19:37 - 1397/03/02
کد خبر: 76575

در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد دانشگاه محقق مطرح شد؛

حبیبی:دانشگاه باید جامعه محور باشد/حسنی:فتح خرمشهر، فتح ارزشهای اسلام بود

مراسم گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری در محل سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به نقل از ابصارخبر،بعد از ظهر امروز مراسم گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری در محل سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

عزیز حبیبی در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد، گفت: دانشگاه باید مسائل اجتماعی را رصد کرده و دنبال راهکارهای حل آنها باشد.
وی با بیان اینکه کشور برای رسیدن به شرایط فعلی هزینه های مختلفی داده است، ادامه داد: آحاد ملت هزینه های سنگینی داده اند اما هنوز جامعه با آن آرمان های اسلامی فاصله دارد.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: هنوز در جامعه جا برای کار وجود دارد و باید در این برنامه ها تلنگری برای خود بزنیم.
حبیبی گفت: ما ادعای تمدن اسلامی- ایرانی داریم و باید برای حل مشکل جامعه مدل ارائه دهیم تا جامعه را به استانداردهای لازم برسانیم.

 اعتباریات تنها در این دنیا ارزش و اعتبار دارد 
آیت الله صفایی بوشهری استاد اخلاق حوزه های علمیه کشور گفت: روز قیامت با درایت علمی و عقلی ثابت شده است و دیگر نیازی برای اثبات وجودی روز قیامت وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه باید اعتباریات و فطریات را از هم تفکیک کرد، تصریح کرد: اعتباریات تنها در این دنیا ارزش و اعتبار دارد و اعتباریات تا زمان مرگ است.
آیت الله صفایی بوشهری استاد اخلاق حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: فطریات زمان پذیر، محدود پذیر و جغرافیاپذیر نیستند.
وی با اشاره به 4 سوال اساسی که در قیامت از انسان پرسیده می شود، افزود: این سوالات در مورد عمر انسان، جوانیش، دوستی ائمه اطهار و راه های کسب درآمد خواهند بود.

فتح خرمشهر، فتح ارزشهای اسلام بود

حجت الاسلام  عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامیداشت و افزود: این یک واقعیت است که فتح خرمشهر، فتح خاک نبود؛ بلکه فتح ارزشهای دین مبین اسلام بود.

وی با اشاره به قدرت ایمان رزمندگان اسلام، خاطرنشان کرد: با اینکه بیشترین تجهیزات نظامی در اختیار دشمنان بود، قدرت ایمان رزمندگان، ایثار مردم و مقاومت مردم مسبب شکست دشمنان و پیروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

 حسنی گفت: به برکت خون شهدا دشمنان آگاه شدند که دست خدا بر سر ملت ایران است و نخواهند توانست ضربه ای به کشور وارد کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه حملات امروز دشمنان به صورت نرم افزاری است؛ ادامه داد: امروزه دشمنان اسلام در ماهواره ها، گوشی های همراه، فضای مجازی و اینترنت به صورت گسترده علیه دین، فرهنگ و مذهب کشور هجمه وارد می کند که ما وظیفه داریم در مقابل هجمه های دشمنان تلاش خود را افزایش دهیم.

 

 

انتهای پیام/