سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 91688
|
16:28 - 1400/05/24
نسخه چاپی

دبیرکل ستاد کنگره ملی3400شهید استان اردبیل:

آزادگان، نخبگان جامعه هستند/ انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان، تکلیف ایثارگران است

آزادگان، نخبگان جامعه هستند/ انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان، تکلیف ایثارگران است
دبیرکل ستاد کنگره ملی3400شهید استان اردبیل از آزادگان به عنوان نخبگان جامعه نام برد و با بیان اینکه انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان امروز تکلیف ایثارگران است، گفت: شایسته است جوانان با استخراج مأموریت های خود از بیانیه گام دوم در تداوم مسیر انقلاب نقش آفرینی کنند.

به گزارش سبلان ما، سردار غلام عسگر کریمیان دبیرکل ستاد کنگره ملی3400شهید استان اردبیل ظهر امروز در همایش گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی که با حضور جمعی از آزادگان سرافراز اردبیل با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن ولایت اردبیل برگزار شد به تبیین نقش آزادگان در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی در دوران اسارت پرداخت و گفت: آزادگان با بصیرت بالای خود ولایت‌پذیری را در حد اعلی در دوران خفقان و فشارهای طاقت فرسا عملا نشان دادند.

وی به مقایسه رزمندگان صدر اسلام با رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و همچنین مدافعان حرم در برهه فعلی پرداخت و گفت: به جرات می توان گفت؛رزمندگان ایران همپای رزمندگان صدر اسلام در دفاع از اسلام ناب محمدی با جان و دل تلاش کردند.

این یادگار دوران دفاع مقدس خواستار انتقال ارزش های دوران دفاع مقدس به نسل های آینده انقلاب اسلامی شد و گفت: محققان، پژوهشگران و صاحبان قلم ، فکر و اندیشه باید تلاش کنند تا با استخراج گنجینه های آن دوران طلایی از بازماندگان دوران دفاع مقدس، ایثارگران و آزادگان  مفاهیم و ارزش های ناب اسلامی و انسانی را به نسل های آینده انقلاب منتقل کنند.

وی لزوم جلوگیری از گُسَست نسل ها و فرهنگ ها را یادآور شد و گفت: انتقال فرهنگ مباهات آمیز دفاع مقدس به جوانان، امروز وظیفه همه ایثارگران و آزادگان است.

این آزاده اردبیلی با بیان اینکه همه باید سفیران انقلاب باشیم گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا با حضور در همه صحنه ها به مقابله با جنگ نرم دشمنان بپردازیم.

کریمیان در ادامه سخنان خود نشست ایثارگران و آزادگان با جوانان را لازم و ضروری دانست و گفت: انتقال ارزش ها و تجربیات دوران دفاع مقدس به جوانان در تداوم ایثار و جهاد در میدان نبرد است.

وی به جنگ دشمنان علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: تنها تفاوتی که در این 40سال ایجاد شده است صورت مسئله است والا مفهوم و ماهیت دشمنان تغییری نکرده است.

کریمیان از استکبار به عنوان یزیدیان زمان نام برد و گفت: دشمن در همان ابتدای انقلاب با راه اندازی گروه های تجزیه طلب، گروهک های منافقین  سعی داشت تا با به انحراف کشاندن مسیر انقلاب به اهداف خود برسد و امروز نیز در صدد است تا با ایجاد رخنه و نفوذ در قالب جنگ نرم، با راه اندازی جنگ های اقتصادی و فرهنگی در اعتقاد نسل جوان خلل ایجاد کند.

وی به جنگ هیبریدی نیز اشاره کرد و گفت: امروز استکبار با راه اندازی جنگ تمام عیار به نام جنگ هیبریدی در تلاش است تا با اعمال فشار همه جانبه به اهداف خود برسد ولی تا زمانیکه نسل دوران دفاع مقدس نفس می کشد و تفکر انقلابی و روحیه جهادی در کشور جاری است اجازه تعددی به دشمنان داده نخواهد شد.

دبیرکل ستاد کنگره ملی3400شهید استان اردبیل در ادامه سخنان خود به مراحل مقابله با دشمنان پرداخت و گفت: شنیدن، درک کردن، عمل کردن و مهمتر از همه به هنگام بودن 4 اصل مقابله با تهاجم دشمنان است.

وی با بیان اینکه اراده جوانان ما از تکاپوی دشمنان قوی تر است، گفت: جوانان همانند زمین بایر هستند بنابراین این وظیفه رزمندگان، ایثارگران و آزادگان است تا این ضمیرهای پاک را مملو از معرفت الهی کنند.

کریمیان به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آزادگان نخبگان جامعه هستند چراکه رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ آزادگان و ایثارگران ذخایر انقلاب هستند و همچون الماس می درخشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: گام دوم انقلاب، به اعتقاد من موجب بی مهری از طریق نخبگان شده است.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه باید تاکنون مفاد بیانیه گام دوم به گفتمان سازی تبدیل می شد، گفت: نخبگان جامعه باید نسبت به طرح ریزی عملیات های مبتنی بر بیانیه گام دوم اقدام کنند تا با طرح ریزی این عملیات ها مقدمات ظهور فراهم شود.

وی از جوانان به عنوان مخاطبان اصلی گام دوم خواست تا با دقیق تر شدن در بیانیه گام دوم، مأموریت های مربوط به خود را استخراج کرده و با دنبال کردن آن در گام دوم انقلاب، نقش آفرینی کنند.

کریمیان با بیان اینکه استقلال ایران، خون آورد همه انسان های فداکار و شجاع است گفت: جوانان در این ره آورد در قله های انسانیت قرار گرفته اند.

وی ضمن قدردانی از زحمات مسئولین صادق خواستار هدایت مسئولان غافل شد و گفت: در عصر حاضر خط مشی حرکت، توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم شده است بنابراین برای ادای تکلیف باید به موقع و به هنگام عمل کنیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مردم داری و مردم نوازی باعث مستحکم تر شدن پایه های انقلاب می شود، گفت: شایسته است رزمندگان با روحیه بسیجی و جهادی وارد عرصه ها شوند تا با حضور فعال خود در دفاع از آرمان های انقلاب، نقش آفرینی کنند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد