09:39 - 1396/08/23
کد خبر: 72832

رئیس مرکز فنی و حرفه ای کوثر:

فنی‌وحرفه ای عالی ترین مرکز ایجاد کسب و کار در سطح شهرستان کوثر است

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان کوثر با بیان اینکه باید امر تولید و اشتغال را افزایش داده و بیکاری را مدیریت کرد گفت: فنی و حرفه ای عالی ترین مرکز ایجاد کسب و کار در سطح شهرستان کوثر است که لازم است با گذراندن دوره های آموزشی و اخذ مدرک تحصیلی در ایجاد اشتغال بصورت ابتکاری عمل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، ایوب عباسی امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کوثرخبر در خصوص کاهش معضل بیکاری و افزایش تولید و اشتغال در سطح شهرستان کوثر اظهار کرد: این روزها بیکاری یک مشکل یا به عبارتی به یک معضل شهرستانی،  استانی و حتی کشوری تبدیل شده است، اینکه جوانان بیشتر برای استخدامی ها و جذب در ادارات تلاش می کنند، خوب است ولی نباید همه ظرفیت خود را برای اشتغال در ادارات صرف کنند چرا که اعمال بسیاری هم است که می توانند با کسب حرفه و فن نسبت به اشتغالزایی خود و حتی چند تن از آشنایان اقدام کنند.

وی افزود: دولت بنا به وظیفه ذاتی خود موظف است زمینه اشتغال همه هموطنان را فراهم سازد، البته کارآفرینان، نخبگان، ایده پروران و فناوران نی می بایست در این خصوص کمک حال دولت بوده و امر تولید و اشتغال را نیز در بخش های خصوص افزایش دهند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای کوثر خاطر نشان کرد: دولت شاید ظرفیت استخدامی ها را بنا به ظرفیت ادارات و نهاد ها تنظم کند و صد البته افراد اندکی را جذب خواهد کرد ولی از سویی کار کردن و ایجاد و توسعه کسب و کار را به هر کسی که بخواهد آموزش می دهد، فنی و حرفه ای جزو نهاد هایی است که آموزش را بی منت و تخصصی پیش گرفته و سطح وسیعی از کسب و کار را در مناطق متعدد ایجاد کرده است.

عباسی به اشتغال اکثر جوانان در حوزه فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: تعمیر اتومبیل، جوشکاری، برق، در و پنجره دو جداره، در و پنجره آهنی، کامپیوتر، خیاطی، گلدوزی، گلیم بافی، فرش بافی، تراشکاری، کشاورزی، صنایع دستی و ... از جمله خدمات امروز مراکز فنی و حرفه ای است که توانایی ایجاد کسب و کار را در هر برهه از زمان دارد.

وی افزود: در مراکز فنی و حرفه ای هر چیزی را که مردم بخواهند و بتوان اسم شغل را بر روی آن گذاشت آموزش داده می شود که البته به صورت کاملا رایگان انجام می شود و شخص متقاضی می تواند در کنار مهارتی که یاد گرفته تسهیلات خود اشتغالی هم دریافت کند و علاوه بر اشتغال خود چندین نفر را هم در زیر مجموعه به کار بگیرد و درآمد چندین برابر کارمند هم داشته باشد.

عباسی در پایان با بیان اینکه باید امر تولید و اشتغال را افزایش داده و بیکاری را مدیریت کرد گفت:  فنی و حرفه ای عالی ترین مرکز ایجاد کسب و کار در سطح شهرستان کوثر است که لازم است با گذراندن دوره های آموزشی و اخذ مدرک تحصیلی در ایجاد اشتغال بصورت ابتکاری عمل کنیم.

انتهای پیام/