19:02 - 1397/08/06
کد خبر: 78690

جشنواره یاران شیدایی در اردبیل+ تصاویر

نخستین جشنواره «یاران شیدایی» در بخش نقاشی کودکان، شعر و داستان‌نویسی، برنامه‌های نمایشی و راه‌اندازی کانال‌های مجازی با محوریت «شهید آقایی»در اردبیل به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، عصر امروز مراسم اختتامیه جشنواره یاران شیدایی ویژه کودکان و نوجوانان فعال در حوزه هنر و دفاع مقدس  در عرصه های شعر، نقاشی داستان و فضای مجازی به همراه تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی جشنواره های ادبی یوسف و بخش شعر هنرواره حبیب در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

 علی واحد مدیر کل  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این مراسم به تشریح فعالیت های دبیرخانه این سه جشنواره پرداخت و گفت: از سال گذشته نخستین همایش فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان با عنوان «یاران شیدایی» با موضوع دفاع مقدس و مدافعان حرم و با مشارکت آموزش و پرورش و حوزه هنری در 4 بخش کلید خورد که در پایان با داوری انجام شده نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره «یاران شیدایی» در بخش نقاشی کودکان، شعر و داستان‌نویسی، برنامه‌های نمایشی و راه‌اندازی کانال‌های مجازی با محوریت «شهید آقایی» برگزار شد، افزود: در این همایش 426 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد تا در مجموع با انتخاب 46 اثر برگزیده، از آثار برتر تجلیل به عمل آید.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: با هدف توجه به برنامه‌های فرهنگی و هنری، فراخوان هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف نیز در 12 اردیبهشت سال جاری صادر گردید و به منظور برگزاری هر چه مناسب این برنامه، کارگاه‌های آموزشی نیز زیرنظر اساتید و کارشناسان مجرب درنظر گرفته شد.
واحد بر ضرورت برخورداری از نگاه فرهنگی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد و ادامه داد: در شرایطی که در سال گذشته 31 اثر به جشنواره جایزه ادبی یوسف ارسال شده بود، خوشبختانه در این دوره با استقبال بسیار مناسب شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان مواجه شدیم، به نحوی که بیش از 80 اثر به جشنواره مذکور ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه نفرات برتر جشنواره‌های فرهنگی و هنری دفاع مقدس به مرحله کشوری راه خواهند یافت، بیان کرد: با اعلام فراخوان کنگره سراسری شعر دفاع مقدس، 170 اثر به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت داوری آثار در دو بخش مجزای ترکی و فارسی انجام پذیرفت.

شعر خوانی، داستان گویی و رونمایی از کتاب تا بلندای ماه مجموعه منتخب آثار داستان جشنواره یاران شیدایی از جمله بخش های این مراسم در اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج