03:15 - 1396/04/30
کد خبر: 69251

روستایی شگفت‌انگیز با قدمت 1400 ساله + عکس

"فیروز آباد" روستایی با قدمت 1400 ساله دارای 35 منطقه توریستی، تاریخی و گردشگری در 20 کیلومتری شهر گیوی واقع شده است، روستایی تاریخی با آثار کهن و بافت ارزشمند و معماری قدیم جزو 20 روستای خوش آب و هوای ایران محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، روستای فیروز آباد که امروزه به عنوان مرکز بخش فیروز شهرستان کوثر در قسمت جنوب این شهرستان قرار دارد، به دلیل برخورداری از ظرفیت های گردشگری مانند پل 900 ساله فیروز آباد، قلعه خشتی شاه عباس صفوی، پل پردلیث یادگار سلسه سلجوقیان 800 ساله،  زیستگاه انسان های اولیه، تپه ها و صخره های منقش سرخ رنگ، دربند های مشکول و دوگر، طبیعت بکر و زیبا و فسیل حیوانات قرون گذشته، و… از روستای هدف گردشگری کشور است.

فیروز آباد از قدمت تاریخی برخوردار بوده به طوری که حمدالله مستوفی در کتاب "نزهه القلوب" خود در قرن هفتم هجری قمری می گوید: بعد از خرابی فیروز آباد، خلخال حاکم نشین شد.

به عبارتی فیروز آباد از جمله نخستین شهرهای قرون گذشته ای بود که به دلایل نامعلوم و همچنین بعدها به دلیل مهاجرت های بی رویه از جمعیت آن کاسته شده و سپس شهرهای گیوی و خلخال به وجود آمدند.

بنای این روستا را به شاهزادگان فیروز نسبت می دهند چرا که در این روستا قلعه ای بنام قلعه فیروز بنا شده است و هم اکنون نیز آثار آن به چشم می خورد که محل سکونت یکی از اهالی روستا است.

پل قیزکورپوسی مربوط به دوره سلجوقی در فراز قزل اوزن در محدوده روستای افشار، قلعه خشتی فیروزآباد مربوط به دوران صدراسلام، پل تاریخی فیروزآباد، کاروانسرای شاه عباس روستای فیروز آباد، ژئوپارک فیروزآباد، دربند های مشکول و دوگر و باغات میوه از جمله مناطق توریستی و تاریخی فیروزآباد محسوب می شوند.

این روستا محل تلاقی دو رودخانه گيوي چاي و سنگورچاي می باشد که در حاشیه جاده ترانزیتی سرچم - اردبیل واقع شده و دارای زیرساخت ها و ظرفیت های بکر تاریخی و گردشگری است.

نتیجه تصویری برای فیروز آباد شهرستان کوثر خلخال

نتیجه تصویری برای مناطق توریستی تاریخی شهرستان کوثر

نتیجه تصویری برای مناطق توریستی تاریخی شهرستان کوثر

نتیجه تصویری برای قیزکورپوسی

نتیجه تصویری برای مناطق گردشگری شهرستان کوثر

تصویر مرتبط

 

انتهای پیام/