09:10 - 1397/11/22
کد خبر: 80139

شکوه 40 سالگی؛

22 بهمن تماشایی اردبیل زیر بارش شدید برف/ در قرار عاشقی همه آمدند/ دشمن 40 سال تلاش کرد، انقلاب اسلامی نماند+فیلم

امروز در روز "قرار ملی ایرانیان" هوا در اردبیل کمی سردتر از روز گذشته است و دانه های برف نرم نرمک به روی زمین می نشیند اما برف و بوران هم مانع از حضور پرشور مردم استان اردبیل در محل قرار ملی نشد ؛ آنها امروز همصدا فریاد زدند: ما ایستاده ایم تا آخرِآخر...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، امروز در روز "قرار ملی ایرانیان" هوا در اردبیل کمی سردتر از روز گذشته است و  دانه های برف نرم نرمک به روی زمین می نشیند؛ ساعت  8:00 صبح است در خیابان امام خمینی(ره)اردبیل عده ای مشغول بر پایی ایستگاه شادی و نقاشی و سلامت و نصب چند آدمک در اطراف این ایستگاه هستند؛ محدوده ترافیکی اعمال می شود و در خیابان های منتهی به مسیر راهپیمایی با بستن نوارهای زردرنگ راه را برای ورود خودورها بسته اند.

میدان شریعتی که زمان شاه به آن میدان مجسمه می گفتند با پرچم های خوش رنگ تزیین شده و ریسه های تزئینی در صبح یک روز زمستانی اردبیل خوش رنگتر به نظر می رسد.

هرقدر که عقربه های ساعت به ساعت 10 صبح نزدیک تر می شود، خیابانها شلوغ تر می شوند؛ همه آمده اند از پیرو جوان و بچه شیرخواره، دقیق تر که نگاه می کنم، میبینم از دهه 40 تا دهه 90 در یک قاب حضور دارند.

فریادهای مرگ بر آمریکا، “22 بهمن روز از خود گذشتن... روز پیروزی ما روز شکست دشمن” تا مرگ بر آمریکا" ، "مرگ بر اسراییل "،  "هیهات من الذله" ، "اردبیللی اویاق دی انقلابا دایاق دی" و "اردبیل سرافراز رهبرینده ن آیریلماز " در همه جای شهر اردبیل به گوش می رسد.

امروز در روز عید انقلاب ملت قدر شناس  بار دیگر به قرار ملی ایرانیان آمده اند و با فریادهای انقلابی گواهی می دهند: تا هنگامی که یاد خمینی در این سرزمین جاری است و تا وقتی عطر ایثار شهیدان قلب های ملت را سرمست وفاداری و عشق می کند ایران همچنان سرافراز و سربلند به پیش می رود و ایرانیان پا پس نخواهند کشید.

نیم ساعتی مانده به آغاز حماسه تماشایی خیابانهای منتهی به مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن در استان اردبیل شاهد حضور پرشور مردمی است که با جمع خانوادگی در حال پیوستن به راهپیمایانی هستند که منتظرند تا این حماسه تماشایی آغاز شود. 

سلفی با جمعیت حاضر در راهپیمایی و حضور پرشور نوجوانان و جوانان که آینده سازان این جامعه هستند در راهپیمایی امروز پر رنگ است.

http://sabalaneh.ir/sites/default/files/styles/large/public/fullimages/1397/11/22/IMG_7380.jpg

راهپیمایان در اردبیل پلاکارد و دست نوشته های خواندنی  در دست دارند.

حماسه «۲۲ بهمن تماشایی» و جشن 40 سالگی انقلاب از ساعت 10 صبح امروز در اردبیل و همزمان در سراسر کشور با حضور گرم و پرشور ملت آغاز می شود.

مسیرهای راهپیمایی، زمان و مکان آغاز  راهپیمایی امروز در سراسر استان اردبیل به شرح زیر است:

راهپیمایی دشمن شکن و باشکوه 22 بهمن امسال در اردبیل از ساعت 10 صبح برای برادران از ایستگاه سرعین و برای خواهران از میدان شریعتی آغاز خواهد شد.

در پارس آباد ساعت 10و 30دقیقه از میدان سپاه

در مشگین شهرساعت 10و 30 دقیقه از مزار شهدا وخیابان پلیس 
در خلخال ساعت 9صبح از میدان معلم
در بیله سوار ساعت 10 و 30 دقیقه از مقابل فرمانداری
در گرمی ساعت 11 از مقابل مسجد جامع
در نمین ساعت11 از مقابل مسجد جامع
در نیر ساعت 11 از میدان بسیج
در گیوی ساعت 10و30دقیقه از مقابل میدان شهرداری 
در سرعین ساعت11 از میدان دانش
در کورائیم در ساعت 11 از میدان امام خمینی
در اصلاندوز ساعت 10و 30 دقیقه از میدان امام حسین (ع)
در آبی بیگلو ساعت 10از مقابل گلزار شهدای گمنام
در عنبران ساعت 11 از مقابل مسجد جامع
در اسلام آباد ساعت 10و30دقیقه از مقابل حوزه مقاومت عاشورا
در تازه کند ساعت 10و30دقیقه از مقابل حوزه مقاومت بسیج قدس
در فیروز کوثر در ساعت 10و30دقیقه از مقابل مسجد جامع 
در انگوت ساعت 11 از میدان نماز
در قصابه ساعت10 از مقابل مسجد صاحب الزمان
در لاهرود ساعت 11و 30 از مقابل بخشداری
در جعفرآباد ساعت 10 صبح از میدان نه دی
در رضی ساعت 10و 30 از مقابل شهرداری
ودر فخرآباد ساعت 10 و 30 دقیقه از میدان حافظ برگزار خواهد شد.

**راهپیمایی 22 بهمن در اردبیل زیر بارش برف شدید آغاز شد؛ مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر صهیونیسم، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آل سعود کفار، مرگ بر منافق، آذربایجان جانباز  فتنه لر یخیلماز ، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند،در خیابانها طنین انداز شده است.

محمدباقر نوبخت معاون سخنران راهپیمایی 22 اردبیل اردبیل در جمع راهپیمایان گفت: دشمن  40 سال تلاش کرد که انقلاب اسلامی نماند اما امروز ما با پیشرفت های چشمگیر به یک قدرت جهانی در دنیا  تبدیل شده ایم.

http://sabalanema.ir/sites/default/files/fullimages/1397/11/22/DSC00695.JPG

 وی افزود: درحال حاضر  طبق گزارش صندوق بین المللی پول و به رغم تمام  تحریم ها و جنگ هایی که بر ما تحمیل شده ، ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد؛ امروز به اذعان خود دشمنان، ایران اسلامی جزو 15 قدرت برتردنیا است و کشور ما در سرعت رشد علمی در جهان رتبه اول  را دارد.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد : امروز ملت انقلابی ایران آن چنان قوی شده است که فرزندان این ملت شریف از ذره های ریز هسته ای انرژی می گیرند و در فضا حضور دارند و در کهکشان به دنبال رفاه بیشتر برای مردم هستند.

 وی ادامه داد:  قدرت علمی و پیشرفت های روز افزون  ایران اسلامی  و تبدیل شدن ایران به قدرت جهانی دستاورد یک دولت خاص نیست بلکه دستاوردهای ملت شریف ایران است که در طول چهل سال کسب شده است.

نوبخت اضافه کرد: بی تردید همان طور که خداوند وعده داده است پیروزی ازآن لشکر خداست، همان هایی که برای اسلام و قران قیام کردند و در این راه دچار تحریم شدند اما نهراسیدند و به جای متهم کردن یکدیگر مقاومت کردند.

http://sabalanema.ir/sites/default/files/DSC00692.JPG

وی تاکید کرد: ملت ایران نیز در این چهل سال از اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران که استقلال و آزادی  است حراست کرده  و  یقینا پیروزی نهایی نیز با این ملت بزرگ است. 

 نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چه پاسخی می توان به 66 میلیون ایرانی زیر 50 سالی داد که انقلاب را ندیده اند اما سوال دارند که با وجود کاستی های موجود آیا انقلاب موفق بوده است،آیا  باید آنها را دنبال کنیم و یا لاله کاران دیگر لاله نکارند؛ اظهار داشت: در پاسخ به این سوال باید دید که آیا اهداف انقلابیون چهل سال پیش حق بوده  و چه دستاوردهایی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد:  اهداف انقلاب اسلامی در سه واژه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی قابل تلخیص است که این اهداف مهمی است چراکه آزادی واژه مقدسی است و همه جوامع برای بدست آورن آن تلاش می کنند که از این جهت نیز باید قدردان انقلابیون چهل سال پیش بود که این آزادی را به ارمغان آوردند؛  از طرفی رهایی  کشوری از وابستگی و استقلال  نیز در نظر همه  قابل تقدیر است فلذا  باید از این لحاظ نیز قدردان  انقلابیون چهل سال پیش باشیم چراکه الان با استقلال  است که کشور ما به یک ابر قدرت جهانی تیدیل شده است.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: 66 میلیون ایرانی که انقلاب را قضاوت می کنند باید بدانند که در بحبوحه جنگ سرد کاپیتالیسم و سوسیالیسم، انقلابیون بهترین گزینه حکومت را انتخاب کردند که در یک ضلع آن مردم و ضلع دیگرش رهبری قرار داشت که اسلام شناس، فقیه و  مجتهد مسلم بود  و دو حلقه امام و امت را به هم وصل می کرد.

وی ادامه داد: اینکه آیا به درستی از دستاوردهای انقلاب حفاظت شده یانه، باید گفت که  اقتدار و قدرت کنونی ایران خود گواه حراست از این دستاوردها است.

 وی گفت: دشمن ابتدا با  با ترور مغزها، زبانها، دستان و سر انگشتان انقلاب و سپس با جنگ تحمیلی و بعد از آن با  تحریم های بسیار سعی در متوقف کردن انقلاب اسلامی مردم ایران داشت اما  برخلاف تصور مردم ما امروز در زیر این برف شدید چهل سالگی انقلاب را جشن گرفتیم و ملت ایران نشان داد که تحت هر شرایطی  همواره پشتییبان انقلاب اسلامی است.

**فرماندار بیله سوار در گفتگوی زنده گفت: مردم غیور  بیله سوار که مرزداریشان در طول تاریخ شهره است امروز نیز برای صیانت از انقلاب به میدان می آیند.

http://sabalanema.ir/sites/default/files/index.jpg5241.jpg

قبادی اضافه کرد: امروز بیله سواری ها از نقطه صفر مرزی با حضور پرشورشان پاسخ محکمی به یاوه گویی های دشمنان می دهند و اعلام می کنند که تا آخرین نفس پای آرمانهایشان ایستاده اند و با تحریم و وتهدید از مسیر شهداپا پس نمی‌کشند.

**در شهرستان پارس آباد حضور مردم تماشایی است شعار مرگ بر آمریکا طنین انداز شده است؛  مردم پلاکارد هایی با مضمون  "آمریکا را زیر پا له می کنیم " و "روز پیروزی خون بر شمشیر بر جهانیان مبارکباد" را در دست دارند.

http://sabalanema.ir/sites/default/files/index_141.jpg

در شهرستان مشگین شهر حضور مردم راهپیمایی 22 بهمن پرشور است، فریاد نه سازش نه تسلیم  نبرد با آمریکا  نیز در این شهرستان طنین انداز شد.

http://sabalanema.ir/sites/default/files/index.jpg27452_0.jpg

**عشایر غیور اصلاندوز مغان نیز همانند سال 57 به صحنه امدند و همراه با اقشار مختلف مردم حماسه افریدند.

http://sabalanema.ir/sites/default/files/index.jpg25.2.jpg

**در شهرستان گرمی هوای مه آلود و بارانی هم مانع از حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22بهمن نشد؛ شرکت کنندگان در این حماسه بزرگ جشن چهل سالگی انقلاب را در گرمی تماشایی برگزار کردند.

http://sabalanema.ir/sites/default/files/index.jpg5415.jpg

**مردم شهرستان کوثر حضورشان در راهپیمایی 22 بهمن بی نظیر بود.

 

http://sabalanema.ir/sites/default/files/index.jpg6%2B56.jpg

**در قرار عاشقی مردم شهرستان توریستی سرعین نیز همانند دیگر شهرستانهای اردبیل همه به خیابانهای امدند و شعار مرگ بر امریکا و بر اسراییل سردادند.

http://sabalanema.ir/sites/default/files/index.jpg54214.jpg

فیلم گوشه‌ای از حضور پرشور مردم استان اردبیل در راهپیمایی22 بهمن را اینجا ببینید.

 **شخصیت های استان اردبیل در راهپیمایی 22 بهمن حضور پر شور داشتند که برای دیدن فیلم حضور این افراد روی اسامی شخصیت کلیک کنید.

بدری:حضور مردم راهپیمایی دشمن شکن بود/ عبدی :ملت ایران لبیکی دیگر به رهبر انقلاب گفتند+فیلم

صدیف بدریدر گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اظهار داشت:حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن جواب دندان شکنی به استکبار جهانی بود.

وی افزود:اقشار مختلف مردم استان اردبیل زیر بارش حضور باشکوهی داشتند.

شکور عبدی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی وارد دهه پنجم شد به خبرنگار ما گفت:مردم ایران با حضور در راهپیمایی 22 بهمن لبیکی دیگر به رهبر انقلاب گفتند.

آیت‎الله عاملی: اراده ملت ایران، شکستنی نیست/ بهنام‎جو: پیام راهپیمایی امروز ناامیدی دشمنان ‌بود+فیلم

آیت الله سیدحسن عاملینماینده ولی فقیه در استان و نمازجمعه اردبیل در جمع راهپیمایان 22 بهمن به خبرنگار ما گفت:  امروز  با وجود سردی هوا و  بحران های اقتصادی مردم اردبیل حضور پرشوری در راهپیمای 22 بهمن داشتند که این ثابت می کند، هیچ کس نمی تواند اراده ملت ایران را بشکند.

وی افزود: آمریکا از الگو شدن ایران هراس دارد اما آنها بدانند که ملت ایران جز در برابر خدا در مقابل هیچ کس خم نمی شود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد:پیام راهپیمایی امروز ناامیدی دشمنان و وحدت ملت ایران بود.

 اکبر بهنام جواستاندار اردبیل در جمع راهپیمایان 22 بهمن، به خبرنگارسبلان‌ماگفت: پیام این حضور باشکوه در جشن چهل سالگی انقلاب، پایداری ملت در  آرمانهایشان است.

وی  تاکید کرد: گرچه ممکن است  سنگ اندازی دشمنان وقفه  در مسیر توسعه ایرانیان ایجاد کند اما با تمام توان رو به جلو حرکت خواهد کرد و این ملت ادامه دهنده راه شهدا و پایبند به آرمان های انقلاب اسلامی است.

برای دیدن تصاویر بیشتر از  راهپیمایی 22 بهمن سال 97 در اردبیل روی خبر زیر کلیک کنید.

جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در اردبیل + تصاویر

انتهای پیام/ش