18:34 - 1397/07/25
کد خبر: 78535

با دستور مستقیم دادستان کل کشور انجام شد؛

تعلیق واگذاری کشت و صنعت مغان

دادستان اردبیل از وجود ایرادات اساسی نسبت به اهلیت مالی و اهلیت فنی شرکت برنده مزایده کشت و صنعت مغان خبر داد و اظهار کرد:با تلاش مجموعه استانداری و نمایندگان اردبیل در مجلس و با دستور مستقیم دادستان کل کشور و ورود نهادهای اجرایی در حال حاضر بحث واگذاری معلق شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،سیدناصر عتباتی درخصوص آخرین وضعیت واگذاری کشت و صنعت مغان اظهار داشت: واگذاری کشت و صنعت مغان از چند ماه پیش در استان مطرح شده است که هم‌اکنون نیز بحث واگذاری و مزایده آن انجام شده که به دلیل عدم احراز صلاحیت شرکت برنده در مزایده هم‌اکنون وضعیت واگذاری این شرکت بلاتکلیف مانده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان اردبیل به جد پیگیر واگذاری کشت و صنعت مغان می‌باشد، افزود: در این راستا مجموعه قضایی و نهادهای اجرایی ذی‌ربط ورود جدی داشتند و کم و بیش در جریان ارزیابی‌ها و کارشناسی و وضعیت املاک قرار گرفته‌ایم که نباید در این راستا رعایت مقررات قانونی در مرحله واگذاری را قربانی تسریع انجام این مهم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تصریح کرد: رعایت مقررات قانونی نیز در این امر برای ما بسیار حائز اهمیت است و رویکرد اصلی ما در این خصوص حفظ حقوق عامه و حقوق بیت‌المال می‌باشد که بر سر این حقوق با هیچ نهادی مماشات نخواهیم کرد که دراین خصوص نشستی اختصاصی با رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص واگذاری قانونی شرکت کشت و صنعت مغان داشتیم.

 به گزارش تسنیم عتباتی گفت: با اینکه هم‌اکنون عزم جدی از سوی سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری به همان شرکت برنده مزایده بوده اما طی جلسه‌ای که در اوایل مهرماه برگزار شد امضای قرارداد و اعلام واگذاری انجام شده و شرکت برنده مزایده این مجموعه بدون توجه به ملاحظات و دغدغه‌های مسئولان استان اردبیل درصدد تحویل گرفتن شرکت کشت و صنعت مغان بود که این امر به جدیت مسئولان استان انجام نشد.

وی از وجود ایرادات اساسی نسبت به اهلیت مالی و اهلیت فنی شرکت برنده مزایده خبر داد و اظهار کرد:با تلاش مجموعه استانداری و نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به دادستان کل کشور و با دستور مستقیم ایشان و ورود نهادهای اجرایی در حال حاضر بحث واگذاری معلق شده است.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تا زمانی که کلیه جوانب امر سنجیده نشود این حالت تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/ش