12:20 - 1397/07/25
کد خبر: 78532

مسئولان دست بجنبانند؛

کمبود بزرگراه در اردبیل به بهای جان تمام می‎شود

طبق اعلام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل آمار غیر منتظره افزایش 113 درصدی تصادفات رانندگی در این استان نشان می‌دهد که اهمیت به احداث بزرگراه‌ها اولویت اساسی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،  وجود بزرگراه‎ها در عصر کنونی از ملزومات  زندگی ماشینی به حساب  می آید و قطعا فراهم کردن زیرساخت‌های جاده‌های ارتباطی از میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای خواهد کاست مسئله ای که متاسفانه در استان  توریستی اردبیل کمتر به آن توجه شده است.

یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل در جلسه اخیر پیشگیری از تصادفات جاده‌ای استان اردبیل با اذعان به عقب ماندگی اردبیل در احداث بزرگراه ها و  مشکلات ناشی از آن اظهار داشت: متاسفانه نیمه نخست امسال با یک آمار غیر منتظره افزایش 113 درصدی تصادفات رانندگی در استان را نشان می‌دهد که در این زمینه اهمیت به احداث بزرگراه‌ها اولویت اساسی است.

وی گفت:  طبق آمار اردبیل در احداث بزرگراه 9 کیلومتر از میانگین کشوری عقب مانده است که این میزان نشان دهنده بی‌توجهی و کوتاهی مسئولان به این مسئله است که در احداث بزرگراه تاکنون اقدامات مناسبی انجام نیافته و این مسئله می‌تواند در افزایش تصادفات نقش بسیار قابل توجهی داشته باشد.

 طبق اعلام این مسئول  سفر رئیس جمهور به استان اردبیل فرصت مناسبی برای اخذ اعتبارات کافی در حوزه راه و حمل و نقل ریلی است تا بتوانیم کمبودهای احداث بزرگراه را برطرف  و نگرانی صعود تصادفات را کاهش و امنیت و آرامش در جاده‌ها را تا حد امکان تامین کنیم.

خدادادی تاکید دارد که ارتقای ایمنی جاده‌ها نیازمند تعاملات همه‌جانبه است  و انتظار می رود  تا همکاری همه‌جانبه‌ای در بحث فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی جاده‌ها صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: متاسفانه 70 درصد تصادفات استان مربوط به بخش شمالی است که با توجه به حساسیت مسئله باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه انجام شود تا بتوانیم به ندرت مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای را کاهش داده و مشکلات و نارسائی‌های مربوط به این موضوع را برطرف کنیم.

براساس گزارش‌ها مدت‌ها است که پلیس‌راه استان درباره تعداد بالای تصادفات در محورهای مواصلاتی استان اردبیل گزارش می‌دهد اما همواره کمبود اعتبارات سدی شده تا مسئله کمبود مالی برای احداث بزرگراه و مشکلات ناشی از این مسئله همچنان پا برجا بماند و با ادامه این روند احداث و تکمیل پروژه آزاد راه ها در اردبیل اسیر کمبود اعتبارات است.

انتهای پیام/ش