سرویس: استانی
کد خبر: 973
|
12:56 - 1391/08/11
نسخه چاپی

پوستر غدیرخم در اردبیل رونمایی شد

پوستر غدیرخم در اردبیل رونمایی شد
پوستر غدیر خم با هدف انتقال مفاهیم غدیر به مخاطب همزمان با نمایشگاه "قرآن ناطق" در اردبیل رونمایی شد.
 

به گزارش سبلانه ، طراح پوستر عید غدیرخم در اردبیل ظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از این اثر گفت: با طراحی و اجرای این پوستر تلاش کردم پیام غدیرخم را به مخاطب انتقال دهم و مخاطب با دیدن آن به موضوعیت این رویداد مهم دست یابد.

به گفته رحمان مجرد در طراحی و اجرای پوستر بیشتر سعی شده به رویکرد این مناسبت که دینی و مذهبی است توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به استفاده از فونتها و نوشتار در پوستر افزود: خط نستعلیق از ایام گذشته، پیوسته با نوعی تحول آرام و نوآوری در قالب رعایت قواعد همراه بوده و از زیبایی بصری، سرعت و سهولت نگارش و خوانایی برخوردار است.

مجرد با بیان اینکه در پس زمینه پوستر، نقوش اسلامی به کار گرفته شده است، یادآور شد: این نقوش از رسالت ماندگار غدیرخم خبر می دهد و بر این امر که غدیر ادامه تاریخ انبیاء است و پدیده مبارک و بزرگی است، اشاره نماید.

به گزارش مهر، وی متذکر شد: دایره سفید درخشان در مرکز پوستر تداعی کننده خورشید امامت بوده و رنگ سبز در نام حضرت علی(ع)، نشانه‌ای از ولایت و امامت است، امامتی که به امام زمان تعلق دارد که حی، زنده و غائب می باشد.

طراح پوستر عید غدیرخم در اردبیل ادامه داد: این فلسفه امامت است در واقع امامتی که با غدیر خم پایه گذاری شد. امامت و ولایتی که فلسفه تاریخ بشر را عینیت داد.

وی با بیان اینکه رنگ قهوه ای مسلط بر پوستر، نمادی از خاک سرزمین غدیرخم است، تصریح کرد: غدیرخم نام ناحیه‌ای در میان مکه و مدینه است که بر سر راه حاجیان قرار دارد و به خاطر وجود برکه‌ای در این محل که در آن آب باران جمع می‎شده ‌است، به این نام شهرت یافته‌است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد