00:15 - 1396/11/12
کد خبر: 74893

رئیس اداره برق کوثر خبر داد؛

بهره برداری از پروژه های نیرورسانی به ارزش 531 میلیون تومان در کوثر

رئیس اداره برق شهرستان کوثر گفت: سرمایه‌گذاری توزیع، روشنایی معابر، نیرورسانی و تبدیل سیم مسی به کابل خودنگه دار به ارزش ۵۳۱ میلیون تومان در ایام دهه مبارک فجر آماده بهره برداری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ناصر نجاری در گفتگو با خبرنگارکوثرخبربا بیان اینکه پروژه های نیرورسانی اداره برق در ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسند، اظهار کرد: امروز ۱۰۰ درصد خانوار شهری و روستایی حتی محروم ترین و دورافتاده ترین مناطق شهرستان کوثر از نعمت برق برخوردار شده اند و طبیعی است به موازات این فرایند زیرساخت های مورد نیاز نیز افزایش یافته و تلفات انرژی برق روند روبه رشدی داشته باشد.

وی ادامه داد: به همین منظور اداره توزیع برق شهرستان کوثر پروژه هایی با ماهیت "کاهش تلفات" از جمله سرمایه‌گذاری توزیع، روشنایی معابر، نیرورسانی و تبدیل سیم مسی به کابل خودنگه دار و یگر طرح های کاهش شعاع تغذیه فیدرهای شبکه فشار متوسط و ... را در راستای خدمات رسانی بیش از پیش به مردم تدارک دیده که بخشی از این پروژه ها در ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره برق کوثر در خصوص انرژی‌های نو و تجدید پذیر تصریح کرد: از مهمترین اهداف اداره توزیع برق شهرستان کوثر، استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر است که اقدامات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

نجاری با اشاره به معایب استفاده از سیم‌های مسی بیان کرد: یکی از معضلات شبکه‌های توزیع هوایی به ویژه در حاشیه شهرها، سرقت سیم‌های مسی به علت گران‌ قیمت بودن آنهاست که استفاده از کابل های خودنگهدار به دلیل وجود هسته فولادی و سیم آلومینیومی، خطر سرقت هادی از شبکه را تا حد صفر کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه کابل‌های خودنگهدار مزایای زیادی دارند، افزود: متوقف شدن فعالیت سارقان سیم برق، کاهش استفاده غیرمجاز از برق و مصرف بهینه و اصولی که امکان استفاده غیرمجاز از برق را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد و به اقتصاد صنعت برق کمک زیادی می‌کند.

انتهای پیام/