14:12 - 1395/10/27
کد خبر: 62537

قرارداد با «ایرباس» آبروداری یا آبرو ریزی؟

امام جمعه پارس آباد: تفاهمنامه‌های نامعقول دولت موجب بیکاری جوانان شده است

آنچه که به نظر می‌رسد این است که متاسفانه دولت هنوز برنامه خاصی برای اشتغال و حمایت از تولیدات داخل بعد از برجام نداشته است و تولید داخل از این حیث ضعیف‌تر شده و آسیب دیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، مسوولان دولتی همیشه روی مسائل مهر محرمانه می‌زنند و بارها از آغاز برداشته شدن تحریم‌ها و اجرای برجام تاکید کرده اند، در حالی که در عمل گزارش شفافی از اقدامات صورت گرفته و اینکه بعد از توافق برجام گره از بیکاری و مشکل کدام تولیدات داخلی باز شده سخن به میان نیاورده اند.

در این میان آنچه که به نظر می‌رسد این است که متاسفانه دولت هنوز برنامه خاصی برای حمایت از تولیدات داخل بعد از برجام نداشته است و تولید داخل از این حیث ضعیف‌تر شده و آسیب دیده است.

در حالی که یکی از وعده های دولت یازدهم حمایت از شرکت های خصوصی و تولیدات داخل کشور بود اما در مسئله خرید هواپیما شاهدیم که دولت به جای حمایت از خصوصی سازی همچنان بر حمایت از شرکت‎های دولتی تاکید دارد به گونه ای که در خرید اخیر هواپیمای ایرباس این شرکت‎ههای دولتی بودند که با فراهم شدن شرایط توانستند با ایرباس تفاهمنامه خرید هواپیما امضا کنند.

این سوال مطرح است که چرا شرکت‎های دولتی فقط می‎توانند این نوع هواپیما را بخرند هواپیمایی که به درد تنها قشر خاصی می خورد و شرکت‎های خصوصی علیرغم تمایل به خرید، چنین امکانی ندارند؟

در همین ارتباط، امام جمعه شهرستان پارس آباد با انتقاد از بی توجهی دولت به تولیدات داخل و عدم برنامه ریزی مناسب برای اشتغال جوانان در کشور می گوید: متاسفانه برخی قراردادهای میلیاردی و تفاهمنامه‌های نامعقول از سوی دولت نه تنها برای اشتغال کمک نمی‌کند بلکه موجب بیکاری جوانان کشور می‌شود.

حجت الاسلام سيد سعيد رشادي، درباره پیشرفت کارخانه هواپیما سازی کشور گفت: در کشور 70 درصد هواپیما ساخته می‌شود و این صنعت در سال‌های اخیر به اوج خود رسیده و دولت به جای حمایت برای تکمیل این 30 درصد باقیمانده با توجه داشتن نیروهای متخصص و متعهد و جوان پشت درب کارخانه‌های غربی و یهودی همچون ایرباس و بوئینگ می‌نشیند و آبروی هرچه ایرانی و کشور را می‌برد.

وی تصریح کرد: دولت چه لزومی دارد با ترکیه قرارداد خرید اتوبوس امضاء كند در حالی که کشور دارای کارخانه اتوبوس‌سازی است مگر اینکار جز بیکاری صدها جوان و شاغل را به دنبال نخواهد داشت چه لزومی دارد با وجود چندین کارخانه کشتی‌سازی در جنوب و خلیج فارس با کشور کره جنوبی تفاهمنامه و قرارداد خرید کشتی امضاء شود و موجب تعطیلی کارخانه‌های کشور و بیکاری جوانان فراهم شود.

در حالی که تولید ملی و حمایت از آن یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است، شواهد نشان می‌دهد دولت یازدهم در طول فعالیت سه‌ساله خود گام اساسی در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخل و رفع موانع تولید برنداشته است و این موضوع را می‌توان از آمارهای مرکز آمار در خصوص بیکاری متوجه شد.

از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات خود تاکید کردند که توجه به تولید داخلی باید دغدغه مسئولان باشد اما دولتمردان هنوز آنطور که باید اعتقادی به تولید داخل و بخش خصوصی نداشته و ترجیح می دهند بیشتر وارد کننده باشند تا صادر کننده.

انتهای پیام/