمنان در آستانه محرم اشاره کرد و گفت: معنویت، سلامت، معیشت، رفاه طلبی  از جمله گذرگاه های توطئه دشمنان در این ماه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اصلاح امت رسول الله(ص) از اهداف مهم  قیام امام حسین(ع) است، گفت: امام حسین(ع) با عنصر اخلاص و توحید قیام کرد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در قیام خود از عنصر منطق و عقل، عزت و حماسه، محبت و عاطفه برای مبارزه با طاغوت بهره گرفت، به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: دوگانه سازی کاذب سلامت و معنویت به بهانه کرونا محکوم به شکست است.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه مجالس حضوری عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) جایگزین ندارد، گفت: آیین عزداری حضرت سیدالشهدا(ع) نماد وفاق ملی است بنابراین مذهبیون با رعایت پروتکل ها  بهداشتی و همکاری های لازم  بین نهادهای تبلیغی و ستاد کرونا، عقلانیت دینی و انقلابی را نمایش بگذارند.

امام جمعه شهرستان نیر به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: حکم تنفیذ ریاست جمهوری در واقع  تنفیذ خدمت به مردم، مبارزه با فساد، نماد مطالبات امام و امت است و خدمت به محرومان و مستضعفان  است که مستلزم تلاش شبانه روزی و جهادی  دولتمردان است چراکه غلبه بر کمبودها و تکیه بر ظرفیت های داخلی در کنار مبارزه مستمر با فساد و رانت خواری و ویژه خواری  از جمله مطالبه مردم در انتخاب رئیس جمهور بود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب باید کابینه تحول گرا و اهل ریسک معرفی کند، گفت: کابینه ای که شهامت برداشتن گام های بلند  برای حل مشکلات کشور را داشته باشد می تواند انقلابی عمل کرده و به مردم خدمت کند.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود از مسولان امنیتی در مبارزه با رانت خواری و فساد در شهرستان قدردانی کرد و گفت: انتظار می رود مسئولان امنیتی و قضایی بصورت خاص و ویژه با رانت خواری و فساد در این شهرستان به مبارزه خود ادامه دهند.

 وی با بیان اینکه طبق شنیده ها عده ای در ادارات  می چرخند و با تهدید و تطمیع مسئولان به ابقا و عزل در مسئولیت هایشان از آنها اقدام به اخاذی می کنند، گفت:  اگر این موضوع در حد حرف هم باشد خیلی خطرناک است و شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست. 

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: خبرنگاران با پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی مواظب باشند به نام شفافیت، سوء ظن و بدگمانی را در جامعه ترویج نکنند و حرف های نادرست غفلت زای دشمنان را  منتشر نکنند.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاران کمتر از رسالت مبلغان نیست گفت: خبرنگاران با نقدهای منصفانه ضمن امیدآفرینی در جامعه  از شایعه سازی و شایعه پراکنی  پرهیز کنند.

حجت السلام نعمتی  از خبرنگاران به عنوان متولیان تامین هوای تنفسی جامعه نام برد و گفت: خبرنگاران با آسیب شناسی بدون غرض  برای اصلاح جامعه  و ایجاد حکمرانی اسلامی تلاش کنند.

امام جمعه شهرستان نیر  به 18 مردادماه  روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نیز اشاره کرد و گفت: اگر  شهدا، جانبازان و رزمندگان مدافع حرم نبودند امروز این امنیت و آرامش را نداشتیم، در واقع شهدای مدافع حرم، الگوهای آخرالزمانی بصیرت هستند.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم ضمن دفاع از امنیت نظام اسلامی ایران، از امنیت منطقه غرب آسیا هم دفاع کردند  گفت: شهدای مدافع حرم از اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام التقاطی آمریکایی و انگلیسی  دفاع کردند، در واقع مدافعان حرم از انقلاب و مقاومت اسلامی عزتمندانه و شرافتمندانه دفاع کردند.

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز به کار شوراهای اسلامی جدید اشاره کرد و گفت: شوراها در انتخاب شهردار و دهیار باید دقت کنند و بر اساس حق و عدالت عمل کنند.

وی با بیان اینکه اگر مردم در انتخاب شوراها اقدام به انتخاب افراد جدید کردند خواهان تغییر و تحول در وضعیت فعلی هستند گفت: مردم با انتخاب خود، خواهان تغییر در شهرداری ها و دهیاران هستند.

امام جمعه شهرستان نیر به عامل اصلی توسعه نیافتگی روستاهای شهرستان نیر اشاره کرد و گفت:  مهمترین عامل عدم پیشرفت روستاها، انتصاب دهیاران سفارشی است.

وی از انتقال مشکلات روستاها به مسئولان  به عنوان یکی از  وظایف دهیاران نام برد و گفت: با وجود دهیاران سفارشی، روستاها شاهد تغییر و پیشرفت نخواهند شد.

حجت الاسلان نعمتی از مسئولان امنیتی خواست مانع ایجاد رانت در انتخاب دهیاران شوند.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به سفر  علی نیکزاد نائب رئیس مجلس به شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: پیگیری مصوبات سفر پربرکت نیکزاد به شهرستان نیر بر عهده  مسئولان اجرایی شهرستان است.

وی استفاده از ظرفیت های نمایندگان استان در مجلس برای توسعه و پیشرفت مناطق محروم شهرستان نیر را لازم  و ضروری دانست و گفت: خیلی از مصوبات گذشته اجرایی نشده و این کوتاهی از مسئولان شهرستان است.

حجت الاسلام نعمتی  به مشکلات آب روستای شیران اشاره کرد و گفت: اهالی روستای شیران با هزینه شخصی خودشان با مجوز رسمی مسئولان شهرستان از چشمه گرگر اقدام به آب رسانی به روستای خودشان کردند  در حالیکه روستای شیران با 11 شهید و همجواری با فراوان و سد یامچی شایسته نیست بدون آب باشد.

 

امام جمعه خلخال: دولت برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کند

حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه خلخال اظهارکرد: جایگاه قوه مجریه در ایران اسلامی بالاتر از ۲ قوه دیگر بوده و از این لحاظ انتظارت رهبر معظم انقلاب و مردم نیز از این قوه برای حل مشکلات جامعه بیش از سایر قوای دیگر کشور است.

وی با اشاره به نقاط ضعف و قدرت دولت‌های گذشته بیان کرد: دولت دوازدهم با همه تلاش‌های صورت گرفته در برخی جهات عملکرد مطلوبی داشته و در برخی عرصه‌ها نیز عملکرد ضعیفی داشته و انتظارات مردم را برآورده نکرد.

امام جمعه خلخال توقف پرداخت حقوق‌های نجومی و ناتوانی در اجرای همسان‌سازی حقوق کارکنان دولت را از جمله انتظارت بزرگ رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم از دولت دوازدهم دانست که محقق نشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیر صعودی ابتلا به کرونا در خلخال و تکمیل ظرفیت بستری بیماران کووید ۱۹ در تنها بیمارستان این شهرستان گفت: در چنین شرایط بحرانی عزاداری هیات‌های مذهبی و دسته‌های حسینی باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز باشد.

حجت الاسلام اسدی گفت: وظیفه شرعی و قانونی مردم عمل به دستورات بهداشتی بوده و بی‌توجهی به این امر نیز به خطر انداختن سلامت مردم و دامن زن به شیوع کرونا خواهد بود.

 

امام جمعه پارس آباد:  کانون عفاف و حجاب در پارس آباد راه اندازی می شود

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پارس آباد ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوای الهی زمینه سعادت دنیا و آخرت است و دستیابی به سعادت واقعی در رعایت تقوای الهی است.

وی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب، تاکید کرد: در کنار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کانون عفاف و حجاب به زودی در شهرستان پارس آباد با همکاری مسئولین و معتمدین شهرستان تشکیل شود.

امام جمعه پارس آباد در خصوص برگزاری پرشکوه مراسم استقبال از محرم عنوان کرد: طبق ضوابط و دستورالعمل‌های محرم، امسال عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام به لحاظ شرایط کرونایی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان پارس آباد هم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام باقری با اشاره به شروع دولت جدید، تصریح کرد: به امید اینکه تمام مسؤولان دولت مثل شخص حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور منتخب مردمی و عدالت محور و فساد ستیز و جهادی باشند.

خطیب جمعه پارس آباد ضمن تبریک به منتخبان شورای اسلامی شهر پارس آباد، افزود: در این برهه حساس و مشکلات شهری و مبلمان شهری و فرصت طلایی عمران شهر و آسفالت ریزی نباید شهردار را تغییر می‌دادند و هر چه سریع‌تر شهر را بلاتکلیف نگذاشته و شهردار را انتخاب کنند.

 امام جمعه بیله سوار: دغدغه های رهبر انقلاب، در رأس اولویت‌های دولت جدید قرار گیرد

حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، با تشریح ابعاد مختلف تقوا، اظهار کرد: آخرت خود را به دنیای مردم نفروشید. چرا که رعایت همین مورد برای سعادت انسان کافی است.

وی با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب خطاب به آیت الله رئیسی با محوریت توجه به مردم، مستضعفین و معیشت مردم حاکی از دغدغه مقام معظم رهبری در این مورد است که باید در رأس اولویت‌های دولت جدید قرار گیرد.

خطیب جمعه بیله‌سوار در ادامه افزود: طبق تاکید مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ، وزرا و سایر مسئولین کلان کشوری باید دارای خصیصه «مردمی بودن و شایسته سالاری» باشد و اگر تنها این مورد در کابینه آیت الله رئیسی رعایت گردد، جمهوری اسلامی در ریل توسعه خود قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام عزیزی ضمن تبریک به اعضای منتخب شورای اسلامی شهر بیله سوار گفت: از آنان انتظار می‌رود با کنار گذاشتن سلایق سیاسی و شخصی در مرتفع کردن مسائل و مشکلات شهری تسریع کنند چرا که شهرستان مرزی بیله سوار به تعبیری پیشانی نظام است و این وضعیت کنونی شایسته این خطه مرزی نیست.

وی در پایان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در اجرای مراسم عزاداری تاکید کرد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد