13:54 - 1397/08/16
کد خبر: 78836

بیشترین تصادفات در جاده های دو طرفه صورت می گیرد؛

اردبیل فقیرترین استان در برخورداری از بزرگراه‌های کشور

در استان اردبیلی که بیشترین جاده های دو طرفه و باریک را در سطح کشور به خود اختصاص داده است هفته ای نیست که خبر از تصادفات جاده ای و مرگ و میر در جاده های منتهی به این استان منتشر نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،با توجه به اینکه استان اردبیل بیشترین جاده های دو طرفه و باریک را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و از جمله فقیرترین استان ها در داشتن بزرگ راه های جاده ای در سطح کشور است لذا  روز به روز شاهد افزایش تصادفات و تلفات جانی در جاده های مناطق مختلف استان می باشیم.

طی تحقیقات و براساس آمار کارشناسان  98 درصد جاده های استان اردبیل بصورت دو طرفه و تنها 2 درصد از جاده های این استان محروم از بزرگراه برخوردار شده است.

با توجه به وضعیت نامناسب جاده های استان اردبیل در مناطق مختلف و منتهی به مرکز کشور لذا مراقبت ها و حساسیت هایی زیادی را از سوی پلیس راهور استان و کشور را در این منطقه می طبلد به طوری که از سال های 94، 95 و 96 شاهد کاهش نزولی تصادفات در استان اردبیل بودیم و اگر نبود تلاش های شبانه روزی نیروهای زحمتکش پلیس راه استان اردبیل شاید امروز بیشترین آمار تصادفات و مرگ و میر را از لحاظ تصادفات جاده ای به خوداختصاص داده بودیم.

رتبه اول کاهش تصادفات در طرح نوروزی سال 97 به استان اردبیل اختصاص یافت

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: استان اردبیل به همت و تلاش خستگی ناپذیر نیروهای پلیس راهور استان اردبیل رتبه اول کاهش تصادفات در طرح نوروزی سال 97 را به خود اختصاص داد.

سید حجت فتاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما اظهارداشت: بیشترین تصادفات از سوی تخلفات حادثه ساز به وقع می پیوندد و زمینه ساز تصادفات جاده ای در تخلفات حادثه ساز جاده ای است که باید فرهنگ سازی شود.

سرهنگ فتاحی با اشاره به اینکه استان اردبیل 26 درصد در برخورد تخلفات حادثه ساز جاده ای از آمار کشور بالاتر است افزود: نباید در کلمه من در توجیه رعایت فرهنگ واصول رانندگی جاده ای در استان استفاده شود بلکه هر فرد و اشخاص حقیقی و حقوقی ابتدا از توجیه فرهنگ سازی رانندگی را از خودباید آغاز کند تا خودمان رعایت نکنیم دیگران هم رعایت نخواهندکرد.

وی از افزایش تصادفات جاده ای در سطح کشور خبرداد و افزود: استان اردبیل نسبت به آمار کلی کشور از سال 94 تا سال 97 شیب ملایم در امر کاهش تصادفات جاده ای داشته است و امیدواریم این شیب ملایم همچنان در استان اردبیل تداوم داشته باشد.

بیشترین تصادفات جاده ای  اردبیل در روز و هوای صاف اتفاق افتاده است

رئیس پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه بیشترین تصادفات جاده ای استان اردبیل در ایام روز و هوای صاف اتفاق افتاده است، تصریح کرد: 789 درصد تصادفات جاده ای استان بومی و 22 درصد آن غیر بومی بوده است.

سرهنگ فتاحی با اشاره به اینکه کمتر از 10 درصد نقاط حادثه خیز جاده ای آشکار سازی شده است بیان کرد: در 152 نقطه بلقوه که شرایط را برای وقوع تصادفات جاده ای را محیا می کند اکیپ های تلفیقی بکارگیری شده است. 

وی اشاره به اینکه بیشترین آمار کشته در تصادفات جاده ای جاده های اردبیل-سرچم ، محور اردبیل-مغان، اردبیل- آستارا، گرمی- بیله سوار، و محور اردبیل سراب می باشد افزود: در هفت ماهه سال 97 بیش از 130 نفر از مسافران جاده ای بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند که نسبت به سال گذشته 46 درصد افزایش فوتی داشته ایم.

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: به خاطر گرانی بیلط های هوایی 98 درصد حمل و نقل های استان اردبیل از طریق جاده ای انجام می شود و تنها 2 درصد مسافران از طریق هوایی سفرهای خود را انجام می دهند.

انتهای پیام/ه