13:18 - 1396/04/10
کد خبر: 68671

هتل شهریاربیله سوار همچنان بدون یار/ وعده های سرخرمن مسئولان وارد چهارمین سال شد

جاده کمربندی بیله سوار را که به سمت گمرک طی می کنیم، به ساختمانی برمی خوریم که زمانی محل اقامت مسافران و گردشگران بود اما امروز به ساختمانی خرابه تبدیل شده است که با وجود وعده های دهن پر کن در خصوص احیای آن و سایر ساختمانها هنوز اقدام خاصی انجام نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از صبح مغان، جاده کمربندی بیله سوار را که به سمت گمرک و پایانه بین المللی مرز ایران و جمهوری اذربایجان طی می کنیم در نزدیکی گمرک، به ساختمانی برمی خوریم که زمانی محل اقامت مسافران و گردشگران بود اما امروز به ساختمانی خرابه تبدیل شده است که با وجود وعده های دهن پر کن در خصوص احیای این ساختمان و سایر ساختمانها هنوز اقدام خاصی انجام نگرفته است.

هر چند ساختمان های شیک و تازه ای در نزدیکی این ساختمان بنا شده است اما این ساختمان نیز با هزینه بیت المال ساخته شده و رها گذاشتن ان نوعی بی توجهی به بیت المال است.

علاوه بر این، علی رغم گمانه زنی های مسئولان از چند سال گذشته مبنی بر ایجاد هتل بیمارستان نه تنها این قضیه عملی نشده است بلکه ساختماهای خالی نیز در حال خاک خوردن هستند.

با توجه به ورورد مسافران آذری زبان از مرز بیله سوار که اغلب برای رفع نیازهای درمانی و بهداشتی وارد می شوند این فرصت، فرصتی طلایی و استثنایی برای متخصصان پزشکی که بومی منطقه هستند به شمار می رود که با نوسازی ساختمانهای موجود از جمله هتل شهریار منبع درامدی فوق العاده برای انان محیا شود وعلاوه  بر ان باعث رونق کسب و کارهای دیگر نیز خواهد بود.

لازم به ذکر است از اولین اخبار منتشر شده در خصوص ایجاد هتل بیمارستان در بیله سوار، بیش از 4 سال می گذرد اما تا به حال هیچ اقدامی در این خصوص انجام نگرفته است.

در تاریخ  92/4/20 نماینده وقت مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفته بود: تنها هتل همجوار گمرک بیله‌سوار به هتل بیمارستان تبدیل می‌شود تا پذیرای بیماران و مراجعان کشور آذربایجان باشد.

حجت‌الاسلام حبیب برومند اظهار داشته بود: با کمک تأمین اجتماعی قرار است این هتل خریداری شده تا به یک بیمارستان مجهز تبدیل شود تا مراقبت‌های اولیه، ویزیت و بستری بیماران مراجعه‌کننده از کشور همسایه در این هتل بیمارستان انجام شود.

 وی گفته بود: تأمین اجتماعی تعهد کرده است تا با تبدیل این هتل به هتل بیمارستان پزشکان تخصصی و فوق تخصصی آن را نیز جذب کند تا ارائه خدمات در همان محل گمرک به اتباع آذری انجام شود.

بعد از گذشت 2 سال از وعده نماینده قبلی مجلس این بار فرماندار بیله سوار قرار افتتاح این هتل بیمارستان را رسانه ای کرد.

فرماندار بیله‌سوار نیز در تاریخ 94/4/31 با اعلام این خبر گفت: با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار است یک هتل بیمارستان مجهز در این شهرستان مرزی اجرایی و تجهیز شود تا گردشگران و مسافران از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

 شکور پورحسین نماینده فعلی مردم بیله سوار و پارس آباد در مجلس نیز در خصوص هتل بیمارستان گفت: شهرستان بیله‌سوار به جهت هم‌مرز بودن با کشور آذربایجان باید دارای بیمارستان تخصصی باشد که متأسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی همچنین اهمیت ساخت هتل بیمارستان مجهز و مدرن را در این شهرستان یادآور شد و گفت: هتل شهریار این شهر که بلااستفاده باقی مانده، قرار است با همکاری بخش خصوصی به عنوان هتل بیمارستان تجهیز شده و امکان استفاده از این ظرفیت برای گردشگران خارجی فراهم آید.

 با توجه به آمار ورودی مسافران آذری که روزانه بیش از هزار نفر از مرز بیله سوار وراد کشور می شوند انتظار است بخش های دولتی و بخش خصوصی با حل مشکلات واقع در ساختمان های مجاور گمرک از جمله هتل شهریار شاهد ان باشیم که مسافران بیمار نیازمند به خدمات درمانی و پزشکی به جای سرازیر شدن به شهرهای دیگر در خود شهر بیله سوار درمان شوند.

گزارش از بهروز پیری

انتهای پیام/