10:45 - 1395/04/11
کد خبر: 54306

با حضور مسئولان استانی صورت گرفت؛

راه اندازی ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم در اصلاندوز+تصاویر

نخستین نشست ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم حضرت زینب(س)اصلاندوز با حضور مسئولان استان و بخش در محل دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تبارعصر امروز پنج شنبه با حضور نمایندگانی از ستاد پشتیبانی مدافعان حرم حضرت زینب(س) استان اردبیل،امام جمعه و بخشدار اصلاندوز،فرماندهی ناحیه عشایری،روحانیون و فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج ستاد فرعی پشتیبانی مدافعان حرم حضرت زینب(س)با هدف جمع اوری کمک‌های مردمی به جبهه مقاومت در اصلاندوز راه اندازی شد.

 

"شاپور قهرمانی" مسئول ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) استان اردبیل در این جلسه شناسائی و جذب کمک های مردمی جهت ارسال به مدافعان حرم را از وظایف اصلی این ستاد عنوان کرد.

 

وی افزود: روز 21 رمضان به عنوان روز مدافعان حرم در شمالغرب کشور تعیین شده و ارسال 20 هزار بسته غذائی به مدافعان حرم در سوریه برعهده استان های واقع شده در شمالغرب کشور گذاشته شده است.

 

مسئول ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) استان اردبیل گفت:سهم استان اردبیل ارسال سه هزار بسته غذایی است که از این تعداد ارسال 100 بسته به عهده بخش اصلاندوز است.

 

قهرمانی با تاکید بر شناسایی خیرین هر منطقه گفت: این ستاد در قالب کمیته های مختلف مردمی با بهره گیری از امکانات ادارات و نهادهای دولتی تشکیل شده و بزودی ستاد مدافعان حرم در تمامی شهرستانهای استان اردبیل راه اندازی می شود.

 

وی با تاکید بر تبلیغ و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از سوی دستگاههای فرهنگی اظهار کرد: مسئولیت این ستاد در بخش اصلاندوز به عهده امام جمعه با جانشینی بخشدار و دبیری فرمانده سپاه ناحیه عشایری خواهد بود.

 

 

قهرمانی تاکید کرد: کلیه فعالیت‌های این ستاد داوطلبانه، قانونی و شرعی است و افرادی که در خدمت این ستاد هستند بدون هیچ گونه چشم داشتی پای کار امده‌اند تا با شناسایی و جذب منابع مالی رزمندگان مدافع حرم حضرت زینب(س) را یاری کنند.

 

 

وی با اشاره به تشکیل 12 کمیته در ستاد مدافعان حرم با توجه به ظرفیت منطقه افزود:فرهنگسازی،همراهی مردم و کمک های فکری و اعتقادی از دیگر اهداف تشکیل ستاد مدافعان حرم است.

 

مسئول ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) استان اردبیل گفت:دفاع از سوریه وظیفه ما است و دفاع تنها اسلحه به دست گرفتن نیست و همه باید از همه جوانب دفاع و پشتیبانی کرده و باید در قبال دشمنان جبهه مقاومت بگیریم.

 

محرم بنیادی فرمانده ناحیه عشایری در آغاز این جلسه از جمع آوری 300 راس گوسفند برای کمک به مدافعان حرم با همکاری مدیر کل امور عشایری استان خبر داد و گفت:ناحیه عشایری با همکاری فرماندهان حوزه ها توانسته در سطح کشور بعنوان اولین ناحیه ای باشد که این تعداد را جمع آوری کرده است.

 

وی با بیان اینکه در راستای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی و اطلاع رسانی به عشایر تعداد 4 جلسه برگزار کردیم به تشریح اقدامات انجام گرفته در این راستا در سطح بخش پرداخت.

 

حجت الاسلام نصیری نماینده حضرت آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در این جلسه گفت:دشمن از لحاظ مالی هیچ مشکلی ندارد چرا که توسط یکی از بزرگترین شرکت‌های عربستانی تغذیه مالی می‌شود و از لحاظ فکری نیز انان در تلاش برای رسیدن به خاورمیانه بزرگ هستند که این امر تنها با تجزیه و کاهش قدرت در کشورهای مورد نظر محقق خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: افرادی که به عنوان رزمنده مدافعان حرم به سوریه اعزام می‌شوند بدون هیچ گونه چشم داشت و دریافت حق و حقوق و تنها از روی باورها و اعتقادات خود در منطقه حاضر می‌شوند.

 

وی ادامه داد: سوریه اکنون از لحاظ نیروی انسانی هیچ مشکلی ندارد اما از لحاظ مالی با مشکل جدی مواجه است که نیاز به همت عموم مردم و مسئولین می‌باشد و هر کمکی که صورت می‌گیرد کاملاً داوطلبانه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه هرگونه حرکت در راستای مدافعین حرم دفاع از دین و اسلام است ،اظهار کرد: جنگ در سوریه همچنان ادامه دارد و حضور و کمک جمهوری اسلامی ایران در سوریه در واقع سرمایه‌گذاری برای امنیت در منطقه است به طوری که طالبان نیز در این راستا احساس خطر کرده و با نیروی قدس سپاه در یک مسیر قرار گرفته و در حال نبرد با دشمن هستند.

 

"رضوان باقلاچی" نماینده استانداری اردبیل هم در این جلسه از برگزاری جلسه شورای اداری بخش اصلاندوز خبر داد و گفت:در خصوص تسریع در تشکیل کمیته های پشتیبانی دستگاههای اجرایی، لازم است هرچه سریعتر جلسه شورای اداری برگزار شود.

 

 

حجت الاسلام اسدزاده امام جمعه اصلاندوز نیز با بیان اینکه قشرهای مختلف مردم و عشایر اصلاندوز در تمام مناسبت ها و عرصه های مختلف و حمایت از مظلومان و نیازمندان تاکنون کارنامه قابل قبول و درخشانی داشته اند افزود:پتانسیلهایی که در منطقه وجود دارد یقینا با مشارکت روحانیون،سپاه،بخشداری و مردم در این راستا نیز می توانیم تلاش کنیم.

 

سید عباس مینایی بخشدار اصلاندوز هم از برگزاری جلسه شورای اداری بخش اصلاندوز در هفته آینده خبر داد و گفت: ما نیز در سطح بخش با تشکیل جلسات متعدد با دستگاههای اجرایی در راستای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم تمام تلاش خود را جهت تقویت جبهه مقاومت خواهیم کرد.

انتهای پیام/