سرویس: سیاسی
کد خبر: 92075
|
16:34 - 1400/06/19
نسخه چاپی

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های اردبیل مطرح شد:

عرصه های مدیریتی کشور، نیازمند انقلاب اداری است/لزوم تسریع واکسیناسیون مردم برابر کرونا / ورودی شهرستان ها ساماندهی شود

عرصه های مدیریتی کشور، نیازمند انقلاب اداری است/لزوم تسریع واکسیناسیون مردم برابر کرونا / ورودی شهرستان ها ساماندهی شود
ائمه جمعه شهرستان های اردبیل خواستار ساماندهی ورودی شهرستان ها و جاده های مواصلاتی شده و از مردم خواستد برای ایمن سازی خود و جامعه برابر کرونا، سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گزارش سبلان ما ، ائمه جمعه شهرستان های اردبیل در خطبه های نماز جمعه که در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، به تبیین مطالبات مردم از مسئولین پرداخته و اظهار داشتند: با وجود آمار بالای حوادث جاده‌ای در شهرستان های استان و داغدار شدن خانواده‌ها و در خواست مکرر اهالی جهت تجهیز و ایمن سازی محورهای مواصلاتی پاسخ و اقدام مناسبی از مسئولان ذی ربط دریافت نمی‌کنیم.

امام جمعه شهرستان نیر: بازسازی عرصه های مدیریتی کشور، نیازمند انقلاب اداری است/ مجازات عاملان وضعیت فعلی کشور، مطالبه امروز مردم است

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه  دولت سیزدهم برای بازسازی انقلابی عرصه های مدیریتی باید انقلاب اداری را با ریل گذاری درست مدیریت کشور و انقلابی گری را با مدیریت انقلابی و مدیریت جهادی برای اصلاح امور کشور، سرلوحه برنامه های خود قرار دهد چراکه مدیریت خسته و سست حتی توان تحول در حوزه خود را نیز ندارد.

امام جمعه شهرستان نیر از تقوا به امیدواری به رحمت خداوند متعال نام برد و گفت: چون کرم خداوند بی پایان است، باید چشم انتظار عنایت و بخشش خداوند متعال باشیم و از خدا بترسیم و گناه نکنیم، غیر از خدا از هیچکس نترسیم و به کسی غیر از خدا طمع نداشته باشیم تا به سعادت برسیم.

وی با بیان اینکه همه مردم به ویژه مسئولان سعی کنند مردم دار باشند، گفت: شخصی که نتواند به مردم سلام کند، خود بزرگ بین است و نمی تواند بهشتی شود بنابراین باید کاری کنیم که مردم عادی از ما درس بگیرند.

حجت الاسلام نعمتی تصریح کرد: کسی که در مقابل مردم تکبرکند بداند که این کار، ظلم به مردم و ظلم به خون شهدا است.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: بازسازی اعتماد عمومی و بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور از نکات برجسته  و تاکیدی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروز بازسازی انقلابی عرصه های مدیریتی در همه بخش ها لازم است. 

حجت الاسلام نعمتی گفت: دولت سیزدهم برای بازسازی انقلابی عرصه های مدیریتی باید انقلاب اداری را با ریل گذاری درست مدیریت کشور و انقلابی گری را با مدیریت انقلابی و مدیریت جهادی برای اصلاح امور کشور، سرلوحه برنامه های خود قرار دهد چراکه مدیریت خسته و سست حتی توان تحول در حوزه خود را نیز ندارد.

وی شاخص انقلابی گری در مدیریت کشور را علاوه بر پایبندی به آرمان های انقلابی، استقلال همه جانبه کشور در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و امنیتی پای بند دانست و گفت: فرسایشی کردن مذاکرات، توان سیاسی و دیپلماسی مسئولان را در مسیرهای دیگر ناکام می گذارد.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه امید به مذاکرات فرصت تعامل و تبادل ایران با کشورهای دیگر را می گیرد، گفت: این کار ثبات اقتصادی و روانی جامعه را بر هم می زند.

تعیین تکلیف پرونده هسته ای، نیازمند ایجاد آرامش آفندی و پدافندی است

وی گفت: مجلس و دولت تلاش گر برای تعیین تکلیف پرونده هسته ای باید یک آرامش آفندی و پدافندی هوشمندانه مبتنی بر حکمت ، عزت و مصلحت شکل دهند.

حجت الاسلام نعمتی گفت: تنها با مهندسی خردمندانه افکار عمومی داخل و خارج می توان برای رفع مشکلات موجود بر سر راه هسته ای  اقدام کرد بطوریکه اولین انتظار مردم از دولت و مجلس انقلابی نیز همین است.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز 11 سپتامبر اشاره کرد و گفت: لشگر کشی آمریکا به افغانستان و حضور جنایات آمیز آمریکا به مدت 20 سال در این کشور، خسارات اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی سنگین برای مردم افغانستان بوجود آوردند.

وی گفت: خروج غیر مسئولانه نیروهای آمریکایی در کنار حادثه فرودگاه کابل، ضربه مهلک به مردم افغانستان بود که نشان از جنایات فجیع آمریکا است.

دولت مطلوب افغانستان، دولت برخواسته از خواست و اراده مردم خواهد بود

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه دولت مطلوب افغانستان دولت برخواسته از خواست و اراده و آرای مردم افغانستان با حفظ تمامیت ارضی و استقلال این کشور است، گفت: آمریکا با حمله به افغانستان، رویای خاورمیانه جدید  را در سر داشت، غافل از اینکه اگر قرار بر تشکیل خاورمیانه جدید است  این خاورمیانه، خاورمیانه اسلام خواهد بود.

وی یکی از راهبردهای دشمنان انقلاب در جنگ نرم رسانه ای و روانی دشمنان را  تصویرسازی کاذب از حقایق جامعه و واژگون نشان دادن واقعیت ها و مخدوش کردن تصویر روشن از اوضاع کنونی و تیره و تار جلوه دادن آینده عنوان کرد و گفت: نمونه ای از تصویر سازی های کاذب دشمنان توسط جبهه  معارض داخلی و خارجی  با جنگ رسانه ای و روانی جامعه بود که پنهان کاری مسببان  اصلی باعث وقوع وضعیت موجود در کشور شده است.

مجازات عاملان وضعیت فعلی کشور، خواست مردم از مسئولان است

امام جمعه شهرستان نیر مطالبات مردم در انتخابات 1400 را یادآور شد و گفت: تغییر وضعیت نابسامان موجود، شناسایی و مجازات عاملان آن خواسته اصلی مردم از مسئولان نظام و کشور است.

وی نسبت دادن این وضعیت به عاملان غیر واقعی و ساختگی را با هدف انحراف افکار عمومی و ایجاد حاشیه قضایی مثل حادثه گرانی بنزین، کم آبی خوزستان و اختلاس ها را ایجاد اشتباه محاسباتی مثل ارتباط با آمریکا را نسخه علاج کشور تلقی می کردند.

حجت الاسلام نعمتی جابجایی اصالت واقعیت و مجازی وقایع را از دیگر ترفندهای دشمنان عنوان کرد و گفت: کاستن شجاعت، خطرپذیری و تحول خواهی، زمین گیر کردن و به انفعال کشاندن جبهه انقلاب با روی کار آمدن دولت سیزدهم ناکام ماند.

امام جمعه پارس آباد: ضرورت چهاربانده کردن جاده‌های مواصلاتی پارس آباد

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی با بیان اینکه جاده‌های مواصلاتی این شهرستان از نظر آمار حوادث جاده‌ای و مرگ و میر پر خطر ترین جاده‌های استان است اظهار کرد: با وجود آمار بالای حوادث جاده‌ای در شهرستان پارس آباد و داغدار شدن خانواده‌ها و همچنین در خواست مکرر اهالی این شهرستان جهت تجهیز و ایمن سازی محورهای مواصلاتی پاسخ و اقدام مناسبی از مسئولان ذی ربط دریافت نمی‌کنیم.

وی بر چهار بانده کردن جاده‌های مواصلاتی این شهرستان در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد و افزود: از مدیران شهرستانی و استانی و همچنین مقامات وزارت راه و شهرسازی و مجمع نمایندگان استان در خواست می‌کنیم طرح چهار بانده کردن جاده‌های این شهرستان را تسریع ببخشند تا بیش از این شاهد به سوگ نشستن خانواده‌ها در پی از دست دادن عزیزان خود در این جاده‌ها نباشیم.

امام جمعه پارس آباد با انتقاد از عدم اجرای طرح چهار بانده کردن جاده پارس آباد به سربند که سالیان سال است به مرحله عمل نرسیده است گفت: مسئولین در بازدیدهای خود به صورت مکرر قول افتتاح این جاده را داده اند اما هنوز با گذشت چندین سال این وعده عملی نشده و تلفات جاده‌ای شهرستان پارس آباد روز به روز در حال افزایش است.

حجت الاسلام باقری بنابی کمبود آب را در این شهرستان بسیار جدی عنوان کرد و افزود: بارها طی اطلاعیه‌ها مسئولین آب منطقه‌ای شهرستان اعلام کرده اند مبنی کمبود آب جدی است و کشاورزان برای کشت دوم اقدام نکنند که متأسفانه برخی کشاورزان همکاری نکردند و امروز شاهد کم آبی هستند.

امام جمعه اصلاندوز:  مردم رای واکسیناسیون خود و خانواده شان سریعا اقدام کنند

حجت الاسلام عظیم اسدزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز  گفت: باتوجه به شرایط خاص شهرستان و شیوع ویروس کرونا مردم ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از امکانات فراهم شده در خصوص تزریق واکسن استفاده کنند.

وی افزود: با شیوع بیماری منحوس کرونا در کشور از جمله استان اردبیل و شهرستان اصلاندوز و شرایط دشوار و نگران کننده مراکز درمانی از مردم درخواست دارم بر مبنای اعلام گروه‌های سنی و دیگر آیتم‌های اعلام شده نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.

امام جمعه اصلاندوز با قدردانی از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و گام پنجم بسیج ملی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ـ ۱۹ توسط سپاه ناحیه عشایری و مرکز بهداشت و درمان شهرستان اصلاندوز از مردم و نمازگزاران خواست برای واکسیناسیون خود و خانواده در مقابل کرونا به مراکز درمانی شهرستان مراجعه کنند.

امام جمعه خلخال: ساماندهی ورودی خلخال، اصلی ترین مطالبه مردم از مسئولین

حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال  اظهار داشت: اصلی‌ترین مطالبه مردم بعد از ساماندهی ورودی خلخال از سمت اسالم، تسریع در ساخت دو ورودی از سمت علی آباد، کوثر و هشجین است.

وی ضمن قدردانی از تلاش استاندار اردبیل و نماینده مردم خلخال و کوثر و فرماندار خلخال در پیگیری شروع ساماندهی بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی در خروجی شهر، افزود: با شروع قطعه یک از جاده خلخال ـ کلور ـ درام شهرستان خلخال به مرحله توسعه خود در خصوص جاده‌ها دست یابد.

امام جمعه خلخال کسب مقام اول روستای قرآنی کشور را که در سایه همت و اراده اهالی و علمای این منطقه به‌دست آمده، تبریک گفت.

وی افزود: بار دیگر افتخاراتی به افتخارات استان اردبیل در حوزه قرآن و عترت افزوده شده که جای قدردانی از مردم این روستا و فعالان قرآنی شهرستان خلخال دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال در ادامه با اشاره به دسیسه‌ها و توطئه‌های آمریکا بیان کرد: در همه جای دنیا بر همه ملت‌های دنیا ثابت شده که آمریکا به هر کشوری وارد شده به‌جز ویرانی، بدبختی و غارت سرمایه آن کشور و اختلاف افکنی، جنگ و خونریزی و کشتار مردم آن کشور چیزی برای مردم آن کشور به یادگار نگذاشته است.

اسدی به موضوع افغانستان و خروج ذلت بار نیروهای آمریکایی از این کشور اشاره کرد و گفت: نتیجه ۲۰ سال حضور آمریکا در افغانستان چیزی جر خونریزی، نابودی سرمایه مردم و ایجاد مشکلات بسیار برای مردم این کشور چیزی به‌همراه نداشت.

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد