سرویس: اقتصادی
کد خبر: 976
|
13:15 - 1391/08/11
نسخه چاپی

انتخاب اردبیل به عنوان نخستین خوشه فراورده‌های لبنی کشور

انتخاب اردبیل به عنوان نخستین خوشه فراورده‌های لبنی کشور
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل گفت: استان اردبیل علاوه بر دارا بودن موقعیت مناسب آب و هوایی برای دامپروری و نیز به لحاظ کیفیت و کمیت شیر تولیدی به عنوان اولین خوشه فرآورده‌های لبنی کشور انتخاب شده است.

به گزارش سبلانه ، به نقل از روابط عمومیشرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل، محمد ملاطفی در نشست مشترک با تولیدکنندگان پنیر سنتی در اردبیل اظهار داشت: خوشه فرآورده‌های لبنی استان در دومین سال خود در مرحله عملیاتی و پیاده‌سازی است که در این خصوص بسترهای لازم برای متمرکز نمودن تولیدکنندگان پنیر سنتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مهیا شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در راستای ساماندهی تولیدکنندگان پنیر سنتی که به صورت پراکنده در ییلاقات استان مشغول فعالیت هستند علاوه بر واگذاری زمین با تسهیلات ویژه اقدام به طراحی واحدهای کارگاهی با متراژ کوچک شده است.

به گزارش فارس، ملاطفی عمده مزیت تمرکز تولیدکنندگان سنتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را احداث سردخانه و آزمایشگاه به صورت مشترک دانست و افزود: در صورت تمرکز این واحدها با احداث یک مجموعه مشترک علاوه بر صرفه‌جویی در سرمایه می‌توان به بالا بردن میزان کیفیت و بهره‌وری محصولات نیز کمک کرد.

همچنین در راستای آشنایی بیشتر تولید کنندگان سنتی پنیر با تکنولوژی و دستگاه‌های جدید، از کارخانه سوت ماشین مستقر در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل که در زمینه تولید ماشین‌آلات و خط تولید مواد غذایی و لبنی فعالیت دارد بازدید شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد