12:47 - 1397/08/08
کد خبر: 78707

اربعین در اردبیل+تصاویر

اربعین رسید و عاشقان و شیفتگان اباعبدالله الحسین(ع) و جاماندگان از زیارت با چشمانی گریان در اردبیل شهر حسینیت به برپایی مراسم عزاداری پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اربعین رسید و عاشقان و شیفتگان اباعبدالله الحسین(ع) خود را برای زیارت پیاده حضرتش آماده می‌‌‌کنند؛ قطعا رفتن به چنین سفری برای شیفتگان، سفری رؤیایی است که هر سختی را بر جان می‌‌خرند تا به فیض عظیم آن زیارت نائل شوند.

اما از آنجا که ممکن است برخی تاکنون توفیق زیارت نداشته‌‌اند با چشمانی گریان به تصاویر زائران حسینی نظاره گر می شوند.

جا ماندگان از اربعين در قالب دسته سینه زني با حضور در این مکان در رثای اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای مظلوم دشت نینوا به عزاداری و سوگواری پرداخته و مداح اهل بیت عصمت و طهارت در رثای شهدای مظلوم کربلا به عزاداری و روضه خوانی پرداختند.

امروز در مرکز استان اردبیل براساس هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده همزمان با سراسر کشور همایش بزرگ جاماندگان اربعین حسینی در مسجد اعظم این شهر برگزار شد.

روز عاشورا اوج برپایی مراسم شبیه خوانی در مناطق مختلف استان اردبیل است البته این مراسم در اربعین حسینی نیز در روستاها و میادین مختلف شهرها برپاشد.

امروز در گوشه گوشه این استان دیگ های نذری همیشه گرم و آماده پذیرایی از مسافران و عزاداران است. حتی کسانی که در ظاهر وسع مال آنچانی ندارد هم در تدارک نذری ها پای ثابتی هستند.

عده ای از عزاداران نیز نذر اهدای خون کرده و  با مراجعه به مراکز سیار انتقال خون در شهر اردبیل، در طرح نذر خون شرکت کردند.

 یکی از آیین‌هایی که در اردبیل و بخصوص امروز در سقا خانه اردبیل بصورت پر شور دیده می شود روشن کردن  شمع نذری است.

انتهای پیام/