سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 54309
|
10:50 - 1395/04/11
نسخه چاپی

نقدی بر جوابیه بنیاد مسکن اردبیل به یک نشریه در بیله‌سوار

نقدی بر جوابیه بنیاد مسکن اردبیل به یک نشریه در بیله‌سوار
بنیاد مسکن اردبیل در جوابيه اي قابل تامل به يك گزارش روزنامه آوای روز، وضعیت ناگوار مسکن مهر بیله سوار را کاملا عادی جلوه داده است.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل از  صبح مغان، بنیاد مسکن اردبیل در جوابيه اي قابل تامل به يك گزارش روزنامه آوای روز بیله سوار، وضعیت اسف بار مسکن مهر بیله سوار را کاملا عادی جلوه داده است.

 

این در حالی است که همه اهالی مسکن مهر از اوضاع نابسامان این ساختمانها ناراضی هستند.

 

اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در جوابيه خود در رابطه با وضعیت مسکن مهر بیله سوار به مسائلي اشاره كرده است كه با نظر هیچ یک از ساکنان مسکن مهر سازگار نبوده و به نوعی سرپوش گذاشتن به بی توجهی مسئولان در رابطه با رسیدگی به مشکلات این ساختمانها می باشد.

 

در بخش هايي از اين جوابيه آمده است:

موارد مطرح شده در نشریه، آوای روز، درخصوص پروژه مسکن مهر 304 واحدی شهرستان بیله سوار از جمله موضوع دپوی نخاله ساختمانی و فجایع زیست محیطی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در جوابيه خود گفته است: نخاله های ساختمانی دپو شده در خارج از محوطه پروژه میباشد و توسط شهرداری در اسرع وقت جمع آوری خواهدشد.

موضوع درخواست مبالغ فراتر از پیمان توسط پیمانکار که در روزنامه اوای روز مطرح شده است موضوع بعدی جوابیه بنیاد مسکن می باشد.

جوابیه بنیاد مسکن: دریافت وجه از متقاضیان براساس قرارداد و مطابق با تفاهم نامه فی مابین صورت گرفته است و افزایش های اشاره شده در دو مقطع و طبق دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی براساس مصوب هیات وزیران صورت گرفته است که این موضوع برای تمام واحدهای مسکن مهر در کل کشور اتفاق افتاده است در ضمن به منظور کمک به متقاضیان و رفاه حال آنها مبلغ وام از بیست میلیون تومان به سی میلیون تومان افزایش یافته است .

 

درصورتی که افرادی مدعی پرداخت هرگونه وجه اضافی هستند با ارائه اسناد و مدارک لازم به اداره کل راه و شهرسازی استان و با نمایندگی این سازمان در شهرستان بیله سوار موارد بررسی خواهد شــد .

موضوع دیگری که موجب انتشار جوابیه از سوی بنیاد مسکن اردیبل شد بحث انشعابات غیر استاندارد آب و برق و گاز واحدها بود.

بنیاد مسکن در جوابیه خود نوشته است: این عملیات طبق تائیدیه دستگاه های ذیربط آب، برق، گاز و همچنین مطابق نقشه و پروانه مصوب اجرا گردیده است لذا منظور از انشعاب غیر استاندارد در متن مقاله مفهوم نمی باشد ایکاش منظور از انشعاب غیر استاندارد دقیقاً توضیح داده می شد چون در کل کشور انشعابات به یک نوع و آنهم استاندارد می باشد .

ضمناً پروژه مسکن مهر 304 واحدی شهرستان بیله سوار در سال 1389 توسط شرکت ارگ نصر با مجوز راه و شهرسازی شروع به احداث و در سال 1393 به بیش از 250 خانوار واگذار گردیده اسـت .

اقدامات صورت گرفته شامل: تکمیل اتصالات فاضلاب در محوطه، اجرای چاه ارت و جدول جهت هدایت آب های سطحی انجام یافته است و زیرسازی و آسفالت محوطه نیز تا پایان تیرماه سالجاری توسط پیمانکار صورت می گــردد.

 

 سوال از بنیاد مسکن

* آیا هدایت اب های سطحی واقعا اتفاق افتاده است؟ و اگر چنین کاری صورت گرفته پس چگونه است که اهالی موقع بارندگی باید از باتلاق و لجن زار عبور کرده و به واحدها برسند؟

 

 

البته طی سالیان اخیر فرهنگ پاسخگویی مدیران به اصحاب رسانه در جامعه نهادینه شده است اما هر ازگاهی نیز دیده می شود که وقتی نقدی بر یک سازمان و نهاد صورت می گیرد بجای پاسخ در جهت روشن شدن موضوع  و عملی کردن اقدامات مورد نیاز و رسیدگی به خواسته های مردمی تنها به توجیه موضوع بسنده می کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد