10:55 - 1396/11/10
کد خبر: 74834

رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست کوثر:

شکارچی متخلف تالاب ایلخچی در بند قانون افتاد

رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست کوثر گفت: صیادان غیرمجاز پرندگان زینتی سهره طلائی و سهره پیشانی سرخ و همچنین شکارچی متخلف تالار ایخچی شهرستان کوثر دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، مهدی کسایی  در گفتگو باخبرنگارکوثرخبراز دستگیری صیادان غیرمجاز پرندگان زینتی سهره طلائی و سهره پیشانی سرخ و همچنین شکارچی متخلف تالار ایخچی شهرستان کوثر خبر داد.

وی افزود: مامورین یگان حفاظت شهرستان کوثر حین گشت و کنترل در اراضی گیوی مرکز شهرستان کوثر با همکاری عوامل کلانتری کوثر موفق به دستگیری دو نفر صیاد غیرمجاز پرندگان زینتی شدند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست کوثر اظهار داشت: از متخلف 10 قطعه سهره طلایی، 5 قطعه سهره پیشانی سرخ، شش عدد قفس پرنده، دو تور زنده گیری پرندگان و یک عدد جعبه نگه داری پرنده کشف و ضبط شد که متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی همچنین از دستگیریشکارچی در تالاب ایلخچی خبر دادو افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست کوثر در حین گشت و کنترل تالاب های بخش فیروز شهرستان نیز موفق به دستگیری یک نفر شکارچی در تالاب ایلخچی شدند.

کسائی خاطر نشان کرد: ادواتشکارچی در تالاب ایلخچیشامل یک قبضه اسلحه شکاری دولول، 10 عدد فشنگ معمولی ساچمه زنی، 5 عدد فشنگ چهارپاره و یک قبضه چاقو  بود که در محل مخفی شده بود؛ این فرد متخلف جهت اقدامات قانونی و رسیدگی به پرونده به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

فرمانده یگان حفاظت شهرستان کوثر اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر به طور شبانه روزی در حال گشت زنی و کنترل در مناطق تحت مدیریت و آزاد هستند و با متخلفان در حوزه شکار و صید برابر با قانون و با قاطعیت برخورد خواهند کرد.

به گزارش کوثرخبر، تالاب های هریس، لیکوان، ایلخچی، سکرآباد در بخش فیروز و تالاب های گنجگاه، پردستلو، قره قشلاق، جغناب و سد گیوی در بخش مرکزی شهرستان کوثر واقع شده اند و سالانه میزبان صدها قطعه از پرندگان آبزی و کنارآبزی هستند.

 
دستگیری صیادان غیرمجاز پرندگان زینتی در کوثر/شکارچی متخلف تالاب ایلخچی در بند قانون افتاد
دستگیری صیادان غیرمجاز پرندگان زینتی در کوثر/شکارچی متخلف تالاب ایلخچی در بند قانون افتاد

 

انتهای پیام/