سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 93334
|
12:24 - 1400/09/07
نسخه چاپی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبرداد:

نامگذاری میل مغان به عنوان تالاب صلح و دوستی

نامگذاری میل مغان به عنوان تالاب صلح و دوستی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تالاب سد میل مغان یکی از بهترین تالاب‌های کشور و استان است و به دلیل قرار گرفتن در مرز دو کشور ایران و آذربایجان می‌توان به عنوان تالاب صلح و دوستی نامگذاری کرد.

به گزارش سبلان ما ، سعید شهند در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کانال تالاب میل مغان یک هزار و ۶۵۰ متر و با دبی ۲۰۰ تا ۵۰۰ لیتر در ثانیه است که با تأمین حقابه این تالاب خیال مسئولین و فعالین محیط زیست از بابت این تالاب راحت شد.

وی افزود: تالاب سد میل مغان یکی از بهترین تالاب‌های کشور و استان است و به دلیل قرار گرفتن در مرز دو کشور ایران و آذربایجان می‌توان به عنوان تالاب صلح و دوستی نامگذاری کرد.

شهند گفت: همه ساله با شروع فصل پاییز و حاکمیت سرما در روسیه و شمال اروپا، تالاب میل مغان به مدت ۶ ماه میزبان هزاران قطعه پرنده در ۷۲ گونه مختلف است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: تاکنون ۷۳ گونه پرنده بومی و مهاجر، ۱۱ گونه خزنده، ۱۳ گونه ماهی گرم آبی، ۳گونه دوزیست و ۱۱ گونه پستاندار خشک زی و یک گونه پستاندار آبزی بنام نوتریا در تالاب سد میل مغان شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: هرگونه شکار و صید پرندگان مذکور ممنوع است و مأموران حفاظت محیط زیست به طور شبانه روزی در حال گشت زنی بوده و با شکارچیان متخلف برخورد خواهند کرد.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد