16:00 - 1397/02/20
کد خبر: 76486

درنشست بررسی راهکارهای ارتقاء سرمایۀ اجتماعی مطرح شد؛

حسن زاده:رسانه های مستقل، نقش به سزایی درافزایش کارآمدی دستگاه ها دارند

استاد دانشگاه های اردبیل در نشست تخصصی بررسی راهکارهای ارتقاء سرمایۀ اجتماعی که دردانشگاه محقق برگزار شد گفت:رسانه های مستقل، نقش به سزایی درافزایش کارآمدی دستگاه ها دارند چونکه باعث پاسخگویی مسئولین می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ظهر امروز نشست تخصصی بررسی راهکارهای ارتقاء سرمایۀ اجتماعی توسط دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه محقق در دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد

امین فتحی دبیر دفتر هم اندیشی استادان دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این نشست ضمن تشریح وظائف این دفتر در دانشگاه، به استفاده از نظرات کارشناسی اساتید دانشگاه در حل مشکلات جامعه تاکید کرد.
وی با بیان اینکه نظرات اساتید در حل مشکلات جامعه تاثیرگذار است، گفت: امروزه شکاف های پنهانی زیادی در جامعه شکل گرفته است که از تضعیف اعتماد اجتماعی و تقلیل سرمایه اجتماعی نشات گرفته است؛ لذا در جهت مرتفع ساختن آنها اساتید وظیفه خطیری دارند. 
این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود به تبیین عوامل سلب اعتماد اجتماعی پرداخت و گفت:دیوانسالاری معیوب، قوانین غیر مترقی و غیر متناسب با نیازهای روز، تفسیرهای بد و سلیقه ای از قوانین موجود و عدم عمل به مر قانون و بی انگیزگی برخی از مدیران، از عوامل سلب اعتماد اجتماعی به دستگاههای خدمتگزار هستند.
محمد حسن زاده رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست به مسئله ارزیابی شاخصهای سرمایۀ اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد روند نزولی این شاخص در استان هستیم.
وی در ادامه به تشریح راهکارهایی در خصوص حل مشکلات اجتماعی بویژه فساد اداری پرداخت و گفت: وجود رسانه های مستقل، آزاد و غیر وابسته به دستگاهها و جریانات، به تقلیل فساد اداری و افزایش کارایی و خدمات دستگاهها کمک می کند.
وی ضمن بیان عدم وجود انگیزه کافی برای خدمت بیشتر و بهتر در مدیران و عدم گزینش مدیران بر اساس معیارهای صحیح مدیریتی، افزود: رسانه های مستقل، مسئولین و مدیران را از برنامه ها و عملکردش مورد بازخواست قرار داده و مسئولین موظف به پاسخگویی می شوند.
عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی دومین راهکار حل آسیب فساد اداری در جامعه را، کنترل دایرۀ اختیار و مصلحت اندیشی مدیران دانست و گفت: هرچقدر این امر وسعت پیدا می کند، آمار فساد افزایش می یابد.
وی در پایان سخنان خود از عدم شفافیت بعنوان سومین و مهمترین عامل نارضایتی عمومی نام برد.

نشست بررسی راهکارهای ارتقاء سرمایۀ اجتماعی
نشست بررسی راهکارهای ارتقاء سرمایۀ اجتماعی
نشست بررسی راهکارهای ارتقاء سرمایۀ اجتماعی
نشست بررسی راهکارهای ارتقاء سرمایۀ اجتماعی

 

انتهای پیام/