11:43 - 1397/07/25
کد خبر: 78531

طی یک ماه اخیر صرت گرفت؛

گزارش50 مورد احتکار کالا در اردبیل توسط مردم/ برخورد با محتکران تشدید می‎شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان اردبیل گفت: این سازمان در یک ماه اخیر ۵۰ مورد گزارش مردمی در زمینه احتکار، اخفا و امتناع از عرضه برخی کالاها دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،منصور پناهی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در اردبیل اظهار داشت: مبارزه با احتکار و برخی تخلفات در حوزه ایجاد اختلال در نظام اقتصادی از مهمترین برنامه‌ها بوده که در اولویت قرار گرفته و در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی از ثبت و دریافت 50 مورد گزارش مردمی در زمینه احتکار، اخفا و متناع از عرضه برخی کالاها و نبودی موجودی کالا به این سازمان در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: احتکار مواد غذایی، لوازم خانگی، حبوبات، پودر رختشویی، لوازم بهداشتی، روغن موتور، لاستیک خودرو، رادیاتور و پکیج از مواردی بوده که شاهد دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه احتکار این کالاها بودیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از برخورد قانونی و شدید با احتکارکنندگان کالا در استان خبر داد و افزود: در صورتی که صحت گزارش‌های رسیده از سوی مردم پس از بررسی‌ها و بازرسی‌های انجام شده محرز شود براساس قوانین و مقررات مربوطه با احتکارکنندگان کالاهای مورد نیاز مردم برخوردهای لازم انجام می‌شود.

پناهی بیان کرد: با توجه به اینکه کالاهای اساسی و مورد نیاز به حد کافی در کشور تولید شده و در استان نیز نسبت به تامین و ذخیره‌سازی این کالاها اقدام شده تا براساس نیاز به بازار تزریق شود، انتظار می‌رود مردم در این زمینه نگرانی و دغدغه‌ای نداشته و از خریداری وسایل و کالاهای بیش از حد مورد نیاز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه 25 قلم کالای اساسی براساس ابلاغیه سازمان صعنت و معدن مشمول احتکار کالا بوده و باید در این زمینه دستگاه‌های مختلف با اقدامات مناسب از ایجاد فضای ناامیدی در جامعه خودداری کنند، تصریح کرد: طرح راه‌اندازی سامانه جامع مراکز نگهداری و انبار کالا یک طرح ملی و فرابخشی بوده که انتظار می‌رود مسئولان در زمینه اجرای این طرح همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

 

انتهای پیام/