16:47 - 1397/05/18
کد خبر: 77432

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل :

فراخوان مطالعه 25 سایت گردشگری در مناطق مختلف استان منتشر شد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در راستای توسعه بخش گردشگری استان، فراخوان مطالعه ۲۵ سایت گردشگری در مناطق مختلف استان منتشر شد که از این تعداد مطالعه ۱۲ سایت گردشگری اردبیل به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نادر فلاحی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی ظرفیت‌های توسعه‌ای گردشگری در اردبیل اظهار داشت: در راستای توسعه بخش گردشگری استان، فراخوان مطالعه 25 سایت گردشگری در مناطق مختلف استان منتشر شد که از این تعداد 12 سایت برای مطالعه در اختیار مشاوران قرار گرفت.

وی طرح جامع گردشگری شهرستان سرعین، محور بیله درق تا اردی‌موسی، طرح جامع گردشگری سد گیلارلو گرمی، طرح جامع گردشگری و طراحی منطقه ازناو خلخال، مطالعه و امکان سنجی پیست اسکی در مشگین‌شهر، طراحی معماری، زیباسازی تقاطع غیر همسطح سه راهی سرعین، ورودی نمین، طراحی غارهای دست کند ویند، مسیرهای گردشگری اردبیل- تونل حیران، اردبیل- سرچم و اردبیل- نیر و سرعین، طرح جامع گردشگری یدی بلوک سردابه، قوتورسویی و سد بند الماس را از طرح‌های مطالعاتی در این حوزه عنوان کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه برگزاری مناقصه برای مطالعه این طرح‌ها از 17 تا 25 مردادماه در نظر گرفته شده است، افزود:‌ با توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های مختلفی که در سطح استان وجود دارد ما می‌توانیم پاسخگوی تمامی سلایق گردشگری در استان باشیم که باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم و اساسی انجام شود.

فلاحی با اشاره به ثبت 920 اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی بیان کرد: در کنار جاذبه‌های تاریخی در بخش گردشگری نیز می‌توانیم زمینه‌ساز جذب مسافران به حوزه گردشگری کوهستان، گردشگری زمستانی، گردشگری کشاورزی، طبیعت‌گردی، گردشگری سلامت، بوم گردی و گردشگری ورزشی باشیم.

وی با اشاره به ورود اتباع خارجی از مرز بیله‌سوار به کشور تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان شعار اردبیل 1400، شهر موزه‌ها و اردبیل 2020 بر قله گردشگری ایران برای این استان انتخاب شده و نیز در سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به استان اردبیل به عنوان پایلوت گردشگری کشور انتخاب شد که این امر نشانگر قابلیت‌های استان در این حوزه است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری استان اردبیل خبر داد و گفت: در حال حاضر فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در حوزه گردشگری استان پهن شده است و مشوق‌هایی نیز در این حوزه در نظر گرفته شده تا این امر زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان شود.

 

انتهای پیام/313/1/1