17:46 - 1398/01/25
کد خبر: 80937

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

1800 معلول اردبیلی ساماندهی شدند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 1800 نفر از معلولان ذهنی، سالمندان و بیماران مزمن روانی در 40 مرکز توانبخشی فعال در سطح استان ساماندهی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،بهزادستاری در بازدید از مرکزتوانبخشی و نگهداری معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل (ع) اظهار داشت: در حال حاضر 1800 نفر از معلولان ذهنی ، سالمندان و بیماران مزمن روانی در 40 مرکز توانبخشی فعال در سطح استان ساماندهی شده اند.

وی گفت: تمام تلاش سازمان بهزیستی براین است که مراکز از بخش های شبانه به سمت روزانه تغییر وضعیت دهند تا از این طریق معلولان به آغوش خانواده ها بازگردند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: در این مراکز خدماتی از قبیل ، فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، گفتاردرماني ، توانپزشکی ،حرفه آموزی ، موسیقی درمانی ، سنجش بینایی و سنجش شنوایی به توانخواهان ارائه می شود.

وي تصریح کرد: اميدواريم با راه اندازي فازدوم مركز توانبخشي و نگهداري از معلولين ذهني بتوانیم خدمات بيشتر و بهتري به توانخواهان ارائه دهيم .

ستاری افزود: بحث اعتماد مردمی از شاخص های اصلی در جلب و جذب حمایتهای مردمی است که خوشبختانه ظرفیت مشارکتهای مردمی در استان اردبیل  بسیار بالاست ، بنابراین لازم است ضمن شناسایی خیرین و ساماندهی آنان الگوی آموزشی و عملی برای سایر مراکز باشیم.

به گفته وی تامین مسکن خانواده های دو معلول به بالا، غربالگری شنوایی و کاشت حلزون به افراد کم شنوا، غربالگري بينايي كودكان از سنين پايين ، اهميت دادن به مشاوره هاي ژنتيك بويژه قبل از ازدزواج ، افزایش مرکز غیردولتی ، توسعه كمي و كيفي مراكز روزانه توانبخشي ، گسترش خانه هاي كوچك معلولين ذهني ، تصويب لايحه حمايت ازمعلولان و افزايش14 درصدي مستمري افراد تحت حمايت از ابتداي سالجاري از جمله مواردی است که سازمان بهزیستی استان اردبیل به طور جدی پیگیر انجام آن است.

مرکزتوانبخشی و نگهداری معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل (ع) درسال1380به صورت هیات امنایی و با هدف نگهداری و حمایت ازمعلولان ذهنی (مونث) تاسیس شده است كه در حال حاضر به 279 نفر از معلولان خدمات ارائه می دهد.

انتهای پیام/ش