سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 54490
|
22:20 - 1395/04/14
نسخه چاپی

۶ مرداد روز گرمی، روزی که شایسته بزرگداشت است

 ۶ مرداد روز گرمی، روزی که شایسته بزرگداشت است
نام گذاری روز ۶ مرداد به نام شهر گرمی یک اقدام تحسین برانگیز بود که از سال گذشته مراسم بزرگداشت آن در این شهر به مرحله اجرا درآمد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازسیفار،نام گذاری روز ۶ مرداد به نام شهر گرمی یک اقدام تحسین برانگیز بود که از سال گذشته مراسم بزرگداشت آن در این شهر به مرحله اجرا درآمد. ۶ مرداد سال روز حضور تاریخی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی به شهرستان گرمی است که به یمن این حضور، به نام روز شهرستان گرمی نامگذاری شده است.
شهرستان گرمی مغان علی رغم داشته های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی و با وجود پیشینه درخشان مذهبی، همچنان با مشکلات عدیده ای مواجه است. پدیده غیرقابل کنترل مهاجرت و مشکلات افسار گریخته شهری که مسئولان و دستگاه های اجرایی را از باز کردن گره مشکلات عاجز کرده است، گوشه ای از مشکلات این منطقه است.
مع الوصف نمی توان بدون ارائه راهکاری جامع برای توسعه و رهایی این شهرستان از محرومیت برنامه ریزی کرد و اقدامات کوتاه مدت نیز طی سالیان اخیر نشان داده نمی تواند دردی از مشکلات شهرستان گرمی را بگشاید. بی شک دلسوزی فرزندان این دیار که در نقاط مختلف کشور در پست های مختلف مشغول فعالیت هستند، یکی از بهترین راهکار ها برای بهبود و نتیجه گیری برای آینده شهرستان گرمی مغان می تواند باشد.
این انتخاب روز ۶ مرداد به عنوان روز گرمی می تواند در آینده ای نه چندان دور زمینه ساز شکوفایی داشته های این منطقه را فراهم کرده و استعداد های نهفته شهرستان را در کل کشور معرفی کند. البته این مهم نیازمند همت همه دستگاه های دولتی شهرستان و اختصاص اعتباری ویژه برای بزرگداشت روز گرمی است.
از این رو با برنامه ریزی های صورت گرفته برای گرامیداشت این روز بزرگ و ماندگار که در صورت کاربردی بودن باعث گشایش مشکلات و مطالبات بسیاری از معضلات لاینحل این شهرستان خواهد شد، همایش روز شهرستان گرمی همچون سال گذشته در روز ششم مرداد برگزار خواهد شد.

 

http://uupload.ir/files/cqrr_photo_2016-07-02_02-24-39.jpg

 

خوشبختانه سال جاری در یک اقدام قابل تقدیر امام جمعه گرمی، فرماندار شهرستان و نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی برای بهتر برگزار شدن روز گرمی از نخبگان و سرمایه گذاران این منطقه در جای جای کشور خواستار حضور و ارائه راهکار های توسعه شدند.
در این دعوت نامه رسمی حجت الاسلام صفری، میرعلی رحیمی زاد و سید حمایت میرزاده از عموم فرزندان گرمی اعم از نخبگان، سرمایه گذاران، افتخارآفرینان و افراد ذی نفوذ در سراسر میهن اسلامی و ساکن خارج از کشور، جهت حضور در این همایش و ادای دین به خاک پاک موطن مادری دعوت شده است.
این اتفاق در صورت اینکه نتیجه بدهد، می تواند زمینه شکوفایی منطقه را با حضور سرمایه های انسانی که به وفور در اقصی نقاط کشور و حتی جهان یافت می شود، فراهم کند. انتظار می رود نخبگان نیز با رجعت دوباره به دیار مادری، از ظرفیت و امکانات در اختیار خود برای رهایی منطقه از محرومیت استفاده کنند.
۶ مرداد روز گرمی بهانه ای برای معرفی داشته ها، ظرفیت ها و قابلیت های منطقه مغان در کنار رجعت دوباره نخبگان و سرمایه های انسانی شهرستان است که در جای جای ایران اسلامی می درخشند. امید می رود هر سال با ایجاد رویه ای نو در این روز، شاهد اجرای برنامه های متنوع در شهرستان باشیم.
انتظار می رود این اقدام از سوی سایر شهرستان ها که متناسب با یک اتفاق ویژه و خاص در آن شهر است، اجرایی شود تا در یک روز مشخص از سال داشته ها و ظرفیت آن شهر به همه مردم معرفی شود. البته نقش مسئولان استانی در کمک به مقامات محلی و شهرستان در این میان نباید مغفول باشد و در کنار آن رسانه ه نیز با حضور فعال این مراسمات خاص و منحصر به فرد را پوشش دهند.

* علی قاسمیان

انتهاي پيام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد