13:30 - 1397/11/14
کد خبر: 80011

بعثت انقلاب ما توانستیم/ 9

150جوان سوار بر اشتغال مینی‎بوس‌های مایوان/ سالانه 1500 مینی‎بوس در اردبیل تولید می‎شود

کارخانه سبلان خودرو اردبیل یکی از کاخانه های بزرگ تولید خودرو است که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در استان اردبیل راه اندازه شده و با ایجاد فرصت های شغلی و رونق بخشیدن به تولید ملی اهمیت زیادی در اقتصاد این استان دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، کارخانه سبلان خودروی اردبیل که در سال 92 برای اولین بار محصول خود را به بازار کشور ارائه کرد، پس از مدتی به دلیل تحریم ها و تأمین مواد خام اولیه در همان اوایل شروع کار با مشکل تولید مواجه شد؛ اما این پایان کار نبودو  دستان گرم جوانان اردبیلی و همت مدیر عامل این کارخانه و با حمایت مسئولان استان اردبیل جرقه های امید بار دیگر به خط تولید این کارخانه بزرگ سبلان خودروی اردبیل برگشت  و تولید خودروهای مینی بوس در استان اردبیل بباز هم تدوام یافت.

در سال جاری نیز با تلاش مؤسسین این کارخانه  علاوه براینکه شاهد افزایش تولید و تولید خودرو در این کارخانه هستیم شاهد صادرات چشمگیر این خودرو نیز به کشورهای همسایه نیز بودیم.

حالا کارخانه مایوان که سالانه ظرفیت تولید بیش از 3000 خودرو را دارد، به دلیل کمبود سفارشات تنها از نصف ظرفیت خود یعنی تولید سالانه 1500 خودروی مینی بوس را به خود اختصاص داده است این در حالیست که تاکنون 150 جوان اردبیلی بصورت مستقیم سوار بر اشتغال مینی بوس سبلان خودروی اردبیل هستند تا بتوانند علاوه برکمک رسانی به تولید ملی و خط تولید این کارخانه بر رونق اقتصادی استان اردبیل نیز خدمت ارزنده ای کرده باشند.

سالانه 1500 دستگاه خودرومینی بوس در اردبیل تولید می شود

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سبلان خودرو مایوان گفت: سالانه 1500 دستگاه خودروی مینی بوس در کارخانه سبلان خودرو مایوان اردبیل تولید و به بازار کشور ارائه می شود.

سعید خادمی ادامه داد:  خط تولید نخست از شرکت ولگاواس  روسیه برای تولید اتوبوس های ۱۲ متری که مربوط به طرح نهاد ریاست جمهوری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور و خط دوم که از شرکت فوتون چینی خریداری شده است و تا پایان امسال در سبلان خودرو که مربوط به تولید مینی بوس است راه اندازی می شود.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سبلان خودرو مایوان تصریح کرد:  تاکنون ۱۵۰ میلیارد در شرکت سبلان خودرو سرمایه گذاری شده و برای تولید ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهری و ۱۵۰۰ دستگاه مینی بوس فوتون ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته است که این اعتبار کمک بلاعوض دولت به مصرف کننده خودروهاست و جزء طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کلید خورده توسط ریاست محترم جمهوری است.

وی با بیان اینکه ۵۸ نفر اشتغال جدید طی ماه های اخیر در این کارخانه ایجاد شده است از جذب ۵۰ نفر نیروی کار عمدتا" ماهر و متخصص از جمله جوشکار و فنی کار تا پایان سال خبر داد و گفت :  با راه اندازی این دو خط تولید ،  یک هزار فرصت شغلی جدید در این کارخانه ایجاد و کل اشتغال سبلان خودروی اردبیل به حدود ۱۲۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

خادمی تصریح کرد: ظرف چندماه آینده اولین گروه محصولات وارد شرکت سبلان خودرو می‌شود و تولید انبوه در این کارخانه نیز بصورت مستمر آغاز می شود.

رئیس هیئت مدیره از توسعه ۴ هزار متری انبار و مکانیزه نمودن آن با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت:  قطعات مورد نیاز خریداری و تامین شده است.

وی تاکید کرد: سهمیه شرکت سبلان خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری و ۴۰۰۰ دستگاه مینی بوس شهری و بین شهری است که طی سه سال تولید خواهد شد.

استاندارد سازی و افزایش کیفیت محصولات زمینه را برای صاردات فراهم می کند

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل گفت: استاندارد سازی و افزایش کیفیت محصولات زمینه را برای صادارات فراهم می کند بنابراین باید تلاش کنیم تا بتوانیم تولیدات خود را با استاندارد روز جهانی تولید و به بازار ارائه کنیم.

سید مهدی عاملی در گفتگو با خبرنگارسبلان‌ما، اظهارداشت: اگر می خواهیم تولیدات و محصولات خود را به بهترین شکل ممکن در بازار جهانی ارائه دهیم باید تلاش کنیم تا استانداردهای لازم را برای تولیدات خود در استان فراهم سازیم.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم استاندارد های لازم را که در استاندارد های جهانی تعریف شده است برسانیم می توانیم با صادرات محصولات خود ازجمله خودروهای تولید سبلان خودروی اردبیل به رونق اقتصاد و اشتغال استان اردبیل قوت ببخشیم.

رئیس  سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: حمایت های لازم برای تأمین نیاز های کارخانه سبلان خودروی اردبیل صورت گرفته است و تلاش می کینم با افزایش استاندارد ها و کیفیت محصول بتوانیم زمینه را برای صادرات بیشتر به سایر کشورهای همجوار فراهم سازیم.

عاملی گفت: امیدواریم بتوانیم با افزایش تولیدات داخلی و حمایت از تولیدات ملی در سطح استان علاوه براینکه بر اقتصاد استان کمک کنیم بتوانیم زمینه های اشتغال را برای جوانان فراهم سازیم.

 

گزارش : مهدی همتی

انتهای پیام/