12:28 - 1397/12/23
کد خبر: 80574

سرزمین چهار فصل در انتظار است؛

نوروزی فرح بخش در سرزمین چشمه‏‎های بهشتی/ اردبیل برای استقبال از مسافران نوروزی آماده است

استان چهار فصل اردبیل که ترکیب کوهستان، جنگل، دریا و دشت است، آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، استان اردبیل که در دامنه کوههای مرتفع سبلان(ساوالان)  و باغرو واقع شده است  و دشت مغان و اردبیل را در خود جای داده است با داشتن اقلیم مناسب و زیبایی ها و جاذبه های طبیعی از یک سو  و جاذبه های تاریخی از سوی دیگر به منزله قطعه ای از بهشت در شمالغرب فلات ایران محسوب می شود که سالانه میزبان میلیون‎ها گردشگر است.

این استان که با برخورداری از آبهای گرم بی نظیر در جهان،  سرزمین چشمه های بهشتی است، خود را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده کرده است و جاذبه های بی نظیر طبیعی و فرهنگی گردشگران را از اقصی نقاط دنیا به خود فرا می خواند؛ ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان اردبیل در قالب 10 کمیته و 70 نفر عضو آغاز هماهنگی لازم برای استقبال از مسافران نوروزی فعالیت خود را آغاز کرده  و تا آخر تعطیلات نوروزی در نیمه فروردین ماه ادامه خواهد یافت.

دستگاه‎های مختلف استان اردبیل نیز تمهیدات ویژه ای را برای پذیرایی از مسافران نوروزی  تدارک دیده اند.

آماده باش تمام دستگاه‎های فرهنگی، خدماتی، امنیتی و انتظامی استان اردبیل در ایام عید

طبق اعلام بهروز ندایی معاون امور عمرانی استانداری اردبیل در طول تعطیلات نوروزی تمامی دستگاه های فرهنگی، خدماتی، امنیتی و انتظامی استان اردبیل برای ارائه خدمات به هموطنان در حالت آماده باش هستند.

وی  تصریح کرد: تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران اندیشیده شده است مراکز اقامتی، تفریحی و گردشگری را آماده کرده ایم و از متولیان امور خواسته ایم تا خدمات با کمترین ضعف ممکن ارائه شود.

ندایی به خبرنگارسبلان‌ما، گفت:  استان اردبیل برای استقبال از مسافران نوروزی آماده است و کمبودی در این زمینه نداریم.

وی اضافه کرد: مشکل خاصی برای پذیرش مسافران داخلی و خارجی نداریم.

افزایش قیمت در مراکز اقامتی و آبدرمانی‎های اردبیل نداریم

نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگارسبلان‌مااین استان آماده پذیرایی از مهیمانان نوروزی است.

به گفته وی با برنامه های متنوع ویژه نوروز در تمامی شهرستان ها، استان اردبیل آماده میزبانی از میهمانان عید است و  نرخ مراکز اقامتی و آب درمانی ها در این استان افزایش نیافته و خدمات با نرخ های ثابت سال 1397 ارائه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اعلام کرد: ٢٢٠ مراکز اقامتی استان اردبیل پذیرای خیل عظیم مسافران نوروزی استان خواهد بودو شماره تماس ٠٩٦٢٩ به صورت شبانه روزی آماده دریافت پیشنهادها و انتقادات شهروندان در حوزه خدمات گردشگری است.

 طبق اعلام این مسئول  آیین نوروزگاه در شهر‌های استان اردبیل از 28 اسفندماه تا 13 فروردین ماه سال جدید ادامه خواهد داشت.

 فلاحی از اجرای مراسم ویژه در لحظه تحویل سال 98 و در دروازه مرزی گمرک بیله سوار با همکاری جمهوری آذربایجان  تخبر داد و بیان داشت: مراسم استقبال از اولین مسافر خارجی ورودی به شهرستان بیله سوار و اولین مسافر ورودی به شهرهای استان اردبیل  نیز در اولین روز فصل بهار  انجام می شود.

جابجایی مسافران نوروزی در اردبیل با  ۱۰۰۰ ناوگان عمومی

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در گفتگو با خبرنگارسبلان‌ما، اظهار داشت: نوروز ۹۸ بیش از یک هزار و ۲۰۰ ناوگان مسافربری مسافران نوروزی را جابجا می‌کنند.

 وی گفت: در طرح نوروزی امسال که از 25 اسفند ماه آغاز و تا 17 فروردین ادامه دارد همه تمهیدات لازم برای جابجایی مسافران و گردشگران نوروزی انجام و ناوگانهای عمومی اعم از اتوبوس و سواری از نظر سلامت فنی و بهداشتی کنترل و نظارت شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به فعالیت 120 اکیپ راهداری در طرح نوروزی امسال اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز راهداران استان اردبیل در قالب 459 نفر نیروی انسانی و 251 دستگاه ماشین‌آلات در 12 راهدارخانه ثابت و سیار استان مستقر هستند تا به گردشگران و مسافران نوروزی در جاده‌ها خدمات ارائه دهند. 

وی تصریح کرد: در 30 کیلومتری ورودی شهر کانکس‌هایی را بصورت موقت برای استراحت مسافران بویژه رانندگان ایجاد خواهیم کرد که امید است با استراحت رانندگان در این استراحتگاهها شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان در ایام تعطیلات نوروز 98 باشیم. 

رحمتی با اشاره به اینکه 13 مجتمع خدماتی رفاهی وبین راهی نیز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی هستند گفت: نرخهای حمل ونقل مسافری از مورخ 25 اسفند تا 17 فروردین به میزان 20 درصد بابت جبران یک سر خالی بودن ناوگان افزایش می‌یابد که بعد از ایام تعطیلات قیمت‌ها دوباره به حالت عادی باز می‌گردد. 

وی از فعالیت 59 شرکت حمل و نقل مسافری در استان خبر داد و اظهار کرد: در سال 97 در تعطیلات نوروزی 113 هزار نفر مسافر بوسیله ناوگان های عمومی جابه جا شدند که در 11 ماهه سالجاری نیز یک میلیون و 700 هزار نفر مسافر توسط 260 هزار سرویس به مناطق مختلف سفر کردند.

آماده‌باش ۲۰ پایگاه خدمات‌رسانی هلال احمر اردبیل در ایام عید

رامین معبودی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل  در گفتگو با خبرنگارسبلان‌ما،  عوامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در طول تعطیلات نوروزی در ۲۰ پایگاه جاده ای در خدمت مسافران و هموطنان خواهند بود.

 به گفته وی عوامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از 25 اسفند تا 17 فروردین ماه در حالت آماده باش خواهند بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در طرح دیگری نیر با عنوان طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در خدمت هموطنان است افزود: 1386 نفر - روز از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان در 15 پست ثابت در ورودی شهرها نیز به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

سرعین آماده میزبانی از  گردشگران نوورزی

  حسن حسن پور فرماندار  شهر چشمه های بهشتی در گفتگو با خبرنگارسبلان‌ما، اظهار داشت: سرعین آماده پذیرایی از مسافران نوروزی شده است.

 به گفته وی تمام تمهیدات برای ارائه خدمات مطلوب به  مسافران نوروزی مهیا شده است؛ کلیه ادارات در ایام تعطیلات نوروزی آمادگی خود را حفظ ودر صورت مرخصی جانشین تعیین میکنند؛شبکه  بهداشت  شهرستان سرعین برای عید آمادگی کامل داشته و  نسبت به افزایش کشیک متخصص وپزشکان عمومی و آمبولانس در سطح شهر وهمچنین دو دستگاه آمبولانس علاوه بر آمبولانسهای موجود  در شهر ایرد موسی و روستای آلوارس استقرار می یابد.

حسن پور اضافه کرد:تمهیداتی اتخاذ شده که در ایام تعطیلات خود پردازها مشکلاتی از قبیل خرابی یا کمبود اسکناس و بیمه را نداشته باشند؛ تمهیدات لازم برای تهیه نان با کیفیت در سرعین انجام شده ومقرر شده در صورت ضرورت نان مورد نیاز شهر سرعین از روستاهای نزدیک وبا هماهنگی بخشداران ودهیاران پخته شده ودر اختیار عموم قرار گیرد.

وی گفت: سرزمین چشمه های بهشتی آماده میزبانی از مسافران عید است. 

مشگین‏‌شهر آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

اکبر صمدی  فرماندار  مشگین  در گفتگو با خبرنگارسبلان‌ما،  اظهار داشت: این شهرستان آماده میزبانی ازگردشگران نوروزی  است.

وی گفت: طرح نوروزی از 25 اسفند سال جاری آغاز  و تا 17 اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد یافت.
فرماندار مشگین شهر تصریح کرد:  با هدف تسهیل در عبور و مرور و خدمت رسانی به مسافران نوروزی چند پایگاه امدادی توسط جمعیت هلال احمر ، فوریت های پزشکی ، راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه و پلیس راهور در جاده های ارتباطی شهرستان و معابر داخل شهر دایر می شود.
وی با اشاره به افزایش آمار تصادفات رانندگی برون شهری اظهار داشت: احداث تقاطع غیر همسطح باید در اولویت برنامه ها راه وشهرسازی قرار بگیرد.
صمدی همچنین از شهرداری خواست هر چه سریع تر نسبت به احداث پل عابر در تقاطع محله ولایت با بلوار بنی هاشم اقدام کند.
وی گفت: بزودی با همکاری شهرداری مشگین شهر خودرو ثبت تخلفات رانندگی بصورت آن لاین در معابر شهری بکارگیری می شود.
صمدی افزود: با دستور معاون وزیر نیرو از سال آینده پنج کیلومتر از معابر شهر بویژه مسیرهای گردشگری به چراغ های مدرن روشنایی مجهز می شود.
پارس آباد مغان آماده میزبانی از گردشگران نوروزی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پارس آباد از آمادگی پارس آباد مغان برای میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد.

علی رضا ارژنگی به خبرنگارسبلان‌ماگفت: مغان دارای پتانسیل و فرهنگی اصیل است که می‌تواند در ایام عید بیشترین درصد از مسافران نوروزی استان را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی افزود: طبیعت بکر و زیبا و مناطق دیدنی و تاریخی شهرستان مرزی پارس آباد مغان آماده استقبال از مسافران و گردشگران بوده و هماهنگی‌های لازم با تمامی کمیته‌های ستاد خدمات نوروزی انجام شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پارس آباد مغان اضافه کرد: این شهرستان با قرار گرفتن در کنار رود زیبا و دیدنی ارس و همچنین هم مرزی با کشور آذربایجان می‌تواند گردشگران را شیفته خود بکند.

ارژنگی همچنین با توجه به نامگذاری ۱۸ اسفند به روز پاکسازی محیط زیست گفت: مدیران و مردم شهرستان پارس آباد نیز همزمان با سراسر استان با حرکتی جهادی به پاک سازی شهر خواهند پرداخت.

استان چهار فصل اردبیل؛ در انتظار مسافر

استان اردبیل با مساحت ۱۷ هزار و ۹۵۳ کیلومتر مربع در شمال غربی کشور قرار گرفته و از شمال و شرق با جمهوری آذربایجان و استان گیلان، از جنوب با استان زنجان و از غرب با آذربایجان شرقی همسایه است.

شرایط جغرافیایی این استان و گستردگی طولی آن موجب شده تنوع اقلیم و آب‌وهوا در طول شهرهای آن شکل بگیرد. بطوریکه در زمانی که در جنوب استان بارش برف آغاز شده در شمال استان می‌توان آفتاب گرمی را تجربه کرد.

گستردگی در محور جغرافیایی همراه با عامل ارتفاع، وجود دشت‌ها و کوهستان‌ها و مجاورت با دریای خزر شگفتی‌های کم‌نظیری را به گردشگری اردبیل بخشیده است.

تا جایی که تنها با دو ساعت رانندگی می‌توان از ارتفاعات این استان به دریای خزر رسید و یا دشت‌های سرسبز با مناظر کم‌نظیر را تجربه کرد.مجموعه این عوامل موجب شده مسیرهای گردشگری در چهار گوشه اردبیل شکل بگیرد که مجموعه آن می‌تواند سلایق مختلف گردشگری را پاسخ دهد.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود 6 میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

انتهای پیام/ش