11:00 - 1396/09/25
کد خبر: 73650

داستان پارک قلعه از ابتدا تا انتها؛

ساخت شهربازی بیله‌سوار نیمه کاره توقیف شد/ شهردار بیله‌سوار: منتظر نظر مساعد مسئولان هستیم

پروژه شهربازی بیله سوار که پس از مدت کوتاهی از آغاز ساخت آن به علت برخی ایرادات قانونی توقیف شده است، در حال حاضر در دست بررسی مسئولان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازصبح مغان، از حدود 2 ماه پیش ایجاد شهر بازی با عنوان پارک قلعه با هماهنگی سرپرست وقت شهرداری بیله سوار در روبروی ساختمان فرمانداری استارت زده شد و برخی از مراحل پروژه نیز توسط سرمایه گذار این پروژه اجرا شد اما طبق بررسی های صورت گرفته، این پروژه ابتدا به جهت اینکه از روی جدول خیابان احداث شده بود، تخریب شد و مجددا پس از ساخت دوباره ان به علت برخی ایرادات قانونی به دستور مراجع قضایی متوقف شده است.

 

 

هر چند ساخت مراکز تفریحی در شهر بیله سوار یک نیاز ضروری است اما هماهنگی و اتفاق نظر مسئولان و جلب نظر مردم در خصوص محل و ویژگیهای این طرح نیز یکی از مسائل مهم در این رابطه است.

به گفته اهالی احداث این پارک در حال حاضر نه تنها چهره شهر را زمخت و پادگانی نشان می دهد بلکه با بررسی بیشتر می توان دریافت که از نظر فنی نیز با مشکلاتی مواجه است.

بنا به اظهارات شهروندان این طرح را می شود در پارک تپه نرگس و یا ورودی شهر، یا جنب گمرک یا  اداره استاندارد و یا جاهای دیگری ساخت اما چه لزومی دارد ظاهر تنها فضای سبز شهر، تغییر داده شود.

همچنبن طبق مشاهدات عینی پی سازی انجام شده، فاقد میلگردگذاری بوده و از لحاظ فنی و مهندسی ایراداتی دارد و دیوارها هم شناژ قائم ندارند و محل اجرای پروژه نیز اگر در محل تپه نرگس بود، از لحاظ ترافیکی و تمرکز تفریحی بهتر بود.

 

 

خبرنگار صبح مغان جهت اطلاع از آخرین روند اجرای پارک قلعه این موضوع را از شهردار بیله سوار جویا شد که شهروز بهادر شهردار این شهر گفت: این پروژه در زمان سرپرست قبلی عملیاتی شده و در صورت ارائه مستندات فنی توسط پیمانکار طرح و اجماع نظر مسوولان ادامه خواهد یافت.

بهادر گفت: با توجه به اهمیت موضوع سرمایه گذاری و تاکید مسئولان امیدواریم با نظر مساعد مسئولان شهرستان تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

وی گفت: برای اجرای این طرح باید شورای شهر مجوز می داد که مصوبه شورا در دست بررسی می باشد.

 

 

شهردار بیله سوار با بیان اینکه مسئولان قضایی اجرای این طرح را متوقف کرده اند لذا بایستی نظر مراجع قضایی نیز تامین شود که با اصلاح برخی اشکالات فنی و قانونی از قبیل استحکام بنا می توان امیدوار به اجرای این پروژه بود.

اما سوای اظهارات مردم و مسئولان انتشار تصویری از پی ریزی و زیرسازی نیز نشان می دهد ظاهرا این بنا در برخی قسمت ها مشکل فنی نداشته باشد.

 

 

به گزارشصبح مغان، پروژه مذکور در صورت تامین خواسته هایی از قبیل موارد ترافیکی و تمرکز تفریحی، وجود پارکنیک، مناسب بودن مکان فعلی و وجود مستندات فنی و قانونی از طرف شهرداری و شورای شهر می تواند گامی در جهت افزایش فضای تفریحی و رونق گردشگری این شهر مرزی باشد.

گزارش از بهروز پیری

انتهای پیام/