01:29 - 1395/10/19
کد خبر: 62268

گریه بر سر قبری که مُرده توش نیست؛

تنفس مصنوعی دولت به برجام/یه دستی"کری"به تمام دوخته های"ظریف"!

با مشخص شدن ماهیت و توطئه های آمریکا مبنی بر فشار های متعدد اقتصادی و تحریم های پی در پی موشکی و ... همه بر آن شدند که "عدم اعتماد به آمریکا" امری بدیهی و انکار ناپذیر است و برجامی که از آن به عنوان گشایش اقتصادی کشور سخن می گفتند در پس این توطئه ها همچنان در حد یک شعار باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و هیاهوی مذاکرات هسته ای و بحث برجام و دهها عامل دیگر که دستگاه دیپلماسی به دستور رئیس دولت این پروسه را بر عهده داشت، برخی ها انتظار کاهش قیمت ها، پایین آمدن نرخ رکود، لغو تحریم ها، تناسب معیشت زندگی با جیب مردم و دهها عامل دیگر را داشتند، بطوری که باورها به سوی موفقیتهای دولتمردان در این مسیر پر فراز و نشیب سوق پیدا می کرد.

اما برخلاف دیدگاه برخی ها و همانطور که انتظار می رفت این اتفاق نیفتاد؛ آمریکا به همه خواسته هایمان پشت پا زد و ماهیت شیطانی و خصمانه خود را که رهبر انقلاب هم پیشتر و بارها به آن اشاره فرموده بودند به اثبات رساند.

این درحالی است که همه تحریم ها علیه ایران پابرجا و تحریم های جدیدی نیز وضع شد؛ نرخ دلاز از مرز 4 هزار تومان گذشت و جان کری، وزیر خارجه آمریکا برخلاف دیدگاه های مغز متفکر دولتمردان(ظریف)، تحریم دوباره ایران و جلوگیری از فعالیت های موشکی و هسته ای را مطرح کرد تا باری دیگر رفت و آمد های 4 ساله دولت روحانی به "تقریباً هیچ" برجامی عیان و تبدیل شود.

حال امروزه برخی ها در این اوضاع نابسامان معیشتی مردم روزه سکوت گرفته اند اما برخی ها هم از اهل قلم، رسانه و سیاسیون دولتی هستند که همچنان بر اسب برجامی خود می تازند و رویایی که هیچ گاه محقق نشد را (برجام و ثمره آن) گشایش اقتصادی، لغو تحریم های ایران و دریچه دیگر از تعاملات بین المللی ایران عنوان می کنند!؛ غافل از اینکه هیچ مرده ای در آن قبری که سرش گریه میکنند نیست!

آنطور که بر همگان عیان و مشهود است، وضعیت نامناسب اقتصادی کشور و افزایش رکود و وضع جدید تحریم ها بر علیه ایران است و بی شک همگان از این وضع غمبار کشوری اندوهگین بوده و هستیم.

اما نکته ای که در اظهارات اخیر دولتمردان و منشور حقوق شهروندی روحانی (ماده 24) نیز به چشم می خورد، راست‌گویی، اعتدال و تدبیر و پرهیز از تندروی، شتاب‌زدگی، مخفی‌کاری و ... است که به نظر می رسد وضعیت موجود کشور داشته ها و اظهارات روحانی را نقض میکند؛ چرا که دولتمردان نه تنها در بحث برجام و مذاکرات هسته ای شتاب زده عمل کردند بلکه با وجود تاکیدات رهبری مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا تا پای خروج سانتریفیوژها و بتن کاری قلب راکتور اراک پیش رفتند و حال با وجود دستاورد "تقریباً هیچ" شان پس از 4 سال، همچنان از خیال پردازی های برجامی میگویند و از تاثیر مثبت آن در لغو تحریم ها دم می زنند!

در دوران منصوب به مذاکرات برجام و حتی دوران پسابرجام هم دولت همچنان مردم را به بهتر شدن شرایط با ادامه مذاکرات و نتیجه بخشی آنها تشویق می کرد؛ اما نتیجه ای تاثیر برانگیزی در برجام و طرف مقابل ملاحظه نشد.

این درحالی است که برداشته شدن تحریم ها، برگشت پول بلوکه شده و گشایش های اقتصادی همه و همه از جمله وعده هایی بود که دولت قول عملی شدن آنها را داده بود و مردم را به پایین آمدن قیمت دلار امیدوار کرده بود.

حال امید می رود مردم و دولت با همدلی و همزبانی سیاست اصلی و کلان ملی کشور که همانا اقتصاد مقاومتی است را پیش گرفته و بیش از پیش برای اقتصاد کشور اقدامات شایسته ای انجام دهند تا اقتصاد و معیشت داخلی خودمان را با اتکا به این سیاست رقم بزنیم.

انتهای پیام/