16:25 - 1395/04/11
کد خبر: 54357

امام جمعه اردبیل:

ملت ترکیه با توافق تلاویو - آنکارا سرافکنده شد/ ستاد گردشگری، آبروی استان را حفظ کند

خطیب نماز جمعه اردبیل سازش ترکیه و اسرائیل را موجب سرافکندگی ملت ترک دانست.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به اتمام ماه رمضان و سرازیر شدن مسافرین به این استان از مسئولین و ستاد گردشگری استان خواست با اندیشیدن و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم آبروی استان و مردم استان را حفظ کند.

عاملی با اشاره به تکمیل ظرفیت های اقامت گاه ها و هتل های مناطق گردشگری استان به مردم توصیه کرد: با مدنیت غنی و قوی و با فرهنگ شایسته از مسافرین استقبال کنند.

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به تلاشهای شهرداری اردبیل و سرعین و قدردانی از آنها گفت: با تلاش نمایندگان و مدیریت ارشد استان پرونده منطقه آزاد تجاری استان اردبیل به قید دو فوریت رسیده که از این بعد آن نیاز به قدرت چانه زنی و اهتمام نمایندگان در جلب رضایت سایر نمایندگان بستگی دارد.

آیت الله عاملی عاقبت پرونده منطقه آزاد تجاری اردبیل را آزمون بزرگ و معیار محک زنی نمایندگان استان و ارزیابی آنان از سوی مردم دانست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ادامه با قدردانی از خرید محصول گندم کشاورزان تسریع در پراخت خسارت آنان را از جهاد کشاورزی خواستار شد.

خطیب نماز جمعه اردبیل در ادامه ازدحام شب های قدر مردم اردبیل را نشان از مدنیت، تمدن و ایمان قوی مردم استان دانست و از تمامی نهادها و ارگانهای نظامی - انتظامی - امنیتی –خدماتی و بسیج در برقراری نظم و امنیت قدردانی کرد.

آیت الله سید حسن عاملی در ادامه به توافق عادی سازی روابط تریکه – اسرائیل در آستانه روز قدس اشاره کرد و اظهار داشت: روزگاری ترکیه پایگاه مبارزه با اسرائیل و نجات غزه بود اما عدم تدبیر مقامات سیاسی و شکست های متعدد این کشور در سناریوهای سیاسی از جمله حمایت از داعش و تکفیری ها و بر افتادن پرده ادعای دروغین پرچمداری اسلام باعث شده است که مقامات این کشور تن به سازش و اجابت خواسته رژیم صهیونیستی دهند و با این کار ملت مسلمان ترکیه را سرافکنده کرده اند.

عاملی با اشاره به اظهارات مقامات صهیونیستی مبنی بر حاصل شدن امنیت و اقتصاد اسرائیل با توافق ترکیه گفت: ترکیه در وحله اول با حمایت و پشتیبانی داعشی ها اشتباه بزرگی مرتکب شد و انفجار های اخیر فرودگاه اتا تورک استانبول گواه بر آن است و در وحله بعد توافق عادی سازی روابط با اسرائیل اشتباه بعدی خواهد بود زیرا از چاله به چاه افتاد.

وی تصریح کرد: اکنون نتیجه ادعای بهترین اسلامگرایی و ام القری بودن کشورهای اسلامی از سوی ترکیه عیان شد و آن جز اسلام ذلیل ترکیه ای مقابل اسرائیل نبوده است.

عاملی با اشاره به رویگردانی 180درجه ای حماس از ترکیه و اعراب به سمت ایران و نیز فضاحت بار بودن بیانیه اسرائیل درباره توافق با ترکیه گفت: حماس باید به این نتیجه برسد که جز ایران دلسوزی برای فلسطین سنی نیست و صادقانه از آنها حمایت می کند و بیانیه اخیر اسرائیل مبنی بر تشدید تحریم های هوایی - زمینی - دریایی بر علیه غزه؛ آب پاکی بر روی دست عوام فریبی ترکیه در توافق با اسرائیل با ههدف نجات غزه ریخت.

 

انتهای پیام/