16:15 - 1397/04/21
کد خبر: 76979

وزیر نیروخبرداد؛

تامین آب کشاورزان در گرو تکمیل سد احمدبیگلوی مشگین شهر / علت خاموشی های اخیر افزایش مصرف برق است

وزیر نیرو گفت:افزایش مصرف برق دلیل اصلی خاموشی های اخیر برق در مناطق مختلف کشور است که مردم باید با مصرف در برق باید نظارت داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، رضا اردکانیان در حاشیه بازدید از سد یامچی نیر، سد و شبکه احمد بیگلوی مشگین‌شهر اظهارداشت: با افزایش دمای هوا مصرف برق در مناطق مختلف  کشور نیز افزایش یافته است و مصرف برق در شرایط عادی قرار ندارد که این مسئله افزایش خاموشی ها و قرار گرفتن برق در حالت بحرانی شده است.

وزیر نیرو بیان کرد: هم‌اکنون با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام یافته اجرای طرح‌های آبرسانی در کشور تسریع شده است که بی‌شک این موضوع در برطرف کردن مطالبات مردمی نقش مهمی ایفا خواهد کرد و مشکل آبرسانی در مناطق مختلف برطرف می‌شود که این موضوع برای ما یک اولویت اساسی است.

اردکانیان با بیان اینکه  خاموشی‌های برق در چندین روز اخیر موجب خسارات های در برخی از مناطق داشته است است تصریح کرد: در حال حاضر به حداقل رساندن خاموشی‌ها اولویت اساسی ماست و در این زمینه وزارت نیرو اهتمام ویژه‌ای دارد تا بتواند خاموشی‌ها را در سطح کشور به حداقل رسانده که امیدواریم عموم مردم نیز با ما مشارکت کرده و صرفه‌جویی را مبنای کار قرار دهند.

وی از اهمیت تامین حق‌آبه زیست محیطی و بخش صنعت نیز عنوان کرد وافزود: بهره‌برداری از سد احمدبیگلوی مشگین‌شهر جزو پروژه‌های اولویت‌دار است که با بهره‌برداری از این پروژه تامین آب کشاورزان و اشتغال‌زایی در منطقه تحقق می‌یابد و بیش از دو هزار هکتار از اراضی پایاب زیرپوشش آبیاری مدرن قرار می‌گیرد.

وزیر نیرو بیان کرد : اگر صرفه‌جویی در مصرف برق نباشد قطعا شاهد افزایش خاموشی‌ها خواهیم بود و بیشترین مصرف برق نیز توسط لوازم سرمایشی است که برای تامین برق موردنیاز این وسایل برق باید 21 هزار مگاوات روزانه در سطح کشور برق تولید شود.

اردکانیان از مصرف 4 هزار و 500 مگاوات برق موردنیاز برای دستگاههای سرمایشی توسط نهادها و دستگاههای اجرایی خبرداد و افزود: باید این موضوع مورد توجه مردم و دستگاههای اجرایی در مصرف بهینه برق واقع شود.

 

انتهای پیام/3131/1