سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 93480
|
11:45 - 1400/09/17
نسخه چاپی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

ششمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین‌شهر برگزار می شود

ششمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین‌شهر  برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ششمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین‌شهر پس از دو دهه وقفه برگزار میگردد.

به گزارش سبلان ما ، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: ششمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای شهرستان مشگین شهر؛ ویژه شهرستان‌های مشگین شهر، نمین، نیر و سرعین) در سالجاری برگزار می‌گردد.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین شهر و انجمن هنرهای نمایشی استان با هدف تقویت و اعتلای هنر نمایش در منطقه، توسعه کمی و کیفی آثار نمایشی و کمک به رونق اجرای عمومی تئاتر،  ششمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین‌شهر را صرفاً در بخش صحنه‌ای برگزار  می کند.  

بحرالعلومی بیان کرد: جشنواره تئاتر مشگین‌شهر پس از دو دهه وقفه در برگزاری، ششمین دوره خود را تجربه خواهد کرد و برگزاری این جشنواره، نوید بخش روزهای خوبی برای تئاتر شهرستان مشگین‌شهر و استان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ضمن تقدیر و تشکر ویژه از دکتر محمود عباس‌زاده مشگینی؛ نماینده محترم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی بابت حمایتهای بی دریغ ایشان از برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری در این شهرستان گفت: حمایت‌ و عنایت دکتر عباس‌زاده در امر برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین‌شهر بسیار موثر و راه‌گشا بوده است.

وی افزود: تئاتر و تحقق شعار سال(تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌)،تئاتر، مقاومت، ایثار و شهادت،تئاتر، کرونا و مدافعان سلامت، تئاتر  و  آسیب های اجتماعی،تئاتر، اقتصاد، فرهنگ و توریسم،آئین های بومی ومحلی و دیگر  موضوعات آزاد از جمله محورهای  ششمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین‌شهر است.

خادم مسجد دبیر جشنواره تئاتر مشگین شهر نیز گفت:  پس از بازبینی، نمایشهای «اندیشه ابری دلتنگ» به کارگردانی شهروز شریفان، «برای کلاه آهنی ها» به کارگردانی مهدی احدی، «کاغذ باطله» به کارگردانی فرید معتمدی، بدون اولویت بندی و بصورت قطعی و همچنین نمایشهای «سون باخیش» به کارگردانی امید محمدلو و «نامه های عاشقانه از خاورمیانه» به کارگردانی زهرا جعفری بصورت مشروط به بخش مسابقه پذیرفته شده اند. همچنین نمایش «جان و جواب» به کارگردانی فاطمه پرستار در بخش جنبی و غیر رقابتی  می تواند در جشنواره حضور یابد.

لازم به ذکر است ششمین جشنواره تئاتر مشگین شهر در تاریخ های 21 و 22 آذر ماه در تالار اندیشه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد