سرویس: سیاسی
کد خبر: 93254
|
22:10 - 1400/09/02
نسخه چاپی

یادداشت؛

بسیج و بسیجی نماد اخلاص و تداعی گر ایثار و دلاوری است

بسیج و بسیجی نماد اخلاص و تداعی گر ایثار و دلاوری است
هفته بسیج، در حقیقت فرصتی برای ارائه حرکت عظیمی است که به‌وسیله امام بزرگوار راحل، در این کشور پایه‌گذاری شد و این حرکت، در این منطقه اسلامی و دینی، برای دیگر ملت‌ها هم ان‌شاءالله الگو و سرمشق خواهد شد.

به گزارش سبلان ما ، بسیج شجره طیبه و از الطاف خفیه الهی و لشکر مخلص خداست که پهنای آن به گستردگی تمام مظلومان و ستم دیدگان عالم است.

هفته بسیج، در حقیقت فرصتی برای ارائه حرکت عظیمی است که به‌وسیله امام بزرگوار راحل، در این کشور پایه‌گذاری شد و این حرکت، در این منطقه اسلامی و دینی، برای دیگر ملت‌ها هم ان‌شاءالله الگو و سرمشق خواهد شد.

بسیج و بسیجی نماد اخلاص و تداعی گر ایثار و دلاوری، پرچمدار ولایت مداری، شکوه جهاد و خدمت رسانی خالصانه، صادقانه و بی منت و سمبل مقاومت در برابر ظلم است.

بسیج نیروی مردمی همه جا حاضر است و بدون جابجایی در هر منطقه‌ای از کشور، در نزدیک ترین مکان ممکن به حادثه ، به قصد خدمت حضور دارد، لذا این ویژگی بسیج را به یک نیروی واکنش سریع و کارآمد در حوادث و بحران ها تبدیل کرده است

تفکر و عرصه بسیج، یک عرصه‌ عمومی است که ظرف زمان و مکان نمی شناسد و هرکجا که نیاز باشد به صورت خودجوش حاضر شده و اقتدار ملی، صفا و اخلاص و بصیرت و مجاهدت را به نمایش خواهد گذاشت و اوج بهره مندی از ظرفیت های مردمی در مسیر پیشرفت کشور را نصیب انقلاب خواهد کرد نمونه بارز آن شهید سلیمانی است که به حق باید عنوان فرزند مکتب بسیج را به وی داد که دوست و دشمن به وی به دیده تحسین نگریست.

دشمنان این ملت، اکنون و همیشه در این اندیشه بوده‌اند و خواهند بود که آن را نابود یا بی‌اثر کنند چرا که می‌دانند تفکر بسیج برای تحقق اهداف انقلاب یک ضرورت حیاتی است. با این همه، برخی بزنگاه‌های تاریخی ضرورت این تفکر را بیش از پیش نشان می‌دهد. امروز، همان زمانی است که بیش از گذشته به تفکر بسیجی برای گذار از یکی از سهمگین‌ترین پیچ‌های تاریخی در مسیر ملت ایران نیاز است

در واقع امروز بسیج تنها یک نهاد نیست بلکه یک تفکر و منش است، چه بسا اگر تفکر و ایمان بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس نبود، قطعا نمی توانستیم در برابر دشمن تا بن دندان مسلح و جهان استکبار و غرب ایستادگی کنیم. اکنون بسیج به آنچنان پختگی و توانایی رسیده است که می‌توان امیدوار بود که ظرفیت‌های این نهاد انقلابی بیش از پیش نمایان تر می شود.

کرونا یا هر چیز دیگر فرقی نمیکند.. جنگ ،  زلزله ، سیل...

بسیجی در راه خدمت به ملت

همیشه صف اول بحران است.

راست گفتند بسیجی خستگی را خسته کرد.

این روز ها بسیجی ها

به کرونا هم شبیهخون زده اند .

حاشا که بسیجی میدان را خالی کند !!

بسیج در کنار حرکت و مجاهدت نظامی خود برای راه‌اندازی هسته‌های تولید علم و تلاش درباره بسط و گسترش این موضوع و شکستن بن‌بست و بعضاً مشکلات پیش رو تلاش مضاعف دارد و در این راستا با یاری جستن از راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی تا رسیدن به نقطه مطلوب و جایگاه شایسته بسیج در تلاش است.

در میان نقش‌ها و وظایف بسیج حرکت پرشتاب بسیج در نهضت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری از میان سایر نقش‌ها از برجستگی و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که نقشی راهبردی بوده و زلف استقلال و اقتدار و امنیت کشور و نظام با این نقش گره خورده است. در بزرگداشت هفته بسیج در سال‌های اخیر، نقش بسیج در حوزه علم و پژوهش اهمیت ویژه‌ای یافته است. مقام معظم رهبری استقلال و اقتدار کشور را وابسته به تحرک علمی کشور دانسته و می‌فرمایند: «کشوری که علم نداشته باشد نباید توقع عزت و استقلال و اقتدار داشته باشد.» نقش بسیج در نهضت تولید علم فراگیر و غیر قابل قیاس با سایر افراد در جامعه است

مکتب بسیج منشا خدمات و اثرات فراوان در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بوده و با کار جهادی در خدمت به مردم کمر همت بسته است.

امروز جوانان بسیجی به عنوان پیشبران بیانیه گام دوم انقلاب امروز هم در عرصه سازندگی و آبادانی و هم جهاد تبیین، نهایت تلاش خود را نموده و دشمن را در رسیدن به اهداف شوم و استکباری خود ناکام خواهند گذاشت. ان شاءالله.

 

مهدی عالی_دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد