11:01 - 1394/08/29
کد خبر: 46283

با حضور قائم مقام وزير جهاد کشاورزی؛

کلنگ احداث بزرگترین پروژه فرعي آبياري پاياب سدخداآفرين بر زمین زده شد+عكس

در آييني با حضور قائم مقام وزیر جهادكشاورزي كلنگ احداث بزرگترين شبکه فرعی آبیاری تحت فشار ناحیه دوم عمرانی پایاب سد خداآفرین در بیله سوار به زمين زده شد.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازآران مغان، در آيينيبا حضور آقایی قائم مقام و معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی، مجری شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی آب های مرزی کشور، استاندار اردبیل، نماینده مردم شهرستانهاي پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس، رئيس جهاد كشاورزي استان اردبيل و جمعی از مسئولان استاني و شهرستاني،عملیات اجرای طرح شبکه فرعی آبیاری تحت فشار ناحیه دوم عمرانی پایاب سد خدآفرین روز پنجشنبه در منطقه آج اشمه بیله سوار مغان آغاز شد.

 

 

خلیل آقاییقائم مقام و معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی در آیین کلنگ زنی این طرح اظهار داشت:اعتبار طرح پایاب خدآفرین با موافقت مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی تامین شده است و از همین صندوق برای اجرای 46 هزار هکتار در سیستان و بلوچستان، 500 هکتار در خوزستان و برای آبیاری 206 هزار هکتار از اراضی مرزی هزینه می شود.

 

 

وي با بيان اينكه خاک منطقه مغان از نظر کشاورزی بسیار ویژه و حاصلخیز است، طرح شبکه فرعی آبیاری تحت فشار ناحیه دوم پاياب سدخدآفرین در 62 هزار هکتار وسعت اراضی را رویدادی بسیار مهم دانست و از عشایر و اهالی منطقه خواست در اجرا و مدیریت این طرح مشارکت نمایند.

در اين آيين استاندار اردبيل نيز با بيان اينكه پیمانکار این طرح انتخاب شده و اجرای آن بدون وقفه پیگیری خواهد شد، گفت: امروز اجرای آبرسانی به 12 هزار و 500 هکتار از اراضی دیم بیله سوار مغان با دو هزارو 700 میلیارد ریال اعتبار توسط وزارت جهادکشاورزی شروع می شود.

 

 

مجيد خدابخش با اعلام اينكه اجرای طرح آبرسانی به 62 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه مغان در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به اردبیل به مردم استان وعده داده شده بود، بيان كرد: این طرح عظيم با یک میلیارد دلار بودجه با همکاری وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی، ظرف چهار سال اجرا خواهد شد و انتظار می رود عشایر و مردم منطقه مغان ظرف چهار سال آینده، شاهد دستاوردهای مهم و مثبت این طرح باشند.

در اين آيين رئيس جهاد كشاورزي استان اردبيل نيز گفت: زمانبندی اجرای طرح آبیاری ناحیه دوم پایاب خدآفرین سي ماهه بوده و 6 هزار و 700 کیلومتر لوله گذاری و اجرای 250 کیلومتر جاده بین مزارع از ویژگی های این طرح است.

عديل سروي خاطرنشان كرد: با بهره برداری از این طرح، تولید محصولات کشاورزی استان به میزان یک میلیون و 400 هزار تن، که یک سوم میزان تولید فعلی است ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام/