سرویس: استانی
کد خبر: 971
|
12:47 - 1391/08/11
نسخه چاپی

400 نفر از امداد گران هلال احمر اردبیل تجلیل شدند

400 نفر از امداد گران هلال احمر اردبیل تجلیل شدند
همایش "جوانان و ولایت" به منظور تجلیل 400 نفر از امدادگران و داوطلبان هلال احمر استان اردبیل که در زلزله اخیر آذربایجان حضور داشتند، در اردبیل برگزار شد.
 

به گزارش سبلانه، مدیر کل هلال احمر استان اردبیل صبح پنجشنبه در این همایش تصریح کرد: در حال حاضر 50 هزار داوطلب از بین اقشار مختلف مردم در هلال احمر این استان عضویت دارند.

بهرام غیبی با بیان اینکه عضویت داوطلبانه اعضای این تشکل مردمی به منظور تسکین آلام آسیب دیدگان سوانح است، افزود: روحیه از خود گذشتگی امدادگران هلال احمر در زلزله اخیر موجب شد حادثه دیدگان در کمترین زمان ممکن بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.

وی با یادآوری اینکه فرماندهی عملیات امداد رسانی به زلزله زدگان در شهرستان اهر به عهده هلال احمر اردبیل بود، ادامه داد: هلال احمر استان اردبیل از جمله گروههای امدادی بود که در کمتر از 45 دقیقه پس از وقوع حادثه عملیات امداد رسانی خود را در مناطق زلزله دیده آغاز کرد.

به گفته غیبی در زلزله اخیر 200 نیروی امدادی و 46 کامیون اقلام ضروری به محل حادثه اعزام و بالغ بر 12 میلیارد ریال کمک نقدی جمع آوری شد.

این مسئول با بیان اینکه پس از وقوع حادثه دستگاههای زنده یاب و ستهای نجات در اختیار گروههای امدادی قرار داده شد، عنوان کرد: در حال حاضر تیمهای فعالیت روانی، درمان اضطراری و درمان خواهران در مناطق زلزله زده امدادرسانی لازم را انجام می دهند.

اتمام 90 درصدی پروژه های عمرانی هلال احمر اردبیل

به گزارش مهر، مدیر کل هلال احمر استان همچنین اضافه کرد: با جذب اعتبارات قابل توجه توسط این دستگاه اجرایی بیش از 90 درصد پروژه های عمرانی این نهاد به اتمام رسیده و بزودی به بهره برداری می رسد.

مجتمع اداری امدادی مشگین شهر با هشت میلیارد ریال اعتبار، انبار امدادی مشگین شهر، بیله سوار و پارس آباد هر یک با سه میلیارد ریال اعتبار و اردوگاه کشوری جوانان نیر با دو میلیارد ریال اعتبار از جمله پروژه های عمرانی بود که غیبی در سخنان خود افتتاح آنها را وعده داد.

این مسئول اضافه کرد: آماده سازی پد بالگرد خلخال با یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار، مرکز آموزشی با چهار میلیارد ریال اعتبار و درمانگاه شبانه روزی عمومی و تخصصی و مرکز فیزیوتراپی با دو میلیارد ریال اعتبار از جمله پروژه های در دست افتتاح هلال احمر استان است.

وی با بیان اینکه اردبیل لایق بهترین امکانات است، ادامه داد: پایگاه بین شهری کوثر با دو میلیارد ریال اعتبار، پایگاه بین شهری اردبیل با دو میلیارد ریال اعتبار، دو پایگاه بین شهری در بیله سوار هر یک با دو میلیارد ریال اعتبار و ساختمان اداری و امدادی نمین با هفت میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه های در دست بهره برداری است.

در پایان این مراسم از امداد گران و داوطلبان فعال هلال اهمر اردبیل در زلزله آذربایجان شرقی با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.
 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد