00:09 - 1397/08/17
کد خبر: 78841

در سالروز شهادت امام هشتم (ع) انجام شد؛

اجتماع بزرگ هیئت های آذربایجانی در حرم مطهر امام رضا(ع)

در شب سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن الموسی الرضا (ع) اجتماع بزرگ هیئت های مذهبی آذربایجانی ها در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر امام رضا (ع) برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، در شب سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن الموسی الرضا (ع) اجتماع بزرگ هیئت های مذهبی آذربایجانی ها در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر امام رضا (ع) برگزارشد.

این اجتماع که با شرکت صدها هیئت های مذهبی از استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و استان های شمالغرب کشور انجام شد بیش از ده ها هیئت مذهبی از استان اردبیل شرکت داشتند.

در این عزاداری که عاشقان و دلدادگان امام هشتم (ع) از استان اردبیل خود را به حرم مطهر شمس الشموس حضرت علی بن الموسی الرضا (ع) رسانده بودند با نوحه خوانی مداحان برجسته استان اردبیل به عزاداری و سینه زنی در سوگ این امام همام پرداختند.

اجتماع عزادارن همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) ساعت ۲۰ در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شد، که در آن هیئت‌های آذری زبان با شور و اشتیاق خواص با مداحی مداحانی از استان های آذربایجانی، آقایان ولی‌الله کلامی‌زنجانی، مهدی خادم‌آذریان، مهدی قربانی ابوالفضل مشکینی، سجاد حاجی‌زاده، بهزاد حسنی‌اهری، صمد قلی‌زاده، نادر جوادی و احمد واعظی به مدیحه‌سرایی، شعرخوانی و اجرای برنامه سینه‌زنی حال و هوای خواصی به این اجتماع عظیم بخشیدند.

به گزارش سبلان ما؛ تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی در این اجتماع به اتحاد و همدلی یکپارچه مسلمانان جهان اسلام تاکید کردند.

 

انتهای پیام/ ه