18:58 - 1398/01/25
کد خبر: 80940

برنامه های هفته جوان اردبیل تشریح شد؛

جوانان نخبه اردبیل تجلیل می‌شوند/ تشکیل طولانی ترین زنجیره کتابخوانی کشور در اردبیل

معاون فرهنگی ورزش وجوانان استان اردبیل گفت: تلاش می شود در هفته جوان طرح طولانی ترین زنجیره کتابخوانی جهان با مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در استان برگزار شود.

اکبر نگاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهار داشت: همزمان باهفته جوان 380برنامه دراستان اردبیل اجرا می‌شود که به تفکیک 320 برنامه در شهرستان‌ها و 60 برنامه در مرکز اردبیل برگزار می‌شود و در این برنامه ها بیش از15 هزار جوان مشارکت می‌کنند.

وی افزود: همزمان با هفته جوان طرح اشتغالزایی چمن مصنوعی با اعتبار 300میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد و طرح هر جوان یک نهال نیز اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در اجرای برنامه هفته جوان واگذاری امور طراحی و اجرای برنامه ها به نخبگان و تشکل های جوان و اجرای غالب برنامه های استانی و ملی توسط تشکل‌ های جوانان است.

نگاهی از رونمایی سند جامع جوانان استان که در 10 فصل و با موضوعات مختلفی مانند آسیب های اجتماعی، حقوق جوانان، آگاهی اجتماعی، نشاط افزایی و ازدواج و تعالی تهیه شده خبر داد و اضافه کرد: سند جامع جوانان استان با همکاری و مشارکت اساتید دانشگاه و کارشناسان مجرب تهیه و تدوین شده است.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: برگزاری نشست های مختلف گفت و گو و پاتوق های فرهنگی ، برگزاری طرح هر جوان یک نهال، برگزاری کارگاه های توانمند سازی ، افتتاح نمایشگاه های کاریکاتور ، عکس و نقاشی، راه اندازی پیاده راه جوان ، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی با موضوعات فرهنگی و مذهبی، برگزاری کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج و مشاوره های رایگان، رونمایی از موشن گرافی حوزه ازدواج و سبک زندگی و دیدار و تجلیل از مفاخر استان از جمله برنامه های هفته جوان در استان است.

غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا

وی غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا ، تجلیل از سرباز جوان ، تجلیل از مدیران، اندیشمندان، فعالان جوان، سمن های فعال و ورزشکاران برتر، برگزاری مسابقات ورزشی مانند کوهپیمایی، پیاده روی و دوچرخه سواری، برگزاری مسابقات مشاعره و آواز خوانی، برگزاری اردوهای گردشگری و بازدید رایگان از موزه ها، افتتاح و بهره برداری از خانه جوانان نمین و خلخال، برگزاری کارگاه های آموزشی کسب و کار و کار آفرینی، برگزاری کمپین همه با هم سینما، راه اندازی اتوبوس جوان و برگزاری با شکوه جشن اعیاد شعبانیه را از دیگر برنامه های هفته جوان در استان ذکر کرد.

وی اظهار داشت: تلاش می شود در هفته جوان طرح طولانی ترین زنجیره کتابخوانی جهان با مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در استان اردبیل برگزار شود.

انتهای پیام/ج