08:30 - 1395/04/10
کد خبر: 54260

در جلسه بررسی مشکلات شهرستان نیر مطرح شد؛

فیضی: توقف پروژه راه آهن توهین آشکار به شعور مهندسان کشور/ کریمی: ایجاد شهرک تخصصی آب، مهمترین ظرفیت برای توسعه منطقه/ بدری: تلاش نمایندگان استان برای تصویب منطقه آزاد تجاری و اتمام پروژه راه آهن

جلسه بررسی مسائل ومشکلات پروژه ها، طرح های کشاورزی، اقتصادی و تولیدی شهرستان نیر با حضور نمایندگان اردبیل درمجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استانی در محل فرمانداری نیر تشکیل شد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازنیریمیز،جلسه بررسی مسائل ومشکلات پروژه ها، طرح های کشاورزی، اقتصادی و تولیدی شهرستان نیر با حضور سه نماینده مردم منطقه درمجلس شورای اسلامی وجمعی از مدیران کل استانی درمحل فرمانداری تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر به مسائل و مشکلات شهرستان اشاره کرد و گفت: راکد و نیمه فعال بودن طرح های صنعتی و دامداری، مطالعه واجرای سدهای معیشتی، کمربندی شهر نیر، راه ارتباطی کریق به آرموداق و کورائیم به خلفلو، روکش آسفالت داخل شهر نیر و شهر کورائیم، توسعه مناطق نمونه گردشگری و آبهای گرم معدنی، حق آبه از سدهای بزرگ منطقه و عریض کردن برخی از راههای روستایی و اتمام سه مجتمع آبرسانی در شهرستان از جمله مطالبات شهرستان از نمایندگان و مدیران کل استانی است.

وی در ادامه به کمبود اعتبارات شهرستانی هم اشاره کرد و خواستار افزایش اعتبارات شهرستانی شد.

در ادامه حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر هم با اشاره به برخی از خلا های قانوی در برخی از ادارات بمنظور دادن مجوز برای کشف و استخراج معادن در شهرستان، خواستار توجه جدی نمایندگان به این امر و رفع خلا های قانونی شد تا برخی افراد سودجو برای از بین بردن منابع طبیعی اقدام ننمایند.

حجت الاسلام مقدسی در ادامه با گلایه از معطل شدن برخی از پروژه ها بخصوص مناطق گردشگری و آبهای گرم معدنی خواستار توجه جدی مسئولان به این امر شد.

امام جمعه نیر در ادامه به اهمیت اتحاد نمایندگان استان اشاره کرد و گفت: نمایندگان در صورتی می توانند مسائل و مشکلات استان و شهرستان را حل نمایند که با یکدیگر اتحاد داشته باشند.

حجت الاسلام مقدسی در ادامه از نمایندگان مجلس خواست تا در عزل ونصب مدیران هیچ دخل وتصرفی نداشته باشند.

درادامه محمد فیضی نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی هم از اجرای پروژه  راه آهن خبر داد و گفت: این پروژه به جد درحال پیگیری است و نمانیدگان نیز تلاش خواهند کرد که این پروژه  هرچه زودتر به اتمام برسد.

وی افزود: توقف این پروزه توهین آشکار به شعور مهندسان کشور است و تاکنون میلیاردها پول اعتبار از بیت المال در این پروزه هزینه شده است.

فیضی تصریح کرد: این مسیر سخت است و باوجود بی پولی و کمبود اعبتارات این پروزه در حال اجراست و باید استاندار اردبیل در مورد راه اهن اردبیل شفاف سازی کند حتی مستند این پروزه را نیز به مردم نشان بدهند.

وی در ادامه اظهار کرد: با همدلی و انسجام در برنامه ششم در خصوص کانالها و سدها تلاش خواهیم کرد تا منطقه توسعه و پیشرفت کند.

فیضی در ادامه گفت: شهرستان نیر به یک بیمارستان نیز نیاز ضروری دارد و امیدواریم با پیگیری های نمایندگان استان بتوانیم در این شهرستان بیمارستان احداث کنیم که این خواسته به حق مردم شریف نیر است.

وی در ادامه گفت: برای احداث دانشگاه آزاد شهرستان نیر تلاش خواهیم کرد که دانشگاه آزاد یک بنگاه کوچک است.

نماینده استان در مجلس در ادامه خواستار توجه جدی به روستاها و برسی مسائل و مشکلات روستاهای بدون گاز و آب شرب شد.

در ادامه رضا کریمی نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به خدمات دولت در منطقه، وجود شهرک تخصصی آب را مهمترین ظرفیت برای توسعه منطقه و رفع معضل بیکار قلمداد کرد و گفت: برای احداث شهرک دامپروری در شهرستان نیر نیز 13 هکتار زمین اختصاص یافته بود که متاسفانه جهاد کشاورزی برای احداث آن هنوز هیچ اقدامی انجام نداده است.

وی در ادامه به اهمیت اتمام مجتمع های آبرسانی اشاره کرد و گفت: با اتمام این مجتمع ها بیش از 40 روستای شهرستان نیر از نمعت آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامیدر ادامه اظهار کرد: آهنگ عملیاتی مجتمع یوجی غربی به کندی صورت می گیرد و در این حوزه باید تلاش کرد.

کریمی از اهتمام سه نماینده مجلس در توسعه و عمران و آبادانی شهرستان نیر خبر داد و گفت:ساماندهی منطقه بولاغلار و نوالار، برای رونق اقتصادی منطقه کمک خواهد کرد.

وی در ادامه از پیگیری جدی نمایندگان برای اتمام راه ارتباطی کریق به آرموداق هم خبر داد.

در این جلسه صدیف بدری دیگر نماینده استان در مجلس هم به اهتمام جدی نمایندگان برای تصویب منطقه آزاد تجاری و اقتصادی استان خبر داد و گفت: هرسه نماینده برای تصویب منطقه آزاد تجاری استان اردبیل و اتمام پروژه راه آهن اردبیل تلاش می کنیم.

وی در ادامه به اجرای عملیات بزرگراه نیر سراب هم اشاره کرد و قول مساعد در خصوص احداث بیمارستان در نیر را داد.

اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی برای آبیاری روستایی و کاشت نهال متناسب با محیط از جمله صحبت های دیگر بدری بود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

انتهای پیام/