19:08 - 1397/05/18
کد خبر: 77433

سرپرست آب و فاضلاب شهری اردبیل:

آب شرب منطق شهری اردبیل به طور کامل سالم است

سرپرست آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت: در حال حاضر با فعالیت های انجام شده در تصفیه‌خانه‌های شهری اردبیل ۱۰۰ درصد مناطق شهری این استان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، یحیی سیف‌اللهی ظهر امروز در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با 352 هزار انشعاب آب شرب در حال‌حاضر خوشبختانه جمعیت 100 درصدی مناطق شهری استان اردبیل از آب شرب و خانگی سالم و بهداشتی برخوردارند که در این زمینه در تلاش هستیم تا کیفیت آب شرب را ارتقا بخشیم.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط آب و فاضلاب شهری استان اردبیل افزود: در حال‌حاضر در تمامی شهرهای استان اردبیل خدمات در سطح وسیع و بالایی انجام می‌شود و در این زمینه هر 26 استان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.

سرپرست آب و فاضلاب شهری استان اردبیل از وجود 175 هزار واحد انشعاب فاضلاب در اردبیل خبر داد و گفت: دراین راستا بیش از 50 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بوده است.

سیف‌اللهی با بیان اینکه در حال‌حاضر هفت سیستم تصفیه فاضلاب شهری در هفت نقطه و شهر استان اردبیل در دست اجرا و راه‌اندازی است، تصریح کرد: تولید 73 میلیون مترمکعب آب و فروش 60 میلیون مترمکعب فاضلاب از جمله خدمات این اداره در حوزه آب و فاضلاب می‌باشد.

وی اظهار کرد: ذخیره آب شرب و استفاده خانگی سالم و بهداشتی در طول ایام سال جاری بسیار خوب بوده به طوری که در این زمینه آب به مقدار کافی در سطح استان ذخیره‌سازی شده است.

سرپرست آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت: در همین رابطه لازم به ذکر است که در طول ایام تابستان در سطح استان اردبیل به هیچ گونه قطعی آب وسیع روبه‌رو نخواهیم شد که در همین رابطه نیاز است تا صرفه‌جویی و مصرف بر مبنای اصولی در دستور کار مشترکان قرار گیرد که در این زمینه از تمامی مردم استان تقاضا داریم تا در مصرف آب در بخش خانگی و سایر بخش‌ها نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند.

 

انتهای پیام/313/1/1