15:01 - 1397/12/10
کد خبر: 80407

همزمان با سراسر کشور انجام شد؛

آغازعملیات بزرگ فرهنگی راهیان نورکشور در اردبیل + فیلم

همزمان با سراسر کشور عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور کشور در اردبیل با اعزام 350 نفر از دانش آموزان ناحیه یک اردبیل از امروز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، همزمان با سراسر کشور عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور کشور در اردبیل با اعزام 350 نفر از دانش آموزان ناحیه یک اردبیل از امروز آغاز شد.

حرکت عظیم راهیان نور که یک حرکتی کاملا مردمی است و توسط همان رزمندگانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کردند راه اندازی شد، حالا به یک عملیات بزرگ فرهنگی ایثار و شهادت و دفاع مقدس تبدیل شده است.

مناطق عملیاتی محل خلوص،عبادت،جهاد، شهادت و جایی هست برای همه کسانی که می‌خواهند از گذشته شهدا جانبازان و ایثارگران خبری داشه باشند زیرا کاری که دیروز آنها انجام دادند برای امروز ما می توند الگوی خوبی باشد.

جبهه و شهدا راه درست را به بهترین شکل به ما یاد دادند تا بتوانیم در جاهای مختلف، اسلامی فکر کنیم و اسلامی عمل کنیم و امروز باید با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری و الگو گرفتن از راه شهدا بتوانیم از این تحریم های ظالمانه دشمنان اسلام با موفقیت و پیروزی همانند دوران هشت سال دفاع مقدس عبور کنیم.

بیش از 21 هزار نفر به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور اعزام می شوند

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: با شروع آغاز اعزام های راهیان نور تا اواسط سال 98 بیش از 21 هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب کشور با زمانبدی های مختلف اعزام می شوند.

سرهنگ پاسدار شکور عبدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما اظهارداشت: 7 هزار نفر تا 15 فروردین سال 98 به مناطق عملیاتی جنوب کشور و بیش از 13 هزار نفر نیز به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام می شوند.

عبدی با اشاره به اینکه با اعزام 350 نفر از دانش اموزان ناحیه یک اردبیل بصورت رسمی آغاز این عملیات عظیم فرهنگی در استان اردبیل آغاز شد افزود: این اعزام در قالب 8 دستگاه اتوبوس و به همراه عوامل و اکیپ ها اورژانس، تدارکات و پشتیبانی و امنیت به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی گفت: زائرین سرزمین نور با حضور دراین مناطق عملیاتی جنوب کشور از یادمان های شهدای والفجر8، هویزه، شلمچه ، فکه، دهلاویه و طلائیه بازدید خواهند کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اینکه حرکت راهیان نور و زیارت شهدا یک زیارت معنوی است و با زیارت شهدا می توانیم ذره ای از دریای معرفت شهدا را درک کنیم افزود: اعزام کاروان راهیان به منزله « فناوری » بهره گیری از « غنی ترین ثروت فرهنگی کشور » یعنی میراث گرانبهای دفاع مقدس می باشد تا همگان بر ارزش جانفشانی های شهدا و ایثارگران و ضرورت پاسداشت مقام والای آنان پی ببرند.

 کاروان‌‌های دانشجویی استان اردبیل از ۱۹ اسفند ماه به مناطق عملیاتی کشور اعزام می‌شوند

 فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: کاروان‌‌های دانشجویی استان اردبیل از ۱۹ اسفند ماه به مناطق عملیاتی کشور اعزام می‌شوند.

سردار پاسدار جلیل بابازاده که در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در محل موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، سخن می گفت، اظهار داشت: سفرهای راهیان نور یک گردشگری ناب و ارزشمند محسوب می‌شوند که به همین دلیل باید در برگزاری این اردوها حساسیت و وقت بیشتری گذاشته شود و برگزاری این برنامه‌های معنوی را در جامعه نهادینه کنیم.

وی بیان کرد: کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی امروز با هشت دستگاه اتوبوس اعزام شده‌اند و کاروان‌‌های دانشجویی استان اردبیل در قالب سه کاروان از 19 اسفند ماه به مناطق عملیاتی کشور اعزام می‌شوند و هفت کاروان عمومی نیز تا اواخر فروردین سال آینده از این استان به مناطق عملیاتی کشور اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: تلاش برای تامین آسایش دانشجویان در طول این سفر اولویت اساسی است و باید تمام سعی و تلاش خود را بکنیم تا اعضای کاروان‌ها نهایت بهره را از این سفر معنوی ببرند چرا که تاکنون این اردوها نتایج بسیار ارزشمندی بر دل و روح کسانی که در این فضا قرار گرفته‌اند می‌گذارد.

بابازاده بیان کرد: داشته‌هایمان را مدیون خون پاک شهدا هستیم و اردوهای راهیان نور فرصت ارزشمندی است تا این مهم در بین جوانان کشورمان نهادینه شود که اهتمام جدی مسئولان و متولیان مربوطه در این زمینه اولویت اساسی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل نیز در این نشست گفت: خوشبختانه به برکت خون پاک شهدا و تلاش مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه ساختمان موزه دفاع مقدس اردبیل در کوتاه‌ترین زمان به مرحله اجرا رسیده است و این یک موضوع مهم است.

علی واحد افزود: در طی دو سال گذشته اعتبارات تزریقی در حدود 12 میلیارد تومان بوده است و مسئولان استانی از جمله استاندار اردبیل در راستای اتمام این پروژه و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم سعی و تلاش همه‌جانبه‌ای داشته‌اند و عامل دیگری که عامل احداث این مرکز فرهنگی فاخر بود داشتن روحیه جهادی است.

 

گزارش از مهدی همتی

انتهای پیام/ ه