سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 54597
|
15:36 - 1395/04/17
نسخه چاپی

امتیازات گرمی به قلم امام جمعه اين شهر

 امتیازات گرمی به قلم امام جمعه اين شهر
حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر يدالله صفري، امام جمعه شهر گرمي در يادداشتي به بررسي امتيازات و ظرفيت‌هاي شهرستان گرمي پرداخته است.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازسیفار، حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر يدالله صفري، امام جمعه شهر گرمي در يادداشتي به بررسي امتيازات و ظرفيت‌هاي شهرستان گرمي پرداخته است.

1- داشتن مردمی که نظیر آن از حیث اخلاق، مهربانی، محبت کمتر پيدا می شود. مردمی که همواره در غم و شادی بدون ملاحظات سیاسی ، در کنار هم هستند و هيچ وقت مردانکی و غیرت را فدای بازی سیاسی نکرده و دينشان را به دنيا نفروخته اند و از برترین شاخصه های آنها محبت به اهلبیت است. گرچه افرادی که تعدادشان نیز از تعداد انکشتان يک دست کمتر است گاهی با گفتار و کردار نستجیده چهره‌ی زیبای مردم را مخدوش می کنند ولی این افراد اندک نیز در خروش فضیلت مردم بسان کف دریا ساحل نشین فضیلتند.

2- داشتن فرزندان برومندی که در اقصی نقاط کشور در مهمترین پست های کشوری و لشکری و یا مراکز تولیدی که  نه تنها در کشور بلکه در منطقه ممتاز است ، مشعول خدمتند. اینها سرمایه های ملی و منطقه ای شهر ما هستند که انوار وجودی آنها در جای جای ایران اسلامی عطر مطهر گرمی را بسان نسیم سحری پراکنده می کند. گرچه اين سرمايه نیز گاهی از از ناحیه افراد معدودی مطرود شده و از خدمت به شهرستان محروم گردیده که در حقیقت محروم نمودن شهرستان از فیض وجود آنهاست.

3- داشتن آب هوای بی نظیر که کمتر جایی  در کشور پيدا می شود که چنین هوای معتدل و پاک داشته باشد که شباهت زیادی به دل پاک مردم اين ديار دارد.

4- داشتن جانمای بسیار زیبا که کوههای اطراف آن را احاطه کرده و جلوه زیبائی به شهرستان داده است. اگر دقت کنيم خدای متعال چنان شایسته ، اين شهر را نقاشی نموده است که اگر تخریب های صورت گرفته در طبیعت نبود ، بدون نیاز به زیبا سازی ، خود زیبا بود و با کمترین مدیریت شهری می توانست به عروس و طاووس منطقه تبدیل شود.

5- داشتن زمین حاصلخیز که مزارع زراعات و باغات آن بهترین محصولات را تحویل می دهد که معتدل بودن هوای آن طعم میوه جات آن را ملائم طبع و لذیذ گردانده است که باید از کسانی که در امر کشاورزی و توسعه باغات تلاش می کنند قدردانی کرد و به جای سنگ اندازی و اشکال تراشی ، دستشان را گرفت . بدون شک پس از بهره برداری از سد عمارت اين خاک زر خیز به طلای ناب تبدیل خواهد شد.

البته همه‌ی اينها را خدای منان عطا کرده است و دست بشر دخالتی در آنها ندارد. فلذا ضمن قدردانی از اين نعمتهای بی بدیل الهی و تشکر از خدای متعال ، انتظار همت بلند و متعالی از مردم و مسئولين اين سرزمین داریم. و به تمام کسانی که به دليل احساس مسئوليت مشکلات را مطرح می کنند و یا انتقاد می نمایند و حرفشان نیز درست است ، طوری مشکلات را مطرح کنند که داشته هايمان فراموش نشود و چهره عمومی شهر در افکار و انظار دیگران تخریب نگردد.
تخریب چهره شهر ، موجب عمران و آبادانی و جذب گردشگر يا اعتبارات ملی و استانی می شود بلکه آنهای که از دور نام گرمی را می شنوند يک شهری را تصور می کنند که ویران است . در چنين صورتی هيچ سرمایه گذاری يا صاحب فکری ، حضور در گرمی را نمی پذیرد.
پس اشکالات و انتقادات را در کنار خدمات انجام شده طوری بیان کنيم که ضمن کمک به توسعه شهر و رفع مشکلات ، به زیبایی شهرمان نیز صدمه نزد.

انتهاي پيام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد