سرویس: مذهبی
کد خبر: 92320
|
12:24 - 1400/07/05
نسخه چاپی

توصیه های علامه حسن زاده املی از زبان شاگردان استاد؛

فراگیری علوم دینی مقدمه اتصال به صاحب اصلی تمام علوم است / تکریم فقرا، زمینه ساز سعادت انسان است/ نماز شب، ذهن انسان را نورانی می کند

فراگیری علوم دینی مقدمه اتصال به صاحب اصلی تمام علوم است / تکریم فقرا، زمینه ساز سعادت انسان است/ نماز شب، ذهن انسان را نورانی می کند
رئیس دانشگاه باقر العلوم به بیان خاطراتی از علامه حسن زاده آملی پرداخت و گفت: وی از طلبه ها می خواستند از فرصت جوانی خود برای فراگیری علم و دانش بهره ببرند چراکه معتقد بود، علوم دینی وسیله ای برای اتصال به صاحب اصلی تمام علوم یعنی خداوند متعال است.

حجت الاسلام شمس اله مریجی رئیس دانشگاه باقر العلوم(ع) در گفتگو با سبلان ما ، به تبیین ویژگی های علامه حسن زاده عاملی پرداخت و گفت: وی با اینکه در 12 علوم مختلف تخبر و تخصص ویژه ای داشتند اظهار می داشتند هنوز به جایی نرسیده اند.

وی افزود: علامه حسن زاده همواره از طلبه های جوان می خواستند از فرصت جوانی برای فراگیری علم و دانش تلاش کنند چراکه  ما در وسط علم قرار داریم و از اول و آخر آن خبر نداریم بنابراین فرصت جوانی و انرژی نهفته در دوران جوانی بهترین فرصت برای فراگیری درست و اصولی علم و دانش است.

حجت الاسلام مریجی گفت: علامه حسن زاده معتقد بود فراگیری علوم دینی موجب ارتباط با خداوند متعال که صاحب اصلی تمام علوم است می شود.

وی به خاطره ای از علامه حسن زاده عاملی نیز اشاره کرد و گفت: علامه می گفتند هروقت فقیری به شما مراجعه کرد و شما به او کمک کردید دستی را که کمک کرد ببوسید چراکه خداوند متعال آن فقیر را برای شما فرستاد تا شما با کمک به او رضای الهی را بدست اورده و به رستگاری نزدیک شوید.

نماز شب، رمز موفقیت علامه حسن زاده در فراگیری علوم

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت  نیز به بیان خاطراتی از علامه جسن زاده عاملی پرداخت و گفت: نقل است زمانی که علامه حسن زاده نزد محی الدین الهی قمشه ای به فراگیری علوم می پرداخت؛ مقدمه فراگیری علوم و تلمذ نزد استاد، اقامه نماز شبی بود که با اتصال به نماز صبح ادامه داشت و همین عامل باعث نورانیت قلب و ذهن استاد برای فراگیری علوم به نحو احسن می شد.

وی با بیان اینکه مبادرت به نماز شب انسان را وارسته می کند، گفت: علامه در تکریم اساتید خود نیز اهتمام ویژه ای داشت و در همه اثارش یاد اساتید را گرامی داشته است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد