سرویس: سیاسی
کد خبر: 91663
|
15:43 - 1400/05/22
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

مصوبات جلسات شورای اداری، ضمانت اجرایی ندارند /واکسن کرونای تولید داخل، ابزار قدرت کشور است/ لزوم میدان داری جوانان در جنگ نرم

مصوبات جلسات شورای اداری، ضمانت اجرایی ندارند /واکسن کرونای تولید داخل، ابزار قدرت کشور است/ لزوم میدان داری جوانان در جنگ نرم
امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه تدبیر، نظارت، حمایت، پشتیبانی، هدایت، پیگیری وظیفه مسئولان است گفت: دلیل اصلی برطرف نشدن مشکلات شهرستان ها اجرایی نشدن مصوبات جلسات شورای اداری است.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه تدبیر، نظارت، حمایت، پشتیبانی، هدایت، پیگیری وظیفه مسئولان است گفت: دلیل اصلی برطرف نشدن مشکلات شهرستان ها اجرایی نشدن مصوبات جلسات شورای اداری است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه ریشه تمام بدبختی های انسان گناه است، گفت: گناه در جامعه، زمین،کشت و زراعت و نزولات آسمانی اثر وضعی دارد.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه گناه عمر انسان را کوتاه می کند و مانع وصل انسان به رحمت الهی می شود، گفت: نواقصات موجود در زندگی ما نتیجه گناه است، بنابراین باید مواظب باشیم با گناه خودمان رحمت الهی را از زندگی خود دور نکنیم.

وی از عزاداران و مومنین خواست تا با مراقبت از مراسمات عزاداری، رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری و تعامل با مسئولان ستاد کرونا ، مرحمی بر جراحات شهدای کربلا باشند.

حجت الاسلام نعمتی به دستورات موکد رهبر معظم انقلاب به ستاد ملی کرونا اشاره کرد و گفت: دولت باید هرچه سریع تر نسبت به اجرایی شدن این دستورات اقدام کند.

وی لزوم همکاری مساجد و اماکن مقدس با شبکه بهداشت را متذکر شد و گفت: ستاد کرونا از ظرفیت سپاه و بسیج و هیئت های مذهبی و خیرین برای پیشرفت سریع در مهار کرونا استفاده کند.

رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی، اولین اولویت دولت مردمی

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود اولین اولویت دولت مردمی را رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی عنوان کرد و گفت: تنها با تقویت تولید داخلی و حمایت از سرمایه گذاران داخلی می توان در میدان اقتصاد برای جوانان تحصیل کرده، متخصص  شغل ایجاد کرده و با حفظ و تقویت  ارزش پول ملی و با نظارت و بازرسی مداوم ضمن حل مشکلات گرانی، تورم و رکود اعتماد عمومی در جامعه را احیا کرد.

واکسن کرونای تولید داخل، ابزار قدرت کشور است

وی به موضوع واکسن کرونا نیز اشاره کرد و گفت: دولت برای تولید واکسن کرونا در داخل کشور که از ضمانت و پایداری برخوردار است حمایت کند چراکه واکسن تولید داخل علاوه بر توانایی فنی و صرفه اقتصادی و امنیت بیولوژیک، ابزار قدرت یک کشور است.

امام جمعه شهرستان نیر گفت: تولید واکسن در داخل کشور به معنای  محدود کردن واردات نمونه های مشابه خارجی و یا ایجاد انحصار برای نمونه داخلی نیست.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی به هیچ وجه نمی توانند با ایران اسلامی جنگ نظامی کنند گفت: امروز  دشمنان انقلاب اسلامی با یک برنامه ریزی مستمر با جنگ نرم  بر علیه ایران اسلامی اقدام کرده اند.

جنگ نرم، مهندسی آرام و زیر پوستی تغییر افکار عمومی است

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به تبیین ماهیت جنگ نرم پرداخت و گفت: جنگ نرم در واقع مهندسی آرام و زیر پوستی افکار عمومی  برای هماهنگ سازی جامعه،  افکار و امیال مردم با خواسته ها و اهداف دشمن برای بی اعتبارسازی  نهادهایی چون خانواده ، آموزش و پرورش، دستگاه قضایی، سیستم بهداشتی و درمان ، حقوق بشر برای تغییر هویت جامعه و ساختار سیاسی بصورت آرام  تدریجی و زیر پوستی است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از جبهه فرهنگی کشور برای مقابله با دشمنان و جنگ تبلیغاتی آنها  با ابزار رسانه شدیدا گلایمند هستند.

 این مبلغ اسلامی  با بیان اینکه جنگ نرم، آسیب محور است، گفت: آسیب های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از جمله اهداف دشمنان از جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه جنگ نرم، تضاد آفرین و تردید آفرین است، گفت: حنگ نرم در واقع احساسات را درگیر می کند

لزوم میدان داری جوانان در جنگ نرم

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به مسئولان جهت مقابله با جنگ نرم دشمنان توصیه کرد  با میدان دادن به جوانان و توانمند سازی افراد ضعیف جهت رفع مشکلات مردم اقدام کنند چراکه میدان دادن به جوانان  نخبه و تحصیل کرده علاوه بر اعتماد سازی در جامعه، موجب تسزیع روند فعالیت ها می شود. 

رسانه ها منعکس کننده صدای مردم باشند

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رسانه گفت: رسانه های ما عمدتا صدای مسئولان و دستگاه ها هستند تا صدای مردم چراکه اگر رسانه ها منعکس کننده مشکلات و صدای مردم بودند نباید با این همه مشکلات در جامعه مواجهه بودیم.

وی با بیان اینکه رسانه ها با انعکاس صدای مردم و حل مشکلات انها، می توانند فاصله های مردم و مسئولان را کم کنند، گفت: رسانه ها در اعتماد سازی جامعه نقش مهمی دارد.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه نباید مطالبه گری به تخریب و سیاه نمایی منجر شود، تصریح کرد: حل مشکلات مردم توسط مسئولان و شنیدن صدای مردم در جامعه امید و نشاط ایجاد می کند.

دلیل اصلی ازدیاد مشکلات جامعه، اجرایی نشدن مصوبات جلسات شورای اداری است

وی در پایان سخنان خود از زحمات مسئولان در خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد و گفت: بسیاری از مشکلات شهرستان ها مربوط به چندین سال پیش است ولی اگر مسئولان استان و شهرستان کمی همت کنند در عرض یک روز یا کمتر از آن می توانند مشکلات را سر و سامان بدهند.

امام جمعه شهرستان نیر به مطالبات رهبر معظم انقلاب از رئیس جمهور منتخب در مراسم تنفیذ اشاره کرد و گفت: انقلابی گری و مردم داری، مطالبه از دولت رئیسی است.

وی افزود: برای تحقق ایران قوی باید مردم در حل همه مسائل حاضر باشند و گفتگوی صادقانه با مردم در کنار  استمرار انگیزه مبارزه با فساد و ارتباط با نخبگان جامعه  و برنامه محوری در اقتصاد  کمک کننده است.

حجت الاسلام نعمتی گفت: مسئولان برای محقق کردن ارزش های اصلی انقلاب اسلامی و همچنین تبیین بیانیه گام دوم انقلاب زحمت می کشند اما کافی نیست چراکه مشکلاتی چون کم آبی، اینترنت، بیکاری مربوط به اجرایی نشدن مصوبات جلسات شورای اداری استان و شهرستان است بنابراین همه باید برای حل مشکلات شهرستان ها باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه تدبیر، نظارت، حمایت، پشتیبانی، هدایت، پیگیری وظیفه مسئولان است به طرح جامع گردشگری بولاغلار اشاره کرد و گفت: با اینکه این طرح مصوب شده است امام از سرمایه گذار آن خبری نیست.

امام جمعه شهرستان نیر مشکل مجموعه گردشگری را سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: این مشکل باید سال گذشته حل می شد چراکه قرار بود مجموعه گردشگری دهه فجر سال گذشته به بهره برداری برسد.

وی به مشکل آسفالت شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: با سخنرانی و مصاحبه  مشکل حل نمی شد بلکه باید بودجه مورد نیاز جمع اوری شده و در اختیار شهرداری قرار داده شود تا راهداری نسبت به حل مشکل اقدام کند.

حجت الاسلام نعمتی از شورای شهر، میراث فرهنگی و گردشگری، امور آب و منابع طبیعی خواست با ایجاد تسهیلات لازم نسبت به برطرف کردن مشکلات مربوط به حوزه های کاری خود در شهرستان نیر اقدام کنند.

 

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد